Master Planul General de Transport al României este aproape finalizat. Discuțiile recente între autoritățile române și Comisia Europeană s-au concentrat asupra criteriilor de selecție a proiectelor în funcție de viabilitatea lor economică, precum și din punct de vedere al posibilității de includere a lor în rețeaua principală TEN-T, transmite Comisia Europeană. 

„Am trimis răspunsuri la toate observațiile pe care Comisia Europeană le-a avut la Master Planul General de Transport. Sperăm ca în cel mai scurt timp să primim aprobarea finală și să se semneze programul de infrastructura mare în România, pentru ca atunci vom ști exact care sunt sumele pe care le vom avem la dispoziție, vom putea prioritiza. Până în acest moment avem o absorbție de 58-59% pe infrastructura de transport. Sperăm să depășim 80% în exercițiul financiar 2007-2013. Ceilalți au început 2014-2020 în 2014, noi vom începe în 2016, deci cu întârziere de doi ani.”, a declarat  Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, care a vizitat împreună cu Comisarul European pentru Politică Regională, Corina Crețu, șantierul autostrăzii Sebeș-Turda pe lotul 4, între km km 53+700 și km 70+000. 

Lucrările la autostrada Transilvania, "din Brașov și până in Bors", ar putea fi realizate in urmatorii ani, in perioada 2017-2018, a declarat Rus, deși în prezent pe traseul "clasic" al autostrazii Transilvania se lucreaza doar pe cateva loturi, in timp ce tronsonul Tg Mures - Brasov nici macar nu apare in Master Plan sau in lista de prioritati. In acelasi timp, Rus se asteapta la o demarare rapida a lucrarilor si in cazul autostrazilor Sibiu - Pitesti si Comarnic - Brasov, potrivit HotNews.ro. 

Citește reportajul integral realizat de HotNews.ro aici 

Comisarul Corina Creţu a declarat: "Doresc să felicit autoritățile române pentru pașii importanți făcuți în direcția finalizării Master Planului de Transport. Acesta reprezintă documentul strategic de acțiune pentru dezvoltarea viitoare a infrastructurii naționale de transport din România. Infrastructura dezvoltată eficient și durabil trebuie să fie o prioritate, dacă dorim să ne asigurăm că România este conectată la principalele coridoare de transport europene. Mai mult, aceasta va duce la evitarea unor costuri și sarcini suplimentare în viitor. Iată motivele pentru care investițiile trebuie să fie axate, mai mult decât în trecut, pe realizarea creșterii economice. Fac un apel la autoritățile române și la reprezentanții tuturor forțelor politice să-și asume acest Master Plan astfel încât proiectele majore de transport, care vor genera dezvoltarea țării, să poată fi implementate."

Citește comunicatul integral al Comisiei Europene aici