Utilizatorii români poartă peste tot dispozitivele mobile cu ei, le verifică frecvent și foarte des se întâmplă să utilizeze mai multe dispozitive mobile în același timp, potrivit unui studiu realizat de EY România.

Cele mai folosite trei dispozitive mobile în fiecare sunt sunt smartphone-urile, telefoanele mobile și tablete. Potrivit datelor firmei de consultanță, 62 la sută dintre utilizatorii de smartphone, 23 la sută dintre utilizatorii de telefon mobil și 18 la sută dintre utilizatorii de tabletă folosesc aceste dispozitive mobile între două și peste șase ore pe zi.

Mai mult decât atât, două treimi dintre respondenți spun că din momentul trezirii și până se uită la dispozitivul mobil trec sub 30 minute. Iar pentru 29 la sută dintre respondenți se pare că rutina dimineții începe cu verificarea dispozitivului mobil înainte de micul dejun și uneori chiar înainte de spălatul pe față.

Tinerii își folosesc dispozitivele mobile de peste 200 de ori pe zi

Pe ansamblul unei zile, aproximativ jumătate dintre respondenți au spus că se uită între de 11 și 50 de ori în fiecare zi la dispozitivele lor mobile, iar 22 la sută se uită între 51 și peste 200 de ori în fiecare zi. Cea mai mare frecvență de utilizare a dispozitivelor mobile – peste 200 de ori în 24 de ore – se constată la segmentul de vârstă 25-35 de ani (41 la sută). Următorul segment  cu frecvența mare de utilizare este cel cuprins între 45-55 de ani (26 la sută).

Studiul EY indică și utilizarea unui număr mare de aplicații, ceea ce se explică și prin categoriile diverse din care acestea fac parte: 66 la sută dintre respondenți folosesc aplicații din categoria business, 60 la sută din categoria foto & video, câte 46 la sută din categoria muzică și entertainment. Cele mai coborâte valori la utilizarea aplicațiilor le înregistrează categoriile lifestyle (28 la sută), health & fitness (25 la sută) și sport (17 la sută).

Conținutul video este în plină ascensiune, astfel că 37 la sută dintre respondenții la sondaj vizionează între unu și cinci conținuturi de acest tip pe săptămână, 21 la sută peste 15 conținuturi video pe săptămână, 19 la sută vizionează între șase și zece conținuturi video, în timp ce doar 14 la sută dintre respondenți nu vizionează nici un conținut video pe săptămână.

Unele industrii încă nu și-au adaptat conținutul la dispozitivele mobile

Industriile care oferă respondenților cea mai bună experiență de accesare a informației pe dispozitivul mobil sunt:

 

  • media și divertisment (63 la sută dintre respondenți)
  • industria de servicii financiar-bancare (52 la sută)
  • tehnologie și IT (47 la sută)
  • telecomunicații (36 la sută)

 

Domeniile care mai au de îmbunătățit experiența de accesare a informației de pe dispozitive mobile sunt construcții și imobiliare (opt la sută), leasing și asigurări (patru la sută) și petrol și gaze (trei la sută).