Singura confruntare televizată din campania electorală din Germania a stat sub semnul crizei refugiaţilor: circa 40 de minute s-a discutat doar despre migraţie, deportări şi Islam. Alte teme importante, precum educaţia, nu au fost abordate.

Mai multă justiție socială în Germania: această temă a fost plasată de SPD în centrul campaniei electorale pentru alegerile generale din 24 septembrie. Cu această promisiune, Martin Schulz vrea să devină cancelar.

Potrivit unui sondaj Civey, justiția socială este și cea mai importantă problemă pentru 37% dintre alegători.

Cu toate acestea, în duelul televizat de duminică seara dintre Angela Merkel și Martin Schulz, chestiunea nu a fost discutată, notează Spiegel Online.

În schimb, problema migrației și a refugiaților, deportările, securitatea internă și Islamul au dominat dezbaterea de 97 de minute. Temele sociale, precum pensii, șomaj și beneficii sociale, au fost abordate superficial.

Altele subiecte nu au fost abordate deloc, iar lista lor e una lungă: climă, politicile din domeniul sănătăţii, dotarea armatei şi combaterea extremismului de dreapta.

Tema educaţiei şi cea a digitalizării au fost menţionate de cancelarul Merkel abia în discursul final. 

Cât de mult au fost influenţaţi telespectatorii? 

Potrivit unui sondaj Spiegel Online, 76,1% dintre cei chestionaţi au declarat că dezbaterea nu a avut niciun fel de influenţă asupra opţiunilor lor.

10,4% dintre repondenţi au precizat că şi-au schimbat opţiunea şi vor vota cu SPD şi cu Martin Schulz. Doar 5,5% au mărturisit că îşi vor reconsidera votul şi vor opta pentru CDU şi Angela Merkel. 

6,6% au spus că au fost influenţaţi de dezbatere, dar nu au precizat cu ce partid vor vota, în timp ce 1,4% nu au dorit să răspundă.