Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) anunță că, în minivacanța de 1 Mai și Paște, au fost preluate și procesate 159.660 de apeluri primite la numărul de urgență 112, iar aproape 60% dintre ele au reprezentat cazuri de urgență.

Cazurile de urgență au fost transferate către agențiile specializate de intervenție: Ambulanță, ISU-SMURD, Poliție, Jandarmerie sau Salvamont. 

În perioada 1 - 6 mai, cele mai multe apeluri la 112 au fost pentru: urgențe medicale (38.760), violență (6.520), deranjarea ordinii și liniștii publice (1.940) și evenimente rutiere (1.930).

Conform STS, cea mai încărcată zi privind apelurile la 112 a fost luni.

„În minivacanța de 1 Mai și Paște, cea mai încărcată zi la 112 a fost ziua de luni, 06 mai 2024, când operatorii STS au preluat 27.983 de apeluri”, anunță Serviciul într-un comunicat remis presei.

În noaptea de Înviere, în intervalul orar 22:00 – 06:00, la 112 s-au primit 4.083 de apeluri, iar cele mai multe au fost cazuri medicale, precum situații de persoane inconștiente, dar și incidente de ordine publică. 

Totodată, în perioada menționată la 112 au fost 21 de apeluri de tip eCall efectuate automat de la bordul unor mașini implicate în evenimente rutiere.

„În cazul producerii unui accident rutier, sistemele de comunicații eCall instalate pe autoturismele de generație nouă sună automat la 112 și transmit informațiile utile pentru intervenția echipajelor de salvare”, precizează STS.

Operatorii au preluat datele necesare identificării urgenței și a localizării evenimentelor și au alertat agențiile competente în soluționarea urgențelor.

În această perioadă, la nivelul Serviciului de Telecomunicații Speciale au fost adaptate permanent fluxurile de lucru între operatorii și dispecerii agențiilor de intervenție și s-a asigurat suplimentarea numărului de operatori, în intervalele orare cu aflux de apeluri.