Ministrul Turismului, Mircea Dobre, vrea să înlocuiască frunza din brandul turistic al României cu o oaie. Ministrul Agriculturii, Petre Daea, explică de ce ar trebui să fie oaia brand de țară.

UPDATE

Întrebat dacă împărtășește punctul de vedere al ministrului Agriculturii, Petre Daea, că "oaia este o statuie vie" și ar trebui să fie brandul turistic al României, premierul Sorin Grindeanu a răspuns: "Nu poate să fie brandul turistic al României, pentru că până în 2020, (...) pe fonduri europene, când s-au făcut această siglă și acest brand, e o frunză. Discutabilă și alegerea din urmă cu câțiva ani (...) Am discutat cu domnul ministru Dobre de mai multe ori azi să văd despre ce e vorba, n-am văzut neapărat declarația domnului Daea, care nu e la Turism, e la Agricultură (...). Sigur, agricultura are legătura cu oaia. Dar ceea ce (...) a fost important a fost clarificarea pe care i-am cerut-o domnului ministru Dobre legat de acest subiect".

Șeful Executivului a precizat că ministrul Turismului, Mircea Dobre, i-a spus că discuția din comitetul de promovare a României a vizat "promovarea unor lucruri foarte cunoscute", precum Dracula și Miorița, și nu "schimbarea frunzei", scrie Agerpres.

+++

Ministrul Agriculturii, Petre Daea, a explicat, după declarațiile pe tema posibilei schimbări a brandului național din frunză în oaie, că acest animal este ”o statuie vie”.

”Oaia este o statuie vie. Argumente sunt în străfundul analizei pentru fiecare. (...) Uitați-vă astăzi în orice parte a țării, cât de frumos e acest animal pe pășunile verzi ale țării românești. Frunza o are toată lumea, dar oile ca-n România, nu. Lângă oaie, găsești o frunză, dar lângă frunză nu poți să găsești o oaie”, a declarat, la Antena 3, Petre Daea.

+++

Ministrul Turismului, Mircea Dobre, i-a anunțat săptămâna trecută pe oamenii de afaceri din domeniu că și-a propus să schimbe brandul turistic al României, urmând să înlocuiască celebra frunză a Elenei Udrea cu o oaie, pentru a construi imaginea turistică a țării în jurul legendei Miorița, a scris Profit.ro.

Turoperatorii dezaprobă schimbarea brandului, spunând că în turism sunt probleme mult mai importante de rezolvat, și ironizează ideea de a înlocui frunza cu o oaie. Miorița, cred ei, este o legendă tristă, pesimistă, cu trei români care se omoară între ei, iar oaia în sine e percepută ca un animal stupid și supus. Aceste lucruri îi fac pe turoperatori să considere neinspirată asocierea dintre Miorița și turismul românesc, a mai scris Profit.ro.

Ulterior, ministrul Turismului a venit cu o serie de precizări, declarând pentru HotNews.ro că nu a cerut înlocuirea frunzei din brandul turistic de țară cu o oaie, ci a propus doar folosirea unor simboluri naționale, precum Miorița, în materiale de promovare turistică.

Mircea Dobre a declarat că nu înțelege de ce este luată în derâdere propunerea sa, atât timp cât și alte țări folosesc astfel de simboluri.

"Franța are cocoșul galic, avem Olanda cu vaca și Spania care are taurul. Eu nu pot să vorbesc despre un simbol cum este Miorița?", a spus ministrul pentru HotNews.ro.