Verizon Communications a anunțat astăzi, 12 mai, că va cumpăra AOL cu 4.4 miliarde de dolari. Astfel, regele de astăzi al telefoniei mobile va cumpăra fostul rege al mass-media, titrează New York Times.

Verizon este cel mai mare operator de telefonie mobilă din Statele Unite și a dezvoltat noi linii de business prin oferte de internet de mare viteză și servicii de streaming video.

AOL valora în anii 2000 în jur de 230 de miliarde de euro și era un competitor puternic al Google și Microsoft. În prezent AOL deține The Huffington Post.

AOL a achiziționat Time Warner, compania care deține HBO, cu 165 miliarde de dolari, o tranzacție considerată un adevărat dezastru, devenind în prezent doar o umbră a "bulei .com". AOL mai administrează doar o mică parte de proprietăți media și tehnologice.

Verizon capitalizează această afacere ca pe o metodă de a-și extinde oferta de video, fiind deja un leader al pieței de distribuție de conținut video pe mobil prin rețeaua sa solidă de telefonie mobilă, Verizon forțează astfel transformarea sa într-un leader în distribuirea așa numitelor "over-the-top video", acest shortcut pentru distribuirea de conținut TV pe internet.

Prin achiziționare AOL, Verzion cumpără mai mult decât website-uri care găzduiesc conținut de streaming. Alături de tehnologia sa video și online, AOL decide The Huffington Post, un grup de site-uri de știri internaționale, cu un trafic intr-o continuă creștere. 

Afacerea va fi încheiată în această vară, după primirea aprobărilor normative.

Articolul complet poate fi citit pe The New York Times.