Cifra de afaceri a companiilor din comerțul cu amănuntul, principalul indicator statistic ce urmărește consumul populației, a crescut semnificativ și în noiembrie 2017.

Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul a crescut cu aproape 10 procente în perioada ianuarie-noiembrie, comparativ cu intervalul similar din 2016, se arată într-un comunicat de presă al Institutului Național de Statistică (INS).

„Volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, în perioada ianuarie - noiembrie 2017, comparativ cu perioada ianuarie - noiembrie 2016, a înregistrat o creștere cu 9,4%, datorită creșterii vânzărilor de produse nealimentare (+13,2%), comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+12,0%) și vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+5,3%)”, informează INS.

Doar în noiembrie, vânzările de retail au fost mai mari cu 0,7% față de luna precedentă, potrivit datelor ajustate în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate.

Față de aceeași lună din 2016, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul a fost cu 11,7% mai mare în noiembrie, potrivit datelor ajustate.

La nivelul Uniunii Europene, România a înregistrat cea mai mare creștere anuală a comerțului en-detail în noiembrie, urmată la mare distanță de Polonia și Malta, potrivit datelor Eurostat. Creșterea vânzărilor a fost în UE de 2,7% în noiembrie, față de aceeași lună a anului 2016.