Ministerul Afacerilor Externe recomandă lucrătorilor, cetățeni români, care se află la acest moment în Franța și Germania, ca în cazul în care întâmpină probleme legate de contractele de muncă, să aibă în vedere câteva demersuri.

Persoanele care au un contract de muncă în derulare sunt sfătuite să își contacteze angajatorul, pentru a se informa cu privire la deciziile formulate de acesta în contextul măsurilor anunțate de autoritățile franceze și germane.

Persoanele pentru care perioada contractuală a expirat sau, după caz, al căror contract a încetat înainte de termen/a fost reziliat, dar care nu și-au recuperat în integralitate drepturile legate de raporturile de muncă, trebuie să se adreseze autorităților locale și inspectoratelor teritoriale de muncă înainte de a părăsi teritoriul statului membru în care au încheiat aceste contracte, pentru a semnala aspectele problematice din derularea contractului și pentru a pretinde drepturile ce li se cuvin.


MAE face apel la cetățenii români cu domiciliu sau reședința în străinătate de a respecta cu strictețe recomandările autorităților din aceste state și subliniază că deplasările către România nu sunt recomandate.

Aceste deplasări pot fi afectate de restricțiile impuse de statele de tranzit și pot constitui un factor suplimentar de propagare a infecției cu COVID-19, punând astfel în pericol siguranța celor de acasă.