EurActiv - Stiri, politici europene & Actori UE online
Home I Despre EurActiv I Harta site I Arhiva I Contact I Sponsorizare I Publicitate I Bilete de avion
- Sectiuni principale
- Business & Jobs
- Guvernare europeana
- Finantare UE
- Politici regionale
Dezvoltare Durabila- Cetatean UE
- Romania in
Parlamentul European - Mediu & Energie
- Extindere UE
- Educatie & Cariera
- e-Aptitudini
- Mobilitate
- Uniunea Europeana
pe scurt - Inovatie & Creativitate
- CSR
- EurTop
- Info_Culture
- euROpeanul
- Mass-Media
- ActivLeader
- InterActiv
- EurSondaj
- Club Obelix - fun download
- Continut
- Analize
- Dosare (LinksDossiers)
- Interviuri
- Stiri
- Sumare
- Comentarii
- Utile
- Arhiva
- Ghid Actori Europeni
- Agenda Evenimente
- Disable Fly-out
- RSS
- RSS general
- RSS Business & Jobs
- RSS Guvernare europeana
- RSS Finantare UE
- RSS Politici regionale
- RSS Dezvoltare Durabila
- RSS Cetatean UE
- RSS Romania in Parlamentul European
- RSS Mediu & Energie
- RSS Extindere UE
- RSS Educatie & Cariera
- RSS e-Aptitudini
- RSS Mobilitate
- RSS Uniunea Europeana pe scurt
- RSS Inovatie & Creativitate
- RSS CSR
- RSS Info_Culture
- RSS euROpeanul
- RSS Mass-Media
- RSS ActivLeader
- RSS InterActiv
- RSS EurSondaj
- RSS Club Obelix - fun download
Cel mult trei pahare de vin rosu pe zi prelungesc viata
Publicat: 14 Iulie 2009 @ 20:09
De ce este vinul benefic
Datorita unei substante numita rezveratrol, care se gaseste in fructe precum strugurii si rodiile. Efectul acestui compus a reprezentat obiectul unei cercetari realizate de catre oamenii de stiinta de la Universitatea din Madison, Wisconsin, din Statele Unite.
Acestia au testat compusul pe un esantion de cobai, care au fost hraniti cu miic cantitati de rezveratrol. Specialistii au constatat ca acest agent, ale carui efecte sunt comparabile cu cele ale unui regim hipocaloric (care are cu 20 – 30 la suta mai putine calorii decat un regim alimentar obisnuit) are influenta asupra mecanismelor genetice ce provoaca imbatranirea si poate oferi protectie inimii.
„Compusul este activ in doze mici, iar efectele lui la nivel genetic seamana cu cele ale unui regim hipocaloric”, explica dr. Tomas Prolla, coordonator al studiului.
De altfel, efectele benefice ale vinului asupra organismului au fost certificate si de studiul specialistilor de la LifeGen Technologies, o companie specializata in genetica imbatranirii, care arata ca un pahar de vin rosu si suplimentele alimentare care contin un nivel mic din compusul sus-amintit joaca „un rol important in incetinirea imbatranirii cardiace”. Acest fapt poate explica rata scazuta de maladii cardiovasculare in randul populatiilor consumatoare de vin, precum francezii sau locuitorii din tarile din sudul Europei.
Cercetarile au demonstrat ca acest compus natural are efecte benefice si asupra anumitor tipuri de cancer, precum cel de prostata.
Cercetatorii americani au descoperit recent ca o substanta produsa de organism determina elixirul vietii. Cercetatorii de la Institutul de Cercetare al Longevitatii si al Varstei Barshop din Texas sustin ca prin marirea cantitatii unei enzime din organism, care se formeaza in mod natural in corp, se obtin „celulele nemuritoare”. Astfel, pe masura ce inaintam in varsta celulele se divid, iar invelisul protector al extremitatilor cromozomilor, numit telomer, se scurteaza si dupa un timp isi inceteaza functiile. Specialistii considera ca prin marirea cantitatii acestora in organism ar putea fi prevenita moartea celulelor.
Pentru a pune in practica acesta teorie, dr. Arlan Richardson, coordonatorul studiului, impreuna cu echipa lui, au folosit soareci. Cobailor li s-a pus susbstante care contineau telomeri in mancare. Rata de supravietuire a cobailor masculi a crescut cu 28 la suta, in timp ce a femeilor rata de supravietuire a ajuns la 38 la suta. Oamenii de stiinta au facut o medie, iar potrivit rezultatelor soarecii au trait mai mult cu 20 de luni, ceea ce raportat la oameni inseamna in jur de 60 de ai. „Cercetarea este abia la inceput. A durat cativa ani pana am identificat celulele care sunt raspunzatoare de imbatranirea noastra. Intentionam sa identificam substanta de telomeri si alte alimente, precum fructe sau legume”, spune dr. Arlan Richardson. In timpul monitorizarii, expertii americani au observat ca enzima a fost capabila sa transforme celulele normale „muritoare”, in celule „nemuritoare”.
- Articole legate de acelasi subiect
- A intrat in vigoare Directiva europeana privind standardele de calitate si siguranta referitoare la organele umane destinate transplantului | 27 August 2010
- Associated Press desfiinteaza sistemul sanitar romanesc | 25 August 2010
- Ministrul Sanatatii anunta ca se lucreaza la un proiect de lege care sa interzica medicilor sa lucreze concomitent si la stat si la privat | 18 August 2010
Pe acelasi subiect
- A intrat in vigoare Directiva europeana privind standardele de calitate si siguranta referitoare la organele umane destinate transplantului
- 27 aug 2010
- Associated Press desfiinteaza sistemul sanitar romanesc
- 25 aug 2010
- Ministrul Sanatatii anunta ca se lucreaza la un proiect de lege care sa interzica medicilor sa lucreze concomitent si la stat si la privat
- 18 aug 2010
Parteneri
Sectiune sustinuta de :
Cele mai citite articole
- Agentia de Ocupare a Fortei de Munca a atribuit un contract de 22,4 milioane euro, anul trecut, pentru "servicii informatice" si acum improvizeaza "un mic programel" pentru centralizarea declaratiilor | 30 aug 2010
- Licitatie de lucrari reluata de 2 ori si anulata de 2 ori, timp de un an, la un proiect european in valoare de circa 20 milioane euro | 27 aug 2010
- VIDEO Flash-mob anti-birocratie la ministerul Finantelor Publice | 27 aug 2010
- VIDEO Circa 15.000 de persoane au depus declaratiile individuale la pensii, 36.000 la somaj | 26 aug 2010
- Oficial al Comisiei Europene: Romii trebuie integrati si de tara de origine si de cea de adoptie | 31 aug 2010
- Directiva vizand implementarea sistemelor de transport inteligente, in vigoare din 28 august | 27 aug 2010
- "Alianta Platitorilor de Taxe", o initiativa aparuta ca reactie la problemele cauzate de noile declaratii si contributii pentru asigurari sociale si de somaj | 26 aug 2010
- Apel pentru boicotarea produselor franceze | 31 aug 2010
- Agenda europeana a Romaniei - Schengen e 'obiectivul zero' | ora publicarii: 00:28
- Europarlamentarii romani pun problema expulzarii romilor pe agenda PE/ Vasile Blaga: Romii repatriati nu au fost inregistrati ca autori de infractiuni | 29 aug 2010
EurActor
EU Jobs
Ultimele 10 articole publicate
- Washington Post: Uniunea Europeana este pe moarte | ora publicarii: 18:15
- Ministrii finantelor, muncii si agriculturii, remaniati din functii | ora publicarii: 17:18
- Problema romilor, analizata de comisarii europeni | ora publicarii: 17:10
- 610.000 Euro si peste 1.600 km pe bicicleta pentru a promova Integrarea Sociala | ora publicarii: 14:16
- Agenda europeana a Romaniei - Schengen e 'obiectivul zero' | ora publicarii: 00:28
- Concursul UE pentru tineri traducatori s-a redeschis | 01 sep 2010
- Nu se mai vand becuri traditionale de 75 W | 01 sep 2010
- Desi amandoua s-au plans Bruxelles-ului, Romania si Franta incearca sa revina la un ton rational | 01 sep 2010
- Obama anunta sfarsitul misiunii soldatilor americani in Irak | 01 sep 2010
- Casa de Pensii: Beneficiarii pensiilor de serviciu vor incasa noile cuantumuri recalculate, din 14 septembrie | 01 sep 2010













