Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF) a efectuat un control la Metrorex, obiectul fiind Magistrala 5 de metrou, finanțată din fonduri europene.

UPDATE: Într-un răspuns transmis cotidianului Libertatea, OLAF confirmă că „a deschis o anchetă în legătură cu posibile nereguli privind magistrala 5 de metrou”, evidențiind astfel că nu a fost un control de rutină. „Ca parte a anchetei, a fost desfășurată o cercetare la fața locului. Însă, cum investigația este în curs de desfășurare, OLAF nu poate face comentarii suplimentare”, a precizat oficiul antifraudă.

*****************

Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, citate de Agerpres, OLAF a cerut documentele, fără să menţioneze dacă sunt probleme cu acest contract şi fără să spună nimic la sfârşitul controlului, care s-a încheiat miercuri.

„OLAF este auditul Comisiei Europene şi poate veni în control pe orice proiect pe fonduri europene. Având în vedere că acest proiect (al Magistralei 5 de metrou - n.r.) este spre finalizare şi suma extrasă este foarte mare, OLAF poate veni oricând în control. Cei de la OLAF au fost timp de trei zile la metrou, au verificat documente pe M5, dar nu au spus 'Am venit să facem verificări pe speţa asta' şi 'Ăsta este verdictul nostru' când au terminat controlul. Ei au dreptul să controleze oricând şi nu au spus 'Am venit să controlăm asta şi asta'. Au cerut doar documentele de la M5", au explicat sursele.

HotNews a scris că Metrorex a confirmat că o echipă OLAF a întreprins o misiune la sediul companiei, solicitând o serie de documente referitoare la proiectul Magistrala 5 de metrou, Eroilor - Râul Doamnei. „Facem mențiunea că acest proiect de investiții a făcut obiectul verificărilor Autorității de Management POS-T și ale Autorității de Audit, nefiind identificate aspecte care să contravină regulilor și procedurilor prevăzute de reglementările europene și naționale”, a declarat Ion Constantinescu, directorul general al Metrorex.

OLAF suspectează plăţi supraevaluate efectuate către consorţiul de firme condus de Astaldi, plăţi ce ar fi fost realizate cu complicitatea unor angajaţi Metrorex, companie aflată în subordinea Ministerul Transporturilor, scrie HotNews.

Proiectul Magistralei 5 este finanţat din fonduri nerambursabile în cadrul programului Operaţional Sectorial - Transport 2007-2013 şi Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020. Magistrala 5 are trei secţiuni: Eroilor-Drumul Taberei, Eroilor-Iancului, respectiv Iancului-Pantelimon.