Fonduri UE 2014-2020 - uelive.ro
Sectiuni principale
EurActiv Policy Briefings
Achizitii publice
Alegeri europarlamentare 2014
InfoSociety
Jobs
Guvernare europeana
Concurenta/Finantare UE
Sanatate
Cetatean UE
Romania in
Parlamentul European
Mediu & Energie
Uniunea Europeana
pe scurt
Politici regionale
Dezvoltare Durabila
Extindere UE
Educatie & Cariera
Turism, mobilitate
EurActiv.PR
EurTop
Info_Culture
euROpeanul
Mass-Media
ActivLeader
InterActiv
EurSondaj
Club Obelix - fun download
Continut
Analize
Dosare (LinksDossiers)
Interviuri
Stiri
Sumare
Comentarii
Utile
Arhiva
Ghid Actori Europeni
Agenda Evenimente
Disable Fly-out






RSS
RSS general
RSS EurActiv Policy Briefings
RSS Achizitii publice
RSS Alegeri europarlamentare 2014
RSS InfoSociety
RSS Jobs
RSS Guvernare europeana
RSS Concurenta/Finantare UE
RSS Sanatate
RSS Cetatean UE
RSS Romania in Parlamentul European
RSS Mediu & Energie
RSS Uniunea Europeana pe scurt
RSS Politici regionale
RSS Dezvoltare Durabila
RSS Extindere UE
RSS Educatie & Cariera
RSS Turism, mobilitate
RSS EurActiv.PR
RSS Info_Culture
RSS euROpeanul
RSS Mass-Media
RSS ActivLeader
RSS InterActiv
RSS EurSondaj
RSS Club Obelix - fun download
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Home > Concurenta/Finantare UE > Fonduri structurale > Finantare europeana pentru magazine online

Finantare europeana pentru magazine online

Publicat: 6 Noiembrie 2007 @ 09:37

Finantare europeana pentru magazine online
Cum pot sa demarez o afacere online de succes? Este acum momentul oportun sa investesc? Mai trebuie sa astept? Sunt cateva dintre intrebarile pe care si le pun multi antreprenori cand vor sa investeasca in comertul electronic. O posibila varianta de raspuns ar putea fi accesarea fondurilor structurale in cadrul domeniului major de interventie - "Dezvoltarea e-economiei", aferent Axei prioritare 3 - Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor, din Programul Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice (POSCCE).

In cadrul acestui domeniu, cei care vor sa dezvolte un magazin online au la dispozitie operatiunea doi -"Suport pentru dezvoltarea sistemelor de comert electronic si a altor solutii electronice pentru afaceri". Potrivit drectorului Organismul Intermediar pentru Promovarea Societatii Informationale (OIPSI), Victor Panzaru, Ghidul solicitantului si apelul de proiecte pentru acest tip de business vor fi lansate la jumatatea lunii noiembrie.
 
Directorul OIPSI spune ca, odata lansat apelul de proiecte pentru domeniul major de interventie e-economie, OIPSI va oferi consultanta gratuita solicitantilor in vederea completarii cererii de finantare, pana la depunerea proiectului.

Pentru evaluatori, criteriile de selectie valabile pentru Operatiunea 2 - "Suport pentru dezvoltarea sistemelor de comert electronic si a altor solutii electronice pentru afaceri" vor fi relevanta, calitatea, maturitatea si sustenabilitatea proiectului propus spre finantare cu fonduri structurale.
Valoarea maxima de finantare a unui asemenea proiect nu va depasi 500.000 de euro, in timp ce valoarea minima acordata se va situa la circa 10.000 de euro.
Mai multe detalii privind Documentul-cadru de implementare, Ghidul aplicantului, Cererea de finantare, impreuna cu anexele aferente, s.a.m.d, gasiti pe site-ul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, la adresa www.mcti.ro - sectiunea "Fonduri Structurale".

Contextul pietei online din Romania

Pe piata online activeaza, in prezent, aproximativ 1.500 de magazine online. "La un ritm de 20 asemenea magazine noi pe luna, se estimeaza ca, la finalul anului 2007, vom avea peste 1.600 de magazine online", spune Carmen Sebe, CEO la Gecad ePayment - un jucator principal pe piata de comert electronic din Romania si din afara tarii. Majoritatea acestor firme provin din Bucuresti, Capitala fiind urmata de Cluj-Napoca, Brasov si Timisoara, zone mai bine acoperite, in timp ce Moldova este slab reprezentata in sectorul comertului electronic, precizeaza Carmen Sebe.

De altfel, romanii sunt tot mai receptivi la comertului electronic. Principalul factor care a contribuit la evolutia pietei este cresterea nivelului de incredere al publicului in privinta securitatii platilor online, ca urmare a intensificarii programelor de informare si educare dedicate atat cumparatorilor finali, cat si comerciantilor online. Cu toate acestea, comertul electronic romanesc este la inceput de drum si face pasi timizi, Romania fiind o piata tanara in comparatie cu vestul Europei si America de Nord.

Cum demarezi un start-up pe aceasta nisa de business

"Investitia initiala depinde de produsele si serviciile comercializate si poate varia de la cateva sute de euro - la care se adauga munca depusa chiar de proprietar (in cazul unei afaceri mici) - pana la cateva zeci de mii de euro", explica reprezentantul ePayment.

In general, site-urile care vand acces la continut sau servicii si nu au nevoie de stocuri au pornit cu o investitie mai mica, spune ea, in timp ce pentru site-urile care vand produse investitia este sensibil mai mare, deoarece presupune existenta unor stocuri fizice.

Carmen Sebe considera ca "investitiile se pot dovedi foarte rentabile, cu conditia sa fie gandite si planificate cu atentie. Mai precis, site-ul trebuie sa respecte o serie de criterii de functionalitate, prin care sa atraga vizitatori si sa ii transforme in clienti". De asemenea, dezvoltatorii unui magazin online trebuie sa tina cont de faptul ca, daca se doreste o afacere sanatoasa si de durata, investitia se recupereaza pe termen mediu sau lung, si nu imediat, Din pozitia unui investitor proaspat lansat pe piata online din Romania, Adina Nicolaide, managing partener - Promoteart International, precizeaza ca nu este simplu sa pui pe picioare un magazin online. "Costurile de promovare sunt ridicate, iar accesul la informatii privind oportunitatile de a dezvolta un asemenea tip de afacere este dificil".

In ceea ce priveste investitia de pornire pentru un magazin online, aceasta depinde foarte mult de tipul si calitatea marfii comercializate, spune Nicolaide. In cazul lor, investitia initiala a fost de 22.000 de euro, bani care au acoperit achizitionarea stocului initial de marfa, realizarea web magazinului si promovarea site-ului. Totusi, pot aparea si costuri neprevazute, daca produsele sunt aduse din afara tarii, arata ea.

Pasi de urmat pentru demararea unui magazine online:
- analiza atenta a pietei: rezultate, evolutii, comportamentul consumatorilor; alegerea si mai atenta a nisei si studierea concurentei
- alocarea de timp si resurse pentru dezvoltarea unui site functional, cu respectarea criteriilor de utilizabilitate
- punerea la punct a detaliilor de logistica: livrari, stocuri, suport pentru clienti etc.
- stabilirea unei strategii de promovare;
- mentinerea contactului permanent cu clientii.

Camelia Moga

[euROpeanul]

Articole legate de acelasi subiect
Marian Marinescu: Noile reguli europene permit crearea unui fond pentru IMM-uri cu pana la 7% din fondurile UE. Romania nu a propus nimic concret | 28 Noiembrie 2014
Analiza a Curtii de Conturi Europene: Prea multe norme si conditii in acordarea banilor de la bugetul UE creaza riscul ca fondurile sa nu fie directionate corespunzator | 25 Noiembrie 2014
Finantari POSDRU de minimum 500.000 de euro pe proiect, scoase in consultare publica | 23 Noiembrie 2014
Cele mai citite articole
VIDEO TEXT Alegerile din Moldova, relatia cu Rusia, Garantia pentru tineri/ Europarlamentarii au dezbatut cele mai importante teme la zi | 24 nov 2014
CE anunta doua proceduri de infringement impotriva Romaniei | 26 nov 2014
VIDEO Discursul Papei Francisc in Parlamentul European: Ideea de Europa a fost inlocuita de birocratie | 25 nov 2014
VIDEO&TEXT Planul de investitii de 300 miliarde euro al lui Juncker/ Euroscepticii: "doua paie la trei magari" | 26 nov 2014
Marian Marinescu: Noile reguli europene permit crearea unui fond pentru IMM-uri cu pana la 7% din fondurile UE. Romania nu a propus nimic concret | 28 nov 2014
Stiri interne: Mircea Basescu in arest la domiciliu/ Joe Biden l-a felicitat pe Iohannis pentru victoria din alegerile prezidentiale/ Cine sunt consilierii propusi pentru viitoarea administratie prezidentiala? | 26 nov 2014
Motoc a renuntat la postul de ministru de Externe dupa ce sotia sa a sesizat o incompatibilitate la CEDO - surse | 25 nov 2014
UE: Franta intarzie livrarea port-elicopterelor Mistral catre Rusia/ Relatia diplomatica Germania-Rusia in impas/ SUA ingrijorate fata de motiunea PE privind aplicarea dreptului concurentei in cazul motoarelor de cautare | 26 nov 2014
Stiri interne: cazul Alina Bica, B. Aurescu, noul ministru de externe; OUG contra discriminarii in domeniul energiei; diaspora si votul prin corespondenta | 24 nov 2014
Analiza a Curtii de Conturi Europene: Prea multe norme si conditii in acordarea banilor de la bugetul UE creaza riscul ca fondurile sa nu fie directionate corespunzator | 25 nov 2014
EurActor
Membrii EurActor
Parteneri de continut