Cei mai mulți români din mediul urban preferă ca alimentele pe care le consumă să aibă origine românească, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions.

Astfel, dintr-o listă de 14 categorii de produse evaluate, consumatorii optează pentru cele de origine românească, în primul rând când vine vorba de alimentele perisabile (fructe, legume, lactate etc.), cele cu termen de valabilitate mare (conserve, făină etc.), dulciuri, snack-uri, îmbrăcăminte (inclusiv pentru copii), băuturi alcoolice și mobilă. Cele mai apreciate produse românești sunt cele din Ardeal (30%) și din Moldova (11%), în timp ce pentru 43% dintre consumatori nu contează regiunea din care provin acestea.

Pe de altă parte, clienții români apreciază mai mult mărcile străine în cazul electronicelor, electrocasnicelor, automobilelor sau telefoanelor și tabletelor pentru că le consideră mai bune, de o calitate superioară celor românești (52%) și au o mai mare încredere în ele (28%). Țările preferate în cazul produselor de origine străină, în urma mențiunilor spontane ale respondenților, sunt în ordine: Germania, Italia, Marea Britanie, Japonia, Franța și SUA.

„Observăm că, în ultimii ani, atașamentul românilor pentru produsele fabricate în Romania se menține. Spre exemplu, 72% dintre românii din mediul urban declară că se regăsesc mai mult în mărcile cu produse locale față de cele străine (28%), ceea ce aduce un potențial important pentru retailerii care se poziționează cu mărci construite în zona de autentic românesc”, spune Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Potrivit studiului, realizat online pe un eșantion de peste 1.000 de persoane din mediul urban, principalele motive pentru care consumatorii preferă produsele locale sunt încurajarea micilor producători (77%), contribuția la economia națională (57%), faptul că au mai multă încredere în ele (48%), achiziționarea lor îi face să se simtă mai bine (41%) sau le consideră mai bune (40%).