UiPath, un producător de software originar din România, a vândut acțiuni în valoare de peste 1,3 miliarde de dolari într-o ofertă publică pe bursa de la New York.

Producătorul de software a precizat că a reușit să vândă 23,89 milioane acțiuni la un preț de 56 dolari per acțiune. În urma acestui IPO, UiPath este evaluat la 29 de miliarde de dolari.

Acțiunile UiPath au intrat miercuri la tranzacționare la New York Stock Exchange.

„În urmă cu șase ani, compania noastră era formată din 10 persoane care lucrau într-un mic apartament din București. Acum, suntem o afacere multinațională care operează în aproape 30 de țări și una dintre companiile de enterprise software cu cea mai rapidă creștere din istorie. Sunt, de asemenea, incredibil de mândru că suntem prima companie născută în România care se listează la bursă pe New York Stock Exchange”, a declarat Daniel Dines, co-fondator și director executiv al companiei, potrivit Economedia.

În 2018, UiPath a devenit primul start-up fondat în România care a dobândit statutul de unicorn, adică a fost evaluat la peste un miliard de dolari. Între timp, compania și-a mutat sediul general în SUA.

UiPath utilizează inteligența artificială și instrumente digitale pentru a ajuta mari companii și agenții guvernamentale să își automatizeze procesele de rutină în domenii precum contabilitate și resurse umane.

Luni, UiPath informa că și-a majorat intervalul de preț vizat cu prilejul IPO-ului până la un unul cuprins între 52 și 54 de dolari pe acțiune, de la unul cuprins între 43 și 50 de dolari anterior. Din acțiunile vândute, 9,4 milioane au venit de la UiPath și aproximativ 14,5 milioane de la investitorii actuali.

După deschiderea Bursei de la New York, acțiunile se tranzacționau între 62 și 64 dolari, în creștere cu 14% față de intervalul de preț vizat cu ocazia ofertei sale publice inițiale (IPO). Producătorul de software a reușit să vândă 23,89 milioane acțiuni la un preț de 56 dolari per acțiune, și a strâns 1,34 miliarde de dolari.

Înființată în România, în anul 2005, sub denumirea DeskOver și redenumită UiPath în 2015, compania are printre clienți entități precum CIA, forțele navale ale SUA, McDonald's Corp, Duracell și Swiss Re. În anul fiscal care s-a încheiat la 31 ianuarie 2021, UiPath a înregistrat pierderi de 92,4 milioane de dolari, mai reduse decât pierderile din anul anterior, de 519,9 milioane de dolari. Veniturile au urcat la 607,6 milioane de dolari, de la 336,2 milioane de dolari.

În prezent, UiPath vrea să se extindă după ce în perioada pandemiei mai multe companii au devenit interesate să își automatizeze procesele pentru a reduce costurile. Directorul general, Daniel Dines, declara recent că actualii clienți ai UiPath din sectoarele de retail, sănătate și finanțe utilizează serviciile companiei pentru a face față unei modificări semnificative a cererii provocată de pandemia de coronavirus.

Conform situației de la data de 31 ianuarie 2021, UiPath are 2.863 de angajați full time, din care 122 sunt la sediul de la New York și 727 la București, România.