Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a stabilit miercuri că serviciul Uber este un serviciu de transport şi trebuie reglementat ca atare, informează BBC Online.

Uber a susţinut că este un serviciu digital care oferă oamenilor posibilitatea de a intra în contact unii cu alţii prin intermediul unei aplicaţii electronice.

CJUE a stabilit însă că un serviciu al cărui scop este conectarea, prin intermediul unei aplicaţii smartphone şi pentru remunerare, unor şoferi non-profesionişti utilizând propriul lor vehicul şi persoane care călătoresc "trebuie clasificat ca un serviciu în domeniul transportului conform legislaţiei UE". Curtea a mai anunţat că este la latitudinea statelor membre să reglementeze condiţiile în care sunt oferite astfel de servicii.

Cazul a ajuns la CJUE după ce autorităţile locale din Barcelona au cerut companiei să se înregistreze ca firmă de taximetrie.

Înainte de anunţarea verdictului, Uber s-a declarat încrezător că acesta nu va avea impact asupra modului în care firma operează în UE

Un purtător de cuvând al companiei a explicat că "orice decizie nu va modifica faptul că în majoritatea ţărilor din Uniunea Europeană operăm deja în conformitate cu legislaţia din domeniul transportului".

În România, Primăria Bucureşti a decis marţi să modifice regulamentul de taximetrie, astfel încât pe teritoriul municipiului Bucureşti serviciile de dispecerat să devină obligatorii pentru toate taxiurile transportatorilor autorizaţi de Autoritatea de Autorizare a Primăriei Municipiului Bucureşti. Decizia ar putea afecta Uber, Clever, Star Taxi şi Taxify, care nu sunt dispecerizate.

Miercuri dimineaţa, circa 1.000 de taximetrişti au început un protest în faţa Guvernului pentru a cere eliminarea companiilor fără autorizaţie.

Potrivit unui comunicat COTAR, chiar dacă Primăria Capitalei Firea a decis eliminarea concurenței neloiale din București, restul țării suferă în continuare din cauza concurenței neloiale și a pirateriei, astfel încât protestele vor continua.