Premierul Ludovic Orban a anunțat joi, la preluarea mandatului de către noul ministru al Mediului, Apelor și Pădurilor, Costel Alexe, că trebuie concepută o nouă formulă de calcul a taxei auto.

Întrebat dacă va căuta o formulă de calcul pentru taxa auto care să nu mai poată fi atacată la Comisia Europeană, premierul a spus: "Cu siguranță. Cred că ea trebuie să fie concepută ca o taxă de poluare și cuantumul taxei să depindă de cantitatea de noxe care sunt eliberate în atmosferă. Formulele care au fost încercate au intrat în contradicție cu reglementările la nivel european, se știe că taxele indirecte trebuie să respecte reglementările europene. Această taxă poate fi gândită și ca un impozit pe proprietate variabil, dar și aici există riscul să contravenim principiului că o taxă depinde de valoarea unui bun".

Premierul a mai spuc că, atunci când se va ajunge la o formulă care să fie acceptabilă la nivelul Comisiei Europene, ea va fi anunțată public.

"Decât să mai venim iarăși cu o taxă ca să mai luăm bani de la proprietarii de mașini și după aia să trebuiască să-i dăm înapoi, mai bine măsurăm de șapte ori și stabilim ceea ce suntem siguri că va fi acceptat la nivelul instituțiilor europene", a mai adăugat Ludovic Orban.

Potrivit ministrului Mediului, Costel Alexe, din bugetul de 2,4 miliarde de lei din fondul ministerului, 1,8 miliarde au plecat către restituirea taxei auto.

"PSD a scos această taxă. Din păcate nu a venit cu o soluție pentru a îmbunătăți calitatea aerului. A fost anul trecut și este în procedură o linie de finanțare AFM pentru mijloace de transport în comun prietenoase cu mediu (...) și în discuțiile avute până acum, anul viitor ne vom axa ca prin AFM să dezvoltăm programe care să aducă îmbunătățiri calității aerului din România", a spus Costel Alexe.