Creșterea vânzărilor cu amănuntul arată că, și în al treilea trimestru, consumul populației va fi motorul creșterii economice. România a înregistrat cea mai mare creștere a volumului din retail din UE în luna august.

În august, vânzările cu amănuntul au crescut cu 2,3% față de luna iulie, în date ajustate în funcție de numărul de zile lucrătoare și sezonalitate, arată Institutul Național de Statistică.

Față de aceeași lună a anului anterior, cifra de afaceri a comercianților a urcat cu 12,6%, cel mai ridicat ritm de creștere din august 2016.

Per total, în primele opt luni, creșterea vânzărilor în retail a fost de 8,4% față de aceeași perioadă din 2016, în date ajustate. Vânzările de produse nealimentare au urcat cu 12,5% față de ianuarie-august 2016, vânzările de carburanți pentru autovehicule în magazine specializate au fost mai mari cu 11,2%, iar vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun s-au majorat cu 3,8% în primele opt luni.

Potrivit Eurostat, România a înregistrat cea mai mare creștere a vânzărilor de retail din Uniunea Europeană în august, atât în raport cu iulie (2,3%), cât și comparativ cu perioada similară din 2016 (15,8%). La nivelul UE, vânzările din retail au crescut cu 2% în august față de aceeași lună din 2016, dar au fost neschimbate față de iulie.