Autoritățile române vor cere Volkswagen să plătească diferența pentru taxa de mediu rezultată în urma reclasificării motoarelor cu probleme, a anunțat, joi, ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu.

"Niciun cetățean român nu va plăti diferența taxei de mediu, pentru că nu a avut nicio vină. Ne vom îndrepta asupra producătorului sau reprezentantului de drept Volkswagen în România”, a declarat ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, citată de Mediafax.

Aceasta a precizat că, după ce va va fi primit planul de măsuri de la Volkswagen, pe 7 octombrie, autoritățile vor calcula diferența din taxa de timbru, respectiv de la ce s-a plătit la ce trebuia să se plătească.

"Suma respectivă va fi comunicată și o să întocmim documentele ca să ne îndreptăm asupra producătorului sau reprezentantului de drept al firmei Volkswagen în România", a spus Gavrilescu, într-o conferință de presă.

300 de VW nu vor mai fi vândute în România până la remedierea problemelor

Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a declarat, în aceeași conferință de presă, că autoritățile din România au eliberat cărți de identitate pentru 105.000 autovehicule ale grupului Volkswagen, din care 56.000 noi la data înmatriculării și 49.000 second-hand.

În acest moment, pe stoc, la dealerii grupului se află circa 300 de autovehicule ce nu vor mai putea fi vândute până la rezolvarea problemelor.

Matache a precizat că joi a avut loc prima întâlnire a grupului mixt de lucru pe tema scandalului în care este implicat Volkswagen, fiind analizate implicațiile folosirii unor dispozitive de manipulare pe anumite modele de autoturisme EURO 5 echipate cu motoare Diesel.  

La solicitarea autorităților, reprezentantul din România al Grupului Volkswagen a avut termen până joi să comunice lista completă a numerelor de identificare pentru autovehiculele care au folosit dispozitive sau tehnici de manipulare, vehicule noi EURO 5 Diesel, echipate cu motoare din familia EA 189.

Ministrul Transporturilor a precizat că este vorba despre autovehiculele Volkswagen, Audi, Skoda și Seat.

Potrivit lui Matache, autoritățile române așteaptă date de la Ministerul german al Transporturilor și de la Volkswagen, după ce constructorul german a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele în materie de emisii.

După primirea acestor informații, RAR va comunica reprezentanților din România ai VW date pentru autoturismele care vor fi rechemate în rețeaua de service a grupului german în România și va urmări implementarea corespunzătoare a acestui calendar, a spus ministrul Transporturilor.

Grupul german Volkswagen este implicat într-un scandal de amploare, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.