Cele mai recente date de audiență pentru presa scrisă publicate de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) arată că 7,3 milioane de persoane, adica 58% din populația între 14-74 ani din România, citesc curent cel puțin o publicație.

Biroul Roman de Audit Transmedia a publicat azi, 2 iulie 2015, primele rezultate de audiență pentru presa scrisă corespunzatoare întregii populații a României cu vârsta între 14 și 74 de ani, prin intermediul Studiului Național de Audiență (SNA).

Pentru prima dată rezultatele de audiență ale presei scrise sunt disponibile și pentru populația din mediul rural, livrările anterioare de date studiind doar populația urbană, arată comunicatul BRAT.

 

Accesul la rezultatele de audiență din mediul rural vor aduce noi informatii clienților de publicitate dornici să investească in această zonă. Presa scrisă atinge peste 35% din populația satelor, în timp ce acest procent în mediul urban se ridică la peste 60%.

69% dintre cei care citesc curent presă scrisă provin din mediul urban și 31% din mediul rural. Daca ne raportăm la profilul publicului cititor, diferențele dintre preferințele celui din mediu urban și rural nu diferă foarte mult sub raportul genului, vârstei sau educației. În timp ce femeile preferă revistele, bărbații citesc în mai mare măsură presa cotidiană și publicațiile locale (în cea mai mare parte tot publicații cotidiene), tendința manifestându-se mai pregnant în mediul rural.

Tinerii sub 24 de ani preferă revistele atunci când citesc, în timp ce persoanele între 35 si 54 de ani citesc cu precădere cotidiene, iar persoanele peste 64 de ani citesc puțin, si în special reviste.

Așa cum este deja cunoscut, interesul publicului pentru lectura presei crește odată cu nivelul educației persoanelor. Ca o tendință generală, se poate observa că publicul cititor din mediul rural preferă presa locală celei naționale, în mai mare măsura decât publicul din mediul urban.

În ceea ce privește alocarea de resurse financiare pentru achiziționarea de ziare și reviste, datele SNA arata că populația din mediul rural cheltuie mai puțin decât cea din mediul urban, 54% dintre cei intervievați declarând că nu au cumpărat nicio publicație în ultima lună, spre deosebire de 32% în mediul urban. 

Sursa: BRAT