Producătorii din UE vor primi un buget sporit de 133 de milioane de euro în 2017, pentru a promova produsele agricole europene în interiorul UE, dar și în afara Uniunii, și pentru a continua căutarea de noi piețe.

Comisia Europeană a adoptat strategia pe anul 2017 de promovare a produselor agricole din UE, cu un buget total de 133 de milioane de euro, comparativ cu cele 111 milioane de euro care au fost disponibile pentru 2016.

Această sumă va co-finanța mai multe programe, dintre care majoritatea vor viza țări și regiuni terțe, inclusiv China, Orientul Mijlociu, America de Nord, Sud-Estul Asiei și Japonia. Această orientare susține impulsul lansat la începutul acestui an de ofensiva diplomatică a comisarului Hogan pentru a găsi noi piețe și a sprijini consumul de produse din UE în străinătate.

"Salut aceste noi programe, în special în contextul recentelor dificultăți de pe piață. Tocmai ce m-am întors din Asia, o călătorie ce face parte din eforturile noastre de a stimula exporturile agroalimentare. Sunt uimit de interesul manifestat de către importatorii și consumatorii din această parte a lumii", a spus comisarul european pentru agricultură și dezvoltare rurală, Phil Hogan, la întoarcerea din misiunea sa de afaceri din Vietnam și Indonezia.

"Continuarea extinderea programelor noastre de promovare a anului viitor este, de asemenea, deosebit de importantă pentru că acest lucru va contribui, de asemenea, la stimularea creșterii economice și a locurilor de muncă în sectorul agroalimentar. La nivelul întregii UE, observăm că o creștere a exporturilor de 1 miliard de euro suportă aproximativ 14.000 de locuri de muncă. Sunt deosebit de încântat că aceasta include o nouă inițiativă pentru a stimula produsele din agricultură durabilă", a adăugat comisarul Hogan.

O serie de modificări sunt prevăzute pentru promovarea anului viitor. Pe lângă furnizarea unui buget majorat pentru 2017 - de 133 milioane de euro, comparativ cu 111 milioane de euro în 2016, la o rată de cofinanțare de 70% -85% - un plus de 9,5 milioane de euro vor fi disponibile pentru acțiunile de promovare gestionate direct de către Comisie, (de exemplu, pavilioane din UE, la târgurile din țările terțe, misiuni de nivel înalt).

Aproximativ 63 de milioane de euro sunt alocate pentru programele de promovare simple de pe piețele țărilor terțe. Planul pune din nou accentul pe produsele din cadrul sistemelor de calitate ale UE, din regiunile ultraperiferice și din producția ecologică, dar include, de asemenea, elemente specifice pentru sectoarele afectate de dificultăți pe piață, cum ar fi produsele lactate și carnea de porc, de vită și un plus de 4,5 milioane de euro disponibile pentru sectoarele care se confruntă cu crize neașteptate.

Un alt nou element utilizat pentru 2017 este o alocație (în valoare de 15 milioane de euro) pentru programele de promovare de creștere a gradului de conștientizare a agriculturii durabile și rolul agriculturii pentru acțiunea climei pe piața internă.

Cererile de propuneri pentru 2017 vor fi publicate în ianuarie 2017, cel târziu.