Dosar: Siguranta rutiera - problema noastra de fiecare zi
Intreaga planeta s-a mobilizat in lupta pentru prevenirea accidentelor rutiere. In Uniunea Europeana, peste 40 000 de decese anual survin in urma accidentelor rutiere. In Romania, diminuarea numarului de accidente constituie prioritate nationala, potrivit unei hotarari adoptata de Consiliul Interministerial pentru Siguranta Rutiera.
Foto: www.brake.org.uk
Raport european
Un raport privind Programul european de actiune pentru siguranta rutiera, text adoptat de Parlamentul European, arata ca in Uniunea Europeana peste 40 000 de decese survin in urma accidentelor rutiere. Acestea atrag cheltuieli directe sau indirecte estimate la 180 000 000 000 de euro, echivalentul a 2% din PIB-ul Uniunii Europene. Obiectivul este de reducere la jumatate a numarul victimelor accidentelor rutiere in Uniunea Europeana pana in 2010. Insa, progresele spre indeplinirea acestui obiectiv sunt insuficiente la nivelul Uniunii Europene, se arata in raport. Potrivit acestuia trebuie acordata o prioritate absoluta ansamblului de politici care urmaresc aplicarea mai eficienta a legislatiei (centurile de siguranta, limitele de viteza, respectarea codului rutier pe autostrada), imbunatatirea normelor rutiere (permise de conducere, comportamentul soferului, respectarea pietonilor), imbunatatirea infrastructurii (calitatea autostrazilor si a retelelor rutiere, benzi de circulatie, semne de circulatie) si imbunatatirea vehiculelor (inspectii periodice, modele).
Masuri care pot fi luate
In aceste conditii, Parlamentul european propune Comisiei sa promoveze proiecte de infratire finantate de Uniunea Europeana intre noile si vechile state membre, in vederea accelerarii unei evolutii pozitive in domeniul sigurantei rutiere. In raport se mai arata ca sistemul eCall ar trebui sa permita reducerea timpului de reactie la accidente cu aproximativ 40% in zonele urbane si cu aproximativ 50% in zonele rurale si invita statele membre sa promoveze punerea in aplicare a acestuia cat mai curand posibil. Toate masinile noi din Uniunea Europeana vor fi echipate cu eCall, o tehnologie automata de apel de urgenta, incepand cu anul 2009, arata un plan al Bruxelles-ului. Aceasta tehnologie va utiliza numarul unic european de urgenta - 112.
Raportul mai subliniaza necesitatea armonizarii normelor si semnalizarii rutiere, deoarece existenta unor reguli diferite referitoare la prioritate, in special la sensurile giratorii, poate provoca accidente. De asemenea, Parlamentul European propune sa se acorde o atentie deosebita sigurantei tehnice a vehiculelor si sa ia masuri de imbunatatire a legislatiei din acest domeniu, pana in 2010. In acest context, testarea sistemelor electronice de siguranta a vehiculelor (e-safety) si crearea unui sistem uniform de verificari anuale ale vehiculelor mai vechi de opt ani si de verificari speciale ale vehiculelor care au fost implicate in accidente grave joaca un rol extrem de important in imbunatatirea sigurantei pe drumurile europene.
Programe de combatere a accidentelor
In Romania se afla in derulare programul de prevenire si combatere a accidentelor rutiere "STOP accidentelor rutiere - viata are prioritate". Programul are ca scop principal reducerea cu 5% a mortilor si ranitilor grav in accidente rutiere. Programul prevede realizarea proiectului Info-trafic prin care conducatorii auto vor fi informati permanent asupra conditiilor de trafic. Campania mai consta in distribuirea de pliante informative si informarea permanenta a populatiei asupra dinamicii accidentelor rutiere, prin interventii in mass-media. Scopul campaniei este acela de a sensibiliza participantii la traficul rutier, in principal a tinerilor conducatori auto, de a adopta o conduita preventiva, care sa duca la reducerea evenimentelor cu consecinte grave.
Si alte institutii sunt implicate in aceasta lupta. Pe 20 martie Automobil Clubul Roman a semnat Charta Securitatii Rutiere Europene, document multinational promovat de Federatia Internationala a Automobilului si Comisia Europeana. Unul dintre obiectivele majore ale Chartei Securitatii Rutiere Europene este salvarea a mii dea le accidentelor rutiere. Automobil Clubul Roman a devenit astfel cel de al 20-lea semnatar al acestei Charte.
Automobil Clubul Roman s-a angajat prin aderarea la Charta Securitatii Rutiere Europene sa desfasoare in urmatorii ani mai multe activitati. De exemplu, pana la sfarsitul anului 2007, trebuie sa organizeze 100 laboratoare de educatie rutiera in cadrul a 100 de scoli din tara. De asemenea, in partea a doua a anului trebuie sa lanseze campania nationala de siguranta rutiera pentru copii aflati in autoturism. Promovarea echipamentelor de siguranta rutiera a autovehiculelor, ca de exemplu, scaunele pentru copii, ce asigura securitatea acestora in cazul unui accident.
"In cursul lunilor mai si iunie Michelin orgnizeaza o serie de actiuni de strada pentru verificarea si ajustarea presiunii anvelopelor, in cateva din marile orase ale tarii. Un studiu al Asociatiei Producatorilor de Anvelope ne-a confirmat de altfel necesitatea acestor programe de sensibilizare a conducatorilor auto: in Europa, in medie, 3 soferi din 4 isi spala masina o data pe luna, dar numai unul din 7 isi verifica in mod corect presiunea in anvelope. Si totusi, in nenumarate cazuri extreme, anvelopa, printr-un comportament si o franare eficienta, este cea care poate salva vieti, a spus Jean-Marc Gebhart, Presedinte Michelin Romania si Balcani.
Accidentele in statistici
Riscul rutier este influentat de diferentele semnificative in dinamina dezvoltarii factorilor care concura la siguranta circulatiei: Drumul-vehiculul-omul-mediu. Aceasta este concluzia la care a ajuns Inspectoratul General al Politiei in Romania. Principala cauza a accidentelor este indisciplina pietonilor (29,8% din cazuri). In 15% din cazuri s-a constatat ca nerespectarea regimului legal de viteza duce, de asemenea, la producerea de accidente grave. S-a mai constatat ca zonele cu risc ridicat sunt DN 1 (Bucuresti-Ploiesti-Sinaia-Brasov), DN13 (Sighisoara -Tg Mures-Cluj-Napoca) si DN 2 (Bucuresti-Urziceni-Buzau-Focsani-Bacau).
Statisticile politiei mai arata ca cele mai multe au loc accidente-duminica, cele mai putine miercurea.
Femeile conduc mult mai prudent decat barbatii si prefera siguranta in locul vitezei. Aceasta este o concluzie la care a ajuns Directia Politiei Rutiere. Doar 9% din totalul abaterilor constatate de politistii de la circulatie, de la inceputul lunii decembrie a anului trecut si pana in prezent, au fost savarsite de catre femei. in cifre, doar 29.290 din cele 325.778 de procese-verbale intocmite de politisti pentru abateri constatate in trafic au fost semnate de femei.
Printre factorii care implica riscul rutier se mai afla lipsa separatorului fizic intre benzile cu circulatie in sensuri opuse si drumurile incapabile sa preia valorile actuale de trafic.
In aceste conditii si Ministerul Transporturilor a lansat un alt program, "Drumuri sigure. Construim pentru viata", prin care vor fi implementate masuri de siguranta rutiera pe intreaga retea de autostrazi si drumuri nationale.
Programul presupune reabilitarea sectoarelor de drum cu zone considerate periculoase si a satelor liniare in 100 de locatii. De asemenea, anumite intersectii din 30 de localitati vor fi amenajate cu sensuri giratorii si vor fi instalate separatoare mediane ale sensurilor de circulatie si parapeti de protectie pe o distanta totala de 1.400 de kilometri.
Partea carosabila va fi delimitata pe 60.000 de kilometri echivalenti, vor fi instalate panouri indicatoare mai mari, reflectorizante.
"La nivel mondial, accidentele rutiere curma anual peste 1,2 milioane de vieti, cat malaria si tuberculoza la un loc, constituind cel mai 'crunt ucigas' al tinerilor. Iata de ce eforturile factorilor cu atributii in domeniu sunt canalizate, in aceste zile, mai ales catre tineri, care din pacate, din ce in ce mai des isi gasesc sfarsitul pe sosele, in special ca urmare a vitezei excesive cu care isi conduc automobilele" a declarat pentru EurActiv.ro inspectorul general al Politiei Romane, chestorul principal Dan-Valentin Fatuloiu.
"Pretul platit de Romania pentru circulatia pe drumurile publice este prea mare. Cand spun acest lucru am in vedere numarul de persoane ranite si decedate in urma accidentelor rutiere si costurile economice si sociale", a afirmat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, presedinte al Consiliului Interministerial pentru Siguranta Rutiera.
Circulatie rutiera tot mai intensa
In ultimii 15 ani, circulatia rutiera din Romania a cunoscut o dezvoltare semnificativa, in conditiile dublarii parcului de autovehicule, care insumeaza in prezent peste 4,6 milioane de unitati si cresterii numarului posesorilor de permis de conducere, care este de aproximativ 5,6 milioane. in contradictie cu aceste cresteri, infrastructura rutiera a ramas aproximativ in aceeasi parametri ca si in anii '90.
In ciuda masurilor adoptate de institutiile si organizatiile cu atributii ori preocupari in domeniu, climatul de siguranta rutiera s-a deteriorat, numarul accidentelor de circulatie crescand de la cu 5,3 %, de la 6.557, in anul 2004, la 6905, in anul 2005. De asemenea, numarul persoanelor decedate in astfel de accidente a crescut de la 2.301, in 2004, la 2.491, in 2005, iar numarul celor raniti grav de la 5.343 la 5.637. Totusi in 2006 s-a reusit reducerea cu 12% a numarului victimelor accidentelor de circulatie. De asemenea, a fost diminuat cu 13% numarul de persoane decedate in accidente.
Pierderile de vieti omenesti inregistrate anual in Romania in urma accidentelor de circulatie echivaleaza cu disparitia de pe harta tarii a unei localitati rurale de marime medie.
Oboseala, un inamic de temut
Circa 45% dintre accidentele rutiere si peste 50% dintre accidentele de munca sunt corelate cu somnul insuficient.
in Franta, somnolenta se afla la originea a 30 % dintre accidentele survenite pe autostrazi, si a 20 % din cele petrecute pe sosele, releva un articol din cotidianul francez Le Parisien. Pe langa viteza mare si consumul de alcool, exista si un al treilea factor incriminat in producerea accidentelor, la fel de important, dar inca prea putin cunoscut, si anume acela al tulburarilor de somn si al scaderii vigilentei. Francezii inregistreaza anual 6.000 de morti si 24.000 de raniti grav in accidentele auto. De aceea, Franta continua sa considere combaterea insecuritatii rutiere drept o prioritate.
Si in Marea Britanie, oboseala reprezinta una dintre cauzele frecvente ale accidentelor rutiere. O ancheta privitoare la conducatorii auto din Marea Britanie a constatat ca 29% dintre cei intervievati au recunoscut ca au fost pe punctul de-a adormi in timpul sofatului, in ultimul an.
ONU: Trebuie construite drumuri cat mai sigure
Potrivit ONU, numarul accidentelor mortale a crescut enorm in lume, odata cu extinderea soselelor si cu productia de masini tot mai rapide, iar campania Natiunilor Unite ii vizeaza in primul rand pe tineri. Directorul unui departament din Organizatia Mondiala a Sanatatii, Etienne Krug, a declarat ca "in Africa jumatate dintre tinerii ucisi in accident de circulatie au varsta intre cinci si noua ani." In Europa si Statele Unite cele mai multe victime sunt conducatorii auto neexperimentati. China are cel mai mare numar total de victime, cu 300 de persoane ucise zilnic in accidente de circulatie. Potrivit expertilor ONU, problema s-a creat in parte fiindca drumurile au devenit mult mai aglomerate, dar nu s-au creat conditii pentru mai multa siguranta. ONU cere guvernelor sa se axeze pe construirea de drumuri mai sigure si totodata sa asigure locuri de joaca ferite de circulatie pentru copii.
Politica in domeniul transporturilor
Potrivit unui raport intocmit de Institutul European din Romania, industria de transport reprezinta peste 6% din PIB-ul Uniunii Europene, peste 6% din forta de munca, 40% din Investitiile statelor membre si 30% din consumul de energie din Uniunea Europeana. Acest sector a inregistrat o crestere constanta in ultimile doua decenii de 2,3% pe an la transportul de bunuri si de 3,1% la cel de pasageri. Insa a crescut si presiunea asupra mediului si societatii. De aceea sunt necesare anumite masuri. Municipaliltatile pot adopta, de exemplu, strategii de management care sa promoveze alternative la utilizarea autoturismelor, masuera care sa duca la reducerea numarului de autoturisme in trafic. Pot fi adoptate chiar si strategii mai simple, precum implementarea riguroasa a unor limitari de viteza si a unor reglementari privind parcarea.
Claudia Pirvoiu
Linkuri:
Organizatii:
- First United Nations Global Road Safety Week
- Global Road Safety Partnership
- European Commission - Road Safety
- European Commission - Electronic Stability Control to reduce car accidents by 20%
- Guvernul Romaniei - Siguranta rutiera va constitui prioritate nationala
- European Road Safety Day 2007
- The World Bank - Road safety
- Fia foundation
- Centrul de informare ONU pentru Romania
- ACR - Siguranta Rutiera o prioritate a Comisiei Europene
- Asociatia Romana pentru Transporturi Rutiere Internationale
Documente
- WHO - Report on Youth and Road Safety
- GRSP - Good practice manual on drinking and driving
- European Commission - Road Safety Action Programme
- Parlamentul European - Programul european de actiune pentru siguranta rutiera
- European Road Safety Charter
- Raport WHO: Youth and Road Safety in Europe
- World report on road traffic injury prevention
- Helmets: a road safety manual for decision-makers and practitioners
- OECD Report on Young Drivers
- Campania nationala de prevenire a accidentelor rutiere
- Cum sa-i facem pe copii sa joace un rol in siguranta rutiera
Articole presa
EurActiv.com - Killer roads targeted on EU Road Safety Day
BBC - ONU a lansat prima oara saptamana sigurantei pe sosele
de Izabela STANESCU 11 Iun 2007 16:29
A.V.A.C. - CORNELIA GALAVAN
Am cunoscut o fosta membra a ASOCIATIEI VICTIMELOR ACCIDENTELOR DE CIRCULATIE care
mi-a spus ca intradevar initia
toarea si baza acestei asociatii
a fost Cornelia Galavan si nu Nedelescu Marian.Aceasta asociatie se pare ca functioneaza
dupa modelul partidelor politice
care dupa infiintare isi decapiteaza presedintele, caexemplu ILIESCU,CAMPEANU,ROMAN.
Am aflat multe amanunte despre
Nedelescu Marian si asociatia lui
asa cum am aflat ca a fost lovit
in cap cu consecinte grave.
Poate din aceasta cauza a uitat-o
pe Cornelia Galavan.
de CREMANUTA CLAUDIU 09 Mar 2008 01:41
CHIAR EXISTA O ASTFEL DE ASOCIATIE?MAI BINE S-AR INFIINTA O ASOCIATIE PT STOPAREA OBTINERII PERMISELOR IN MOD DAUNATOR SIGURANTEI PE SOSELE!
de Izabela Stanescu 20 Dec 2008 12:48
AVAC IFIINTATA DE CORNELIA GALAVAN.Sa va fie rusine.Domnule Presedinte Nedelescu Marian.Dv-stra i-ati indepartat ca fiind incomozi pe cei ce au avut initiativa infiintarii Asociatiei Victimelor Accidentelor de Circulatie-AVAC.Infirmitatea provocata de un grav accident dar mai ales implicarea civica si publica a Corneliei Galavan,in favoarea victimelor si a familiilor indoliate datorate de coruptia si abuzurile comise in actul de justitie stau la baza initiativei de a infiinta o asociatie care sa sprijine acesti oameni nevinovati.
In infiintarii AVAC sotii Galavan au ramas fara casa datorita grutatilor materiale survenite in urma accidentului astfel cu incredere au apelat la 'buna vointa' d-lui Nedelescu pentu ca sediul AVAC sa aibe ca sediu adresa de domiciliu a acestuia.D-l Nedelescu a acceptat propunerea mai ales ca acesta avea in acel moment un proces civil prin care solicita despagubiri materiale de cateva sute de mii de dolari in urma unui accident petrecut cu peste 10 ani in urma in accident fiind implicata masina ambasadei SUA la Bucuresti in masina afandu-se Ambasadorul Roger Kirk. Infiintarea AVAC-ului si calitatea de Presedinte dadea bine ca imagine in proces.Vazand ca infiintarea asociatie si si actul ofical emis de AVAC nu au avut nici un efect in actul de justitie si a unor disensiuni aparute intre cei 4 membrii fondatori Nedelescu Marian a vrut sa desfiinteze asociatia dandu-i afara din locuinta sa pe cei doi care au ramas fara casa aruncandu-le mobila afara in plina iarna.A urmat in scurt timp excluderea nestutara avand calitatea de fondator a sotului Corneliei Galavan care culmea nu fusese inclusa printre fondatori cu toate piciorul ei cu laba piciorului pisata marunt si zecile de articole aparute in mass-media stateau la baza AVAC ! Cunosc oare cei cativa membri ai asociatiei cosmarul Corneliei Galavan care intre spitale si instante judecatoresti a luat contact cu zeci de tragedii umane provocate de accidentul de circulatie dar mai ales de coruptia si abuzurile comise in actul de justitie? Stiu oare acestia ca aceasta a organizat pentru prima data in
Romania actiuni publice de protest in fata institutiilor abilitate ?
Stiu oare membrii asociatiei ca pentru prima data in fustitia romaneasca victimaunui accident rutier a adus in fata instantei de judecata pe langa autorul tragediei si expertul judiciar care a intocmit o expertiza tehnica auto falsa ascunsa de politie si procuratura ? Toate acestea au fost puse la baza infiintarii acestei asociatii care avea ca scop principal ajutorarea victimelor si a urmasilor celor decedati celellte actiuni legate de reducerea accidentelor rutiere fiind secundare in parteneriate si colaborari care sa nu duca la compromisuri.Astfel Dl. Nedelescu Marian in calitate de propietar al sediului AVAC si fondator ca si ceilalti 3 membri a ramas presedinte pe viata avand in vedre ca nu poate deveni presedinte o alta pesoana decat daca sediul se muta la alta adresa.Din modul in care a condus Nedelescu Marian rezulta numarul redus de membrii ai asociatiei in raport cu zecile de mii de victime rezultate din pacate in fiecare an, asociatia fiind nesemnificativa. Numarul redus este datorat si parteneriatelor si colaborarilor si coalitiilor de 'imagine pe sticla' care au dus la anumite compromisuri.Asociatia care ca denumire venita din partea 'societatii civile'face impresie de implicare civica profunda si reala are proiecte sustinute pe politia rutiera stiindu-se ca multe victime ale accidentelor de circulatie aduce critici severe in vederea solutionarilor tragediilor rutiere. Mai mult AVAC este coordonata cadrul unei coalitii tot de un reprezentant de marca al politiei rutiere, Virgil Vochina care datorita functiei pe care a avut-o foloseste relatiile profesionale acunulate cum a fost aducerea de studenti ai Academiei de Politie 'A I CUZA' pentru a umple o sala in care nu era nici o victima a genocidului rutier. Tot impreuna cu acesta si inca doua miniasociatii au premit ziaristi la clubul ... Ministerului Internelor si Reformei Administrative unde Vochina a fost purtator de cuvant. Aceasta coalitie condusa de Virgil Vochina in loc sa se ocupe de sprijinul victimelor se ocupa de probleme de infrastructura pe la Ministerul Transporturilor unde este invocata coruptia si abuzurile in acordarea de contracte si licitatii frauduloase si unde tacerea e 'scumpa'.Din aceasta cauza miniasociatia prin minipresedintele ei pentru 'imagine civica europeana' a fost invitata sa semneze Cartea Europeana a Sigurantei Rutiere impreuna cu Ludovic Orban Ministrul Transporturilor pentu 'imagine si impact mediatic' si atat.Rusine minipresedinte Nedelescu Marian, rusine miniasociatie a.v.ac.Rusine minipartenerilor aceste miniasociatii care isi dispretuiec 'mama' morala si spirituala pentru ca asa cum sustin mai multi ziaristi daca Cornelia Galavan nu era nici Asociatia Victimelor Accidentelor de Circulatie nu exista iar Nedelescu Marian nu era Presedinte care atunci can semneaza in numele AVAC-lui sa simta intre degete oasele strivite marunt a celei ce a dat viata acestei asociatii.
Cornelia Galavan si cu sotul sau doreste sa participe la o adunare generala a asociatiei pentru a face cunoscuta aceasta anomalie care nu se poate intampla decat in Romania.Nu aveti remuscari d-le mini Nedelescu Marian ? Dar dv-stra Dl-e Georgescu Dragos cum a-ti putut fi partas la o asemenea nedreptate ? Ce ar fi zis sotia daca mai traia ?
Mica asociatie MARE RUSINE !
de MEMBRU AVAC 26 Aug 2009 20:47
DREPT RECUNOSTINTA PENTRU CONTRIBUTIA LA INFIINTAREA ASOCIATIEI VICTIMELOR ACCIDENTELOR DE CIRCULATIE - AVAC, ACEASTA A INDEPARTAT-O !
Domnule Presedinte Marian Nedelescu
Domnule Presedinte Costin Gradina
Domnilor membri ai Conducerii AVAC
Stimati colegi
Am aflat recent intamplator despre initiativa, contributia si aportul moral al D-nei Cornelia Galavan la infiintarea Asociatiei Victimelor Accidentelor de Circulatie fapt 'uitat' sau ascuns membrilor asociatiei precum si colaboratorilor mai vechi sau mai noi ai asociatiei precum si sponsorilor acesteia.
Amanuntele le-am aflat de la unul din ziaristii care au publicat in presa 'cazul Cornelia Galavan' si rolul ei determinant la infiintarea AVAC. Am cautat si am gasit
articole in cotidiinele aparute in acea vreme si am ajuns la concluzia ca initiativa de a infiinta aceasta asociatie apartine in totalitate D-nei Cornelia Galavan care infirma intre spitale si instante judecatoresti a luat cunostinta de tragediile victimelor accidentelor de circulatie sau a urmasilor acestora amplificate de o justitie inechitabila ce
favorizeaza pe autorii acestora, datorita atat legislatiei cat si a fenomenului de coruptie si a abuzurilor.
Astfel D-na Cornelia Galavan a adus pentru prima data in Romania in fata instantei de judecata pe langa autorul accidentului in urma caruia a ramas
infirma in urma cu 12 ani,si expertul tehnic auto judiciar (Haidu Teodor) care a fost condamnat penal pentru expertiza falsa ce a dus initial la scoaterea de sub urmarire penala a celui vinovat de producerea tragediei, favorizat de procurori.
Printre zecile de persoane si familii cunoscute inaintea infiintarii AVAC, D-na Cornelia Galavan l-a cunoscut mai intai pe D-nul Dragos Georgescu caruia i-a decedat baiatul intr-un tragic accident, si pe D-nul Marian Nedelescu care avea pe rolul
instantelor de judecata un proces civil prin care solicita despagubiri materiale pentru un accident rutier petrcut inainte de 1989 adica cu peste 10 ani in urma, pe cand era Presedinte al Federatiei Romane de Hochei si Patinaj Artistic.
De mentionat ca in accident a fost implicata masina Ambasadei SUA la Bucuresti in care se afla Ambasadorul Roger Kirk iar D-nul Marian Ndelescu a fost pasager in masina
alaturi de proprietarul acesteia ranit mult mai grav. Atatea probe si cunoscand atatea familii indurerate, D-na Cornelia Galavan are initiativa de a infiinta AVAC fapt mediatizat atat prin articole aparute in presa scrisa cat si in reportaje tv.
Datorita greutatilor materiale acumulate in urma accidentului, D-na Cornelia Galavan este obligata sa-si vanda apartamentul si astfel apeleaza la D-nul Marian Nedelescu ca sediul asociatiei sa fie provizoriu la adresa acestuia. Astfel la sediul asociatiei apar reprezentantii presei care cunosteau 'cazul Cornelia Galavan'. Aceasta este multumita ca ideea infiintarii AVAC s-a materializat fara a da vre-o importanta ca in actele oficiale nu figuraza ca membru fondator fiind multumita ca figureaza in schimb sotul sau Ioachim Galavan. Asa s-au desfasurat evenimentele care au dus la infiintarea Asociatiei Victimelor Accidentelor de
CIrculatie din Romania. La un moment dat Cornelia si Iochim Galavan au fost indepartati ca incomozi, iar Ioachim Galavan fiind legal membru fondator este eliminat abuziv nestatutar de catre D-l Marian Nedelescu si D-l Dragos Georgescu ! Incredibil
Aspectele de mai sus mi-au fost confirmate atat de fosti membri ai asociatiei cat si de unul dintre cei mai vechi membri AVAC a concluzionat :
'Daca D-na Cornelia Galavan nu exista nici Asociatia Victimelor Accidentelor de Circulatie nu era deci persoanele cu functii in coducerea AVAC ar trebui sa-i fie recunoscatoare '.
Reretabila este indiferenta si dispretul conducerii AVAC fata de cel ce a dat viata unei idei in urma careia altii profita catlcand in piciore amintirea intemeietorului.
Facand aceasta investigatie,am aflat ca D-na Cornelia Galavan este implicata civic si public chiar dupa indepartarea de catre AVAC, deruland inca din anul 2001 un proiect initiat si realizat personal fara sprijinul institutiilor statului fara parteneri sau colaborator 'dezinteresati' ca in cazul AVAC, denumit 'LACRIMA RUTIERA' apreciat de diferite personalitati marcante atat din Romania cat si din Europa.
Este iarasi prima persoana infirma, victima a unui tragic accident care a avut ideea comemorarii victimelor tragediilor rutiere in Romania, initiativa D-nei Cornelia Galavan, devenind oficiala si in tara noastra dupa 6 ani prin Hotararea de Guvern 864/01.08.2009 !Proiectul a fost apreciat si la Gala Societatii Civile - 2006 unde singura in carje a obtinut inaintea AVAC, 'Mentiunea Speciala'.
Deasemeni am aflat ca in urma aprecierilor la nivel inalt chiar si din partea Comisiei Europene prin Presedintele Manuel Barroso si Secretarul
General Terry Davis, D-na Cornelia Galavan a fost invitata pe 7-8 mai 2009 la Brussels de catre ONU - Organizatia Mondiala a Sanatatii unde au fost prezenti peste 100 de reprezentanti ai ONG-uri din peste 70 de tari, printre participanti fiind si European Federation of Road Tears Victims - FEVR, Global Road Safety Partnership - GRSP si
La Prevention Routiere Internationale - PRI, organizatii a carei membra este si AVAC.
De remarcat ca D-na Cornelia Galavan infirma si in carje a fost singura invitata din Romania si unde proiectul sau 'LACRIMA RUTIERA' a fost apreciat in mod deosebit.
In incheiere stimate Domnule Presedinte Nedelescu Marian, stimati membri ai Conducerii AVAC va rog sa dezbateti in cadrul unei sedinte cu toti membrii asociatiei o posibila reconsiderare a pzitiei Dv-stra fata de D-na Cornelia Galavan dar mai ales fata de modul in care luat fiinta AVAC si contributia acesteia la infiintarea asociatiei. Deasemeni va rog sa revizuiti excluderea ne statutara dar mai ales irationala a Dl-ui Galavan Ioachim membru fondator !
In concluzie va rog si in numele catorva colegi care au aflat acest caz regretabil reparati ce se mai poate repara.
Membru AVAC
de gruff 01 Ian 2010 22:39
de Pharme611 12 Nov 2012 11:15
Hello! dcecdce interesting dcecdce site! I'm really like it! Very, very dcecdce good!