Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a declarat joi că pe ruta Gara de Nord - Aeroportul Otopeni va fi gata „cu siguranță” calea ferată, nu însă și tronsonul de metrou, în vederea Campionatului European de fotbal din 2020.

„Tren vom avea cu siguranță; metrou, foarte probabil nu”, a spus Lucian Șova, întrebat fiind cum poate fi asigurat transportul suporterilor de la aeroport cu ocazia Campionatului European din 2020, transmite Mediafax.

„A fost găsită soluția - deocamdată, la nivel informal - de a se devia de la linia ferată București-Otopeni, cu supratraversarea DN1 și apoi continuarea liniei, pe piloni, până la etajul 1 al terminalului de pasageri din Aeroportul Otopeni. Studiul de fezabilitate va fi gata peste două luni, și le-am sugerat celor de la CFR SA să construiască partea de linie ferată în regie proprie (iar pasajul să fie scos la licitație), astfel încât înainte de Campionatul European să existe această legătură pe calea ferată. Va fi totul gata înainte de 2020, cu siguranță”, a spus Lucian Șova.

Potrivit ministrului, „există o cerință a UEFA ca de la aeroport spre oraș să fie asigurată și o a doua cale de transport, pe lângă cea rutieră”, de aceea a ales varianta liniei ferate.

„Nu pierd nicio zi să le atrag atenția celor de la CFR SA că trebuie să se grăbească; ar fi puțin spus nescuzabil să fim scoși din joc din cauza neîndeplinirii acelei condiționalități UEFA”.

Până la debutul competiției mai sunt mai puțin de doi ani, dar autoritățile încă nu au asigurat una dintre cerințele esențiale pentru a putea găzdui meciurile.

„Varianta aceasta cu linia ferată este posibil de terminat în timp util, dar la varianta metrou niciun inginer nu ar putea garanta că ar putea fi gata într-un an și jumătate lucrări de o asemenea complexitate”, a mai spus Lucian Șova.