Potrivit unor surse citate sub anonimat în ediția electronică a New York Times, înregistrările extrase din cutiile negre recuperate de anchetatori marți și miercuri (24-25 martie) dovedesc că înaintea prabușirii aeronavei Germanwings, unul din cei doi piloți a rămas blocat în afara cabinei pe care o părăsise cu puțin timp înaintea tragediei aviatice. 

În ciuda avariilor înregistrate, cutia neagră care conține conversațiile echipajului aflat la bordul avionului Airbus A320 redă în clar conversația dintre cei doi piloți din prima parte a zborului.

Înaltul oficial militar francez implicat în anchetă, citat de New York Times, a declarat sub anonimat că între cei doi piloți se distinge o conversație "extrem de plăcută și liniștită” de la decolarea din Barcelona și până la Düsseldorf. Apoi, susține acesta, înregistrarea indică faptul că unul dintre piloți părăsește carlinga și nu mai poate reveni la locul său, până în momentul prăbușirii.

Cel rămas în afară ciocăne ușor în ușă însă nimeni nu-i răspunde, susține anchetatorul. Apoi lovește ușa cu putere însă nu răspunde nimeni. De fiecare data nu primește niciun răspuns. Se aude cum se străduiește să spargă ușa.

 Înregistrarea aduce astfel multe semne de întrebare: 

Nu știm de ce unul dintre ei a ieșit din cabină. Cert este însă că, spre sfârșitul zborului, celălalt pilot este singur și nu deschide ușa, a mai declarat anchetatorul.

Totuși, datele înregistrate nu indică nimic despre pilotul care a rămas carlingă. Cei 11.500 de metri coborâți în doar 10 minute s-au petrecut treptat, ceea ce nu ar fi indicat clar că aeronava se afla în primejdie.

Totodată, cât timp a pierdut altitudine, echipajul aeronavei nu a semnalat nicio avarie controlorilor de trafic astfel că, atunci când s-a prăbușit în munții Alpi, avionul cu toți cei 150 de oameni la bord s-a pulverizat din cauza vitezei foarte mari pe care o avea. Acest lucru îngreunează și colectarea indiciilor care să arate clar posibilele cauze ale accidentului.

Oficialii francezi au exclus însă ipotezele comiterii unui atentat sau a producerii unei explozii în zbor deoarece aria pe care sunt împrăștiate rămășițele aeronavei ar indica cert acest lucru însă, până la noi date, anchetatorii susțin că orice scenarii sunt plauzibile.  

Cea mai vehiculată ipoteză însă, rămâne cea a depresurizării, care ar fi cauzat și o posibilă stare de inconștiență a pilotului rămas singur în cabină.

Rémi Jouty, directorul Biroului de Investigații și Analize, a declarat în cadrul unei conferințe de presă că avionul a decolat în jurul orei 10:00 a.m., ora locală a Barcelonei și că ultimul mesaj transmis de pilot controlorilor traficului aerian a fost înregistrat la 10:30 a.m., ceea ce înseamnă că avionul își urma cursul normal. Câteva minute mai târziu însă, avionul a început să piardă altitudine în mod nejustificat, a mai declarat Jouty. La 10:40, radarul a indicat ultima poziție a avionului, aflat la o altitudine de 6.175 de metri. "Radarul poate urmări avionul până în punctul de impact", a mai spus Jouty.

Până în prezent, nu dispunem de nicio dovadă care să indice în mod clar o explicație tehnică, a declarat înaltul oficial militar francez. Astfel, ar trebui să fie luată în considerare posibilitatea unei responsabilități umane deliberate.

AirBus și-a perfecționat sistemele de siguranță - videoclipul de mai jos arată cum a putut unul dintre piloți să se blocheze in afara cabinei.