Fonduri UE 2014-2020 - uelive.ro
Sectiuni principale
EurActiv Policy Briefings
Achizitii publice
Alegeri europarlamentare 2014
InfoSociety
Jobs
Guvernare europeana
Concurenta/Finantare UE
Sanatate
Cetatean UE
Romania in
Parlamentul European
Mediu & Energie
Uniunea Europeana
pe scurt
Politici regionale
Dezvoltare Durabila
Extindere UE
Educatie & Cariera
Turism, mobilitate
CSR
EurTop
Info_Culture
euROpeanul
Mass-Media
ActivLeader
InterActiv
EurSondaj
Club Obelix - fun download
Continut
Analize
Dosare (LinksDossiers)
Interviuri
Stiri
Sumare
Comentarii
Utile
Arhiva
Ghid Actori Europeni
Agenda Evenimente
Disable Fly-out






RSS
RSS general
RSS EurActiv Policy Briefings
RSS Achizitii publice
RSS Alegeri europarlamentare 2014
RSS InfoSociety
RSS Jobs
RSS Guvernare europeana
RSS Concurenta/Finantare UE
RSS Sanatate
RSS Cetatean UE
RSS Romania in Parlamentul European
RSS Mediu & Energie
RSS Uniunea Europeana pe scurt
RSS Politici regionale
RSS Dezvoltare Durabila
RSS Extindere UE
RSS Educatie & Cariera
RSS Turism, mobilitate
RSS CSR
RSS Info_Culture
RSS euROpeanul
RSS Mass-Media
RSS ActivLeader
RSS InterActiv
RSS EurSondaj
RSS Club Obelix - fun download
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Home > Concurenta/Finantare UE > Fonduri structurale > Finantare europeana pentru magazine online

Finantare europeana pentru magazine online

Publicat: 6 Noiembrie 2007 @ 09:37

Finantare europeana pentru magazine online
Cum pot sa demarez o afacere online de succes? Este acum momentul oportun sa investesc? Mai trebuie sa astept? Sunt cateva dintre intrebarile pe care si le pun multi antreprenori cand vor sa investeasca in comertul electronic. O posibila varianta de raspuns ar putea fi accesarea fondurilor structurale in cadrul domeniului major de interventie - "Dezvoltarea e-economiei", aferent Axei prioritare 3 - Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor, din Programul Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice (POSCCE).

In cadrul acestui domeniu, cei care vor sa dezvolte un magazin online au la dispozitie operatiunea doi -"Suport pentru dezvoltarea sistemelor de comert electronic si a altor solutii electronice pentru afaceri". Potrivit drectorului Organismul Intermediar pentru Promovarea Societatii Informationale (OIPSI), Victor Panzaru, Ghidul solicitantului si apelul de proiecte pentru acest tip de business vor fi lansate la jumatatea lunii noiembrie.
 
Directorul OIPSI spune ca, odata lansat apelul de proiecte pentru domeniul major de interventie e-economie, OIPSI va oferi consultanta gratuita solicitantilor in vederea completarii cererii de finantare, pana la depunerea proiectului.

Pentru evaluatori, criteriile de selectie valabile pentru Operatiunea 2 - "Suport pentru dezvoltarea sistemelor de comert electronic si a altor solutii electronice pentru afaceri" vor fi relevanta, calitatea, maturitatea si sustenabilitatea proiectului propus spre finantare cu fonduri structurale.
Valoarea maxima de finantare a unui asemenea proiect nu va depasi 500.000 de euro, in timp ce valoarea minima acordata se va situa la circa 10.000 de euro.
Mai multe detalii privind Documentul-cadru de implementare, Ghidul aplicantului, Cererea de finantare, impreuna cu anexele aferente, s.a.m.d, gasiti pe site-ul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, la adresa www.mcti.ro - sectiunea "Fonduri Structurale".

Contextul pietei online din Romania

Pe piata online activeaza, in prezent, aproximativ 1.500 de magazine online. "La un ritm de 20 asemenea magazine noi pe luna, se estimeaza ca, la finalul anului 2007, vom avea peste 1.600 de magazine online", spune Carmen Sebe, CEO la Gecad ePayment - un jucator principal pe piata de comert electronic din Romania si din afara tarii. Majoritatea acestor firme provin din Bucuresti, Capitala fiind urmata de Cluj-Napoca, Brasov si Timisoara, zone mai bine acoperite, in timp ce Moldova este slab reprezentata in sectorul comertului electronic, precizeaza Carmen Sebe.

De altfel, romanii sunt tot mai receptivi la comertului electronic. Principalul factor care a contribuit la evolutia pietei este cresterea nivelului de incredere al publicului in privinta securitatii platilor online, ca urmare a intensificarii programelor de informare si educare dedicate atat cumparatorilor finali, cat si comerciantilor online. Cu toate acestea, comertul electronic romanesc este la inceput de drum si face pasi timizi, Romania fiind o piata tanara in comparatie cu vestul Europei si America de Nord.

Cum demarezi un start-up pe aceasta nisa de business

"Investitia initiala depinde de produsele si serviciile comercializate si poate varia de la cateva sute de euro - la care se adauga munca depusa chiar de proprietar (in cazul unei afaceri mici) - pana la cateva zeci de mii de euro", explica reprezentantul ePayment.

In general, site-urile care vand acces la continut sau servicii si nu au nevoie de stocuri au pornit cu o investitie mai mica, spune ea, in timp ce pentru site-urile care vand produse investitia este sensibil mai mare, deoarece presupune existenta unor stocuri fizice.

Carmen Sebe considera ca "investitiile se pot dovedi foarte rentabile, cu conditia sa fie gandite si planificate cu atentie. Mai precis, site-ul trebuie sa respecte o serie de criterii de functionalitate, prin care sa atraga vizitatori si sa ii transforme in clienti". De asemenea, dezvoltatorii unui magazin online trebuie sa tina cont de faptul ca, daca se doreste o afacere sanatoasa si de durata, investitia se recupereaza pe termen mediu sau lung, si nu imediat, Din pozitia unui investitor proaspat lansat pe piata online din Romania, Adina Nicolaide, managing partener - Promoteart International, precizeaza ca nu este simplu sa pui pe picioare un magazin online. "Costurile de promovare sunt ridicate, iar accesul la informatii privind oportunitatile de a dezvolta un asemenea tip de afacere este dificil".

In ceea ce priveste investitia de pornire pentru un magazin online, aceasta depinde foarte mult de tipul si calitatea marfii comercializate, spune Nicolaide. In cazul lor, investitia initiala a fost de 22.000 de euro, bani care au acoperit achizitionarea stocului initial de marfa, realizarea web magazinului si promovarea site-ului. Totusi, pot aparea si costuri neprevazute, daca produsele sunt aduse din afara tarii, arata ea.

Pasi de urmat pentru demararea unui magazine online:
- analiza atenta a pietei: rezultate, evolutii, comportamentul consumatorilor; alegerea si mai atenta a nisei si studierea concurentei
- alocarea de timp si resurse pentru dezvoltarea unui site functional, cu respectarea criteriilor de utilizabilitate
- punerea la punct a detaliilor de logistica: livrari, stocuri, suport pentru clienti etc.
- stabilirea unei strategii de promovare;
- mentinerea contactului permanent cu clientii.

Camelia Moga

[euROpeanul]

Articole legate de acelasi subiect
Ministerul Fondurilor Europene: Schema de finantare a locurilor de munca pentru tineri, functionala de la 1 ianuarie 2014 | 15 Septembrie 2014
Finantari suplimentare de 60 milioane de euro pentru proiecte de cercetare-dezvoltare | 9 Septembrie 2014
Comisia Europeana a validat Acordul de Parteneriat 2014 - 2020 cu Romania | 4 August 2014
EurActor
Membrii EurActor