Liviu Pop a anunţat că a revocat consiliul de administraţie al Editurii Didactice şi Pedagogice, pe motiv că instituţia a accesat mai puţin de 5% din banii pentru manuale în ultimii cinci ani. Totodată, el a anulat manualele auxiliare folosite acum.

Ministrul Educaţiei a dat asigurări părinţilor şi elevilor că vor exista manuale la începutul anului şcolar, precizând că procedurile de achiziţionare sunt în curs, relatează Mediafax. Liviu Pop a explicat miercuri, într-o conferinţă de presă, că în ultimii cinci ani, mai puţin de 5 % din totalul banilor destinaţi achiziţiei de manuale au ajuns la regia de stat care ar trebui să le editeze, "Editura Didactică şi Pedagogică", astfel că a demis consiliul de administraţie al instituţiei.

 

"Licitaţia este în curs. Consiliul de soluţionare a contestaţiilor ne-a dat un prim răspuns la câteva contestaţii, urmează şi alte răspunsuri. (...) Am analizat ce s-a întâmplat în ultimii cinci ani în această achiziţie de manuale. În cei cinci ani am plătit peste 142 milioane pentru manuale în învăţământul preuniversitar. Editura didactică şi pedagocică a accesat mai puţin de 5 % din aceşti bani. Am revocat consiliu de administraţie şi vom avea un nou director general la Editura Didactică şi Pedagogică",

a declarat Liviu Pop.

Totodată, ministrul a anunţat că toate mijloacele de învăţământ didactic auxiliar şi curricular trebuie revizuite, motiv pentru care niciunul nu va mai fi valabil, o comisie urmând să elaboreze noua metodologie de aprobare a acestor manuale, în maximum 30 de zile.

"Analizând Legea Educaţiei Naţionale, pe articolele 69 şi 94, în care sunt stabilite mijloacele de învăţământ, materiale didactice auxiliare şi curiculare, am constatat că ordinul 4916/2002 nu a fost actualizat, deşi Legea Educaţiei a apărut în 2011. Fapt pentru care am emis un ordin, care anulează acest act normativ din 2002, adică, toate mijloacele de învăţământ didactic auxiliar şi curicular trebuie revizuite. Adică, toate auxiliarele, începând din ziua de astăzi, nu mai sunt valabile şi fac un apel către toate editurile să nu mai transmită niciun material către unităţile şcolare şi către profesor pentru că începânnd de astăzi niciun auxiliar nu este omologat”, a spus Liviu Pop.

Ministrul Educaţiei a adăugat că, în cel mult 30 de zile, o comisie va elabora noi norme metodologice, care vor sta la baza avizării şi acreditării manualelor auxiliare.

Pop a subliniat că "niciun auxiliar în unitatea şcolară nu va putea fi aprobat de către Consiliul Naţional de Evaluare şi Examinare, pentru că vom modifica HG-ul în aşa fel încât de evaluarea acestor auxiliare să se ocupe CNEE".

 

"Nu va putea aviza decât dacă profesorul sau învăţătorul înaintează acest auxiliar şi este aprobat de consiliul profesoral al unităţii şcolare şi are avizul conform Inspectoratului Şcolar şi asociaţiei de părinţi din unitatea şcolară, asociaţie de părinţi care, dacă îşi doreşte acest auxiliar, trebuie să se angajeze în a derula operaţiunile financiare pentru achiziţionarea auxiliarului”,

a explicat ministrul Educaţiei.

Sport, joc şi mişcare

Miercuri va fi finalizată metodologia pentru programul "Şcoala după şcoală", accentul fiind pus pe sport, joc şi mişcare cel puţin 30 de minute în fiecare zi.

"Tot astăzi, vom finaliza metodologia pentru «Şcoală după şcoală». În România, deşi acest concept a fost introdus acum cinci ani de zile, în jur de 200 de unităţi şcolare au reuşit să implementeze programul «Şcoală după şcoală», sub diverse forme, cu ajutorul asociaţiilor de părinţi, ONG-urilor, autorităţilor locale, şcoli, în unele situaţii", a afirmat demnitarul, potrivit Agerpres.

El a spus că în orele pe care copilul le va petrece în cadrul acestui program să facă minim 30 de minute în fiecare zi sport, joc şi mişcare.

"Principala modificare va fi pe programul de lucru, dacă-l putem numi aşa, al programului «Şcoală după şcoală», în sensul în care în cele maxim trei ore pe care copilul poate să le petreacă în cadrul programului «Şcoală după şcoală», minim 30 de minute în fiecare zi va fi sport, joc şi mişcare, în aşa fel încât orice elev care face programul «Şcoală după şcoală», pe lângă cele două ore de educaţie fizică din trunchiul comun, să aibă minim două ore şi jumătate săptămânal joc, mişcare şi educaţie fizică", a explicat Pop.