Consultanta pe probleme de educație Oana Moraru a declarat, pentru RFI, că material auxiliar este orice instrument folosit în înțelegerea lecției dincolo de manualul oficial de pe bancă.

"Poate fi orice culegere, poate fi orice caiet de lucru, pot fi jetoane, planșe, softuri educaționale. Orice material didactic pe care profesorul îl folosește se numește auxiliar, adică ajutător în procesul de instruire. O foaie de lucru. Absolut toate îi sunt auxiliare, adică ajutătoare în procesul didactic. Ei au făcut diferența, că Gazeta (Matematică) nu ar fi auxiliar, că nu știu ce culegere nu ar fi fiindcă are tradiție. Toate sunt denumite generic auxiliare. Ministerul a folosit această sintagmă și în procedurile de autorizare, de acreditare școlară. Acum se face că diferențiază cumva noțiunile, dar ele sunt același lucru, metodicile profesorului, materialele folosite ca să îi îndrume și pe copii și pe profesori sau să îi ajute în procesul de însușire a educației", a declarat, pentru RFI, Oana Moraru.

Pe de altă parte, consultanta a declarat că în ultimul timp explozia de auxiliare curriculare "a înghițit sistemul", auxiliarele fiind făcute de oameni care nu sunt neapărat profesioniști.

"Majoritatea culegerilor sau caietelor de lucru au fost făcute pentru câștig financiar și nu au fost bine întocmite după programa școlară, fie au amestecat exerciții cu gard de dificultate foarte ridicat față de programă ca să sperie părinții și să încurajeze sistemul de meditații. Dacă copilul de clasa a II-a primește ecuații cu o necunoscută sau probleme alambicate, tu, ca părinte, văzând copilul nu știe să lucreze, îl duci la meditații. Acest lucru a convenit și profesorilor și ministerului. În ultimii cinci, șase ani s-au dat către copii, nediscriminatoriu aceste materiale făcute alandala, prost, fără să respecte programa, fără să fixeze noțiunile de bază de care are nevoie orice copil", a explicat Moraru.

În ceea ce-l priveşte pe ministrul Educaţiei, Liviu Pop, Oana Moraru crede că are "prea multe așteptări pentru nivelul lui de formare".

"Are atitudinea unui maistru de pe o platformă siderurgică de pe vremuri, încearcă să acopere niște lucruri. Nu ia neapărat mereu decizii proaste, dar sunt foarte prost comunicate. Nu cred are deloc anvergura unui lider sau a unui om care duce educația în vreo direcție. Dimpotrivă, a reușit să ostilizeze toate categoriile sociale: și părinți și profesori și edituri", a spus ea. (Detalii, pe RFI)