Prejudiciul pe care statul român l-a estimat în cazul Volkswagen pentru cele 105.303 mașini inventariate ca fiind cu probleme se ridică la peste 30 de milioane de euro (circa 123,6 milioane de lei), potrivit unor surse citate de Agerpres.

Sursele menționate au calculate această sumă pornind de la faptul că taxa auto a fost plătită de cumpărători pentru motorizare Euro 5, iar mașinile aveau, în realitate, motorizare Euro 4.

Defalcat, datele estimate de grupul mixt de lucru înființat, recent, de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor și Ministerul Transporturilor, arată că au fost afectate 1.944 de unități VW cu motorizare de 1,2 litri (prejudiciu estimat de 588.626 lei), 38.719 unități VW de 1,6 litri (pagubă de 24.487.635 lei) și 64.640 unități VW de 2,0 litri (prejudiciu de 98.540.565 lei).

Aceleași surse au precizat că statul român se va îndrepta împotriva constructorului auto pentru recuperarea pagubei, însă instrumentarea efectivă a cazului va începe numai după ce autoritățile germane vor transmite informațiile oficiale, în perioada următoare.

La începutul acestei luni, ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a anunțat că autoritățile din România au eliberat cărți de identitate pentru 105.000 autovehicule ale grupului Volkswagen, din care 56.000 noi la data înmatriculării și 49.000 second-hand, iar pe stoc, la dealerii grupului se află circa 300 de autovehicule ce nu vor mai putea fi vândute până la rezolvarea problemelor.

Săptămâna aceasta, Volkswagen a anunțat că va începe, în luna ianuarie, rechemarea la service a vehiculelor echipate cu softul care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, operațiunea urmând să fie finalizată până la sfârșitul lui 2016.

Potrivit presei internaționale, grupul german ar putea cheltui până la 65 miliarde de euro pentru rezolvarea problemelor apărute în urma vânzării acestor vehicule, sumă de zece ori mai mare decât nivelul provizioanelor anunțate până acum de companie. Noul director general al Volkswagen, Matthias Muller, a afirmat că impactul financiar al scandalului emisiilor nu poate fi estimat.