Eurodeputații îi solicită Comisiei Europene să le acorde consumatorilor un ”drept la reparație”, făcând reparațiile mai atrăgătoare, mai sistematice și mai rentabile.

Într-o rezoluție adoptată miercuri, PE dorește să stimuleze sustenabilitatea prin promovarea reutilizării și reparației și prin combaterea practicilor care reduc durata de viață a produselor.

Eurodeputații solicită extinderea garanțiilor sau să fie oferite garanții pentru piesele înlocuite, fie să se îmbunătățească accesul la informațiile despre reparații și întreținere.

Ei insistă, de asemenea, asupra creșterii sprijinului pentru piețele bunurilor second-hand, solicită măsuri de combatere a practicilor care reduc durata de viață a unui produs și susțin producția sustenabilă.

PE își reiterează solicitarea unui sistem comun de încărcătoare pentru a reduce deșeurile electronice și doresc etichetarea produselor în conformitate cu sustenabilitatea lor (de exemplu, un contor de utilizare și informații clare cu privire la durata estimată de viață a unui produs).

Pentru a încuraja alegerile sustenabile ale consumatorilor și ale companiilor, eurodeputații cer ca achizițiile publice să fie mai sustenabile, iar eforturile de marketing și publicitare să fie mai responsabile. De exemplu, atunci când în reclame se face referire la caracteristici care respectă mediul, afirmația ar trebui validată prin aplicarea unor criterii comune. Procedura ar fi similară cu obținerea certificatelor pentru eticheta ecologică.

Rezoluția mai solicită să se întărească rolul etichetei ecologice a Uniunii, astfel încât ea să fie utilizată mai mult de către sector pentru a sensibiliza consumatorii.

Textul adoptat propune noi norme pentru gestionarea deșeurilor și eliminarea obstacolelor juridice care împiedică repararea, revânzarea și reutilizarea. Acest lucru va aduce beneficii și pieței de materii prime secundare.