Grupul auto german are încă patru săptămâni pentru a propune o soluție pentru cele 600.000 de mașini diesel afectate de software-ul care truca emisiile poluante.

Volkswagen, care riscă sute de procese după ce a dezvăluit anul tecut că a trișat la testele de emisii din SUA, nu a finalizat un plan prin care să facă cele 600.000 de autovehicule vândute compatibile cu standardele de poluare sau să le retragă de pe piață.

Un judecător federal din California, care a spus joi că părțile au făcut un „progres substanțial” în ultima lună, a stabilit un nou termen limită până la care Volkswagen trebuie să prezinte o soluție clară, detaliată, respectiv 21 aprilie, scrie presa americană. Inițial, Volkswagen trebuia să prezinte acest plan joi, 24 martie, dar judecătorul a mai spus că Volkswagen întâmpină dificultăți tehnice în încercarea de a găsi o soluție, notează Bloomberg.

Soluția poate fi o soluție tehnică ce trebuie aprobată de autorități care ar permite mașinilor să circule în continuare, un program de buyback al vehiculelor sau o altă variantă, explică Wall Street Journal.

Anul trecut, grupul german a recunoscut că a instalat pe 11 milioane de vehicule un software care a ajutat mașinile diesel să treacă testele de emisii de noxe. Compania riscă procese în serie cu mii de cumpărători, dar și cu autoritățile federale din SUA, iar amenzile ar putea ajunge la 46 miliarde de dolari.