6 din 10 români nu intenționează să se vaccineze împotriva COVID-19, arată un sondaj realizat de Reveal Marketing Research la începutul lunii octombrie, scrie HotNews.

Intenția de vaccinare - 40% - e totuși mai mare față de ianuarie 2021, când un alt sondaj realizat de Reveal Marketing Research a arătat că doar 36% dintre români erau ferm hotărâți să se vaccineze.

Românii care au ales să se vaccineze declară că au făcut acest lucru pentru că nu vor să se îmbolnăvească (64%). Dintre toate segmentele, repondenții cu vârsta peste 55 de ani s-au vaccinat în cel mai mare procent (70%), motivul invocat pentru aceasta fiind vârsta. 

Al doilea motiv pentru care românii au ales să se vaccineze este dorința de a-i proteja pe ceilalți - 60% dintre repondenți au menționat această opțiune. Dintre aceștia, repondenții cu vârsta cuprinsă între 35-44 de ani se arată cei mai atenți față de cei din jurul lor – 70%.

Dorința de a-și relua activitățile normale – socializarea în condiții normale, călătoriile și mersul în vacanțe – constituie alt motiv important care i-a determinat pe români să se vaccineze. 53% dintre români au menționat acest motiv.

Alte motive selectate de repondenți în ceea ce privește motivația de a se vaccina sunt: dorința de a se simți relaxați și liniștiți – menționată de 5 din 10 români (50%); posibilitatea de a-și vizita părinții fără teamă – o treime dintre români (32%) și călătoriile în străinătate – 28%.

Mulți români sunt însă de părere că „este mai bine să te imunizezi[ prin alte metode decât prin vaccinare.

Incertitudinea românilor planează asupra eficienței (46%), siguranței (58%) și reacțiilor adverse (53%) asociate vaccinului: "Mi-e teamă de reacțiile adverse"/"Nu cred în eficiența lui"/"Nu cred că este testat suficient".

De asemenea, afirmații de genul "Prefer metodele de protecție – masca, evitarea spațiilor aglomerate" și respectiv "Am avut deja coronavirus" au fost agreate de peste 10% din populație (în special de către persoanele cu vârsta cuprinsă între 24 și 34 de ani, precum și de către cei cu venit mare – 40%).

Studiul Reveal Marketing Research a fost realizat pe baza a 1.012 interviuri CAWI (colectare online), pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban+rural, 18+, online users, în perioada 6-10.10.2021. 

Citiți mai multe date din studiu în articolul HotNews.ro