Transporturile primesc cei mai mulți bani din Planul Național de Redresare și Reziliență, dar sume importante sunt alocate pentru energie și sănătate. La companii însă nu vor ajunge fonduri la fel de mari.

PNRR este un program foarte important pentru România, din banii alocați urmând a fi finanțate cu sume mari trei sectoare importante: transporturi - 6,7 miliarde de euro, educație - 3,6 miliarde de euro și sănătate - 2,4 miliarde de euro, a spus miercuri premierul Florin Cîțu, la o prezentare detaliată a planului de redresare, pe care guvernul l-a trimis luni Comisiei Europene.

Bugetul total de 29,2 miliarde de euro al PNRR se sprijină pe 6 piloni, care vizează tranziția verde, digitalizarea, reforme în domeniul fiscal și al sistemului de pensii, sănătate și educație, a explicat Cristian Ghinea, ministrul investițiilor și proiectelor europene.

„Din perspectiva sub-componentelor, pe primul loc se situează domeniul feroviar, care va beneficia de finanțări de aproape 4 miliarde euro, autostrăzile vor avea alocate 3,2 miliarde euro, iar infrastructura spitalelor va avea la dispoziție fonduri în valoare de aproape 2 miliarde de euro”, a spus Ghinea, în conferința de presă.

De asemenea, pentru reabilitarea energetică a clădirilor sunt alocate peste 2 miliarde de euro din PNRR.

„Un loc aparte îl ocupă investițiile pentru mediul privat, pe componenta de cercetare și inovare, alocarea de 2,35 miliarde euro va permite dezvoltarea de instrumente financiare pentru IMM-uri și companii mari, va finanța, prin intermediul unor scheme de granturi, transformarea digitală, listări la bursă, investiții în tehnologiile viitorului și inițiativele legate de cercetare, dezvoltare și inovare”, a precizat ministrul.

De asemenea, Ghinea a explicat că fiecare componentă, investiție, reformă este legată de un jalon și de o țintă. Astfel, în PNRR sunt peste 500 de jaloane și ținte, ce vor fi monitorizate de MIPE și raportate Comisiei Europene la fiecare 6 luni.