Vânzările de automobile second-hand surclasează însă livrările de vehicule noi.

Vânzările de autovehicule (autoturisme și vehicule comerciale) au înregistrat în primele șase luni o creștere de 17,1%, până la 71.603 unități, comparativ cu aceeași perioadă din 2016, reiese din statistica Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), publicată miercuri.

În România, vânzările de autoturisme înregistrate în primele șase luni din 2017 au fost, ca și în anii precedenți, susținute de achizițiile realizate de persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind de 66% față de 34% în rândul persoanelor fizice, potrivit datelor APIA, citate de Agerpres. Comparativ cu primele șase luni din 2016, este de remarcat faptul că au crescut atât ponderea, cât și volumul achizițiilor realizate de persoanele fizice, de la 21% la 34%, iar volumul cu 95%.

„În ceea ce privește autoturismele rulate, în marea lor majoritate nefiscalizate, se observă faptul că, în primele șase luni din 2017, au fost înmatriculate peste 253.300 de unități, respectiv circa 84% din volumul înregistrat pe întreg anul 2016, adică de 5,6 ori mai multe decât cele noi. Această situație este cauzată, după cum APIA a și semnalat încă de anul trecut, de eliminarea de la 1 februarie 2017 a Timbrului de Mediu”, notează APIA.

În privința mașinilor noi, autoturismele, care reprezintă 82% din totalul livrărilor realizate în aceste șase luni din 2017, respectiv 58.967 de unități, înregistrează o creștere față de aceeași perioadă a anului 2016 de 21,7%, iar vehiculele comerciale (marfă și persoane), o scădere de 0,5%, arată datele asociației.

Cea mai vândută marcă a fost Dacia, cu 19.696 de unități vândute, urmată de Volkswagen (7.366), Renault (5.492), Ford (5.332) și Skoda (5.233).

Autoturismele cu motoare pe benzină încep să domine piața, cu o pondere de 50,4%, în creștere cu trei puncte procentuale comparativ cu ponderea pe care o aveau după primele 6 luni din anul trecut (47,4%).

La capitolul auto ecologice, autoturismele 'verzi' (electrice și hibride) au ajuns la o pondere de 1,7% din totalul livrărilor realizate în primele șase luni din 2017. Datele APIA arată creșteri importante pe acest segment, respectiv aproape o dublare a vânzărilor (mașini electrice un plus de 197,1%, iar cele hibride de plus 194,6%).