Un studiu Eurobarometru arata ca media nationale au prea putin in vedere afacerile europene, cetatenii fiind prost informati despre ceea ce se intampla la Bruxelles. 48% dintre europeni cred ca televiziunea nu acorda destul spatiu chestiunilor legate de UE.

Datele Eurobarometrului, colectate in toamna anului trecut, se bazeaza pe intervievarea a 1.000 de persoane din fiecare stat membru.

48% dintre cei intervievati cred ca televiziunile nu discuta indeajuns despre UE, in comparatie cu 39%, care cred ca acoperirea este suficienta si 6% care sunt de parere ca sunt prea multe dezbateri despre UE pe micul ecran. Situatia s-a inversat fata de un sondaj din 2006, cand 50% din cetatenii UE spuneau ca informatia despre afacerile europene este suficient prezentata la televiziune.

Si in ceea ce priveste radioul, 46% dintre repondenti cred ca nu primesc destule informatii despre Uniune, in vreme ce in presa scrisa se apreciaza ca sunt prezentate destule informatii referitoare la Bruxelles (45%), doar 36% simtind nevoia de mai mult.

Foarte diferite sunt rezultatele legate de internet: o majoritate clara nu are o opinie in ceea ce priveste afacerile europene pe web. 47% nu au raspuns la intrebarea legata de acoperirea sibiectului pe internet, fata de doar 7% care sunt nehotarati in privinta televiziunii. Desi cifrele arata o slaba cunoastere a internetului si a ofertei acestuia, 30% din cei intervievati considera informatiile ca fiind suficiente, in timp ce 19% sunt de alta parere.

Majoritatea covarsitoare a cetatenilor UE (78%) tind sa afirme ca nu sunt bine informati in propria tara despre afacerile europene.

Sondajul a masurat si nivelul de obiectivitate perceput de europeni in ceea ce priveste mass media, atunci cand trateaza teme europene. Daca in cazul televiziunii, radioului si presei tiparite, putin peste jumatate dintre cetateni cred ca au o abordare corecta, in ceea ce priveste internetul, doar 33% cred ca informatiile transmise sunt obiective, chiar daca acest rezultat este influentat de cele 55 de procente care nu au raspuns la intrebare.

Nivelul general de incredere in media nationale se mentine destul de inalt. Radioul pare sa fie considerat cel mai de incredere (pentru 60%), urmat de televiziune (52%, fata de 58% in precedentul sondaj). Majoritati relative nu au incredere in ziare (49%) si internet (35%).

- Acest articol in engleza
- Acest articol in franceza

Link:
- Eurobarometer Standard / TNS: EB 68: first results (December 2007)