Mark Zuckerberg dezvăluie noul scop al Facebook: să construiască un „metavers”. În conferința în care a anunțat rezultatele financiare trimestriale ale companiei, CEO-ul Facebook a vorbit despre un viitor bazat pe realitate virtuală imersivă.

În conferința trimestrială în care a anunțat rezultatele financiare ale companiei Facebook, fondatorul acesteia a spus: „În anii care vin, mă aștept ca oamenii să facă traziția de la a ne percepe ca pe o companie de social media la a ne vedea ca pe o companie care construiește un metavers.”


Un metavers (meta univers) este următorul pas al ștergerii granițelor dintre virtual și fizic, în condițiile în care utilizatorii vor avea avataruri și vor interacționa prin intermediul căștilor audio-video. Tehnologia este din ce în ce mai folosită, în special în jocuri, dar cei care o promovează cred că ea va depăși granițele entertainmentului, ajungând să fie folosită peste tot, de la shopping la fitness și întâlnirile legate de muncă.


„În loc să vizualizezi conținutul, ești în el”, a explicat Zuckerberg viziunea asupra următorilor ani, care vor aduce mai multă AR (realitate augmentată) și se vor baza mai mult pe VR (realitate virtuală). Facebook deja investește miliarde de dolari în aceste domenii. Deține Oculus (achiziționat cu 2 miliarde de dolari), care produce căști VR, și are peste 10.000 de angajați care lucrează la proiecte legate de metavers.


Un astfel de proiect sunt ochelarii inteligenți AR, care vor fi lansați anul acesta, în parteneriat cu Ray-Ban și EssilorLuxottica.


Concurența va fi semnificativă și probabil în anii următori vor exista mai multe metaversuri. Facebook speră să creeze metaversul dominant, folosind influența pe care o are asupra social media - în acest moment 3,5 miliarde de utilizatori folosesc unul sau mai multe platforme ale companiei (Facebook, Instagram, WhatsApp etc.), după cum a spus Mark Zuckerberg.


Fondatorul companiei americane a mai anunțat trei mari direcții pentru viitor:

- creatorii de conținut vor fi în centrul atenției și vor câștiga în continuare bani pentru creațiile lor,

- comerțul electronic prin intermediul platformelor deținute de Facebook va fi tot mai bine integrat, vor exista tot mai multe magazine pe platformele Facebook, iar Facebook Pay va fi disponibil și în afara aplicațiilor companiei,

- se lucrează la crearea următoarei platforme de computing, bazată pe „realitate mixtă”.