Romania figureaza pe lista scurta a tuturor investitiilor straine majore care se deruleaza, in momentul de fata, in Europa Centrala si de Est, insa pierde doua treimi din proiectele de investitii, din cauza infrastructurii slab dezvoltate, care atrage costuri logistice foarte mari, afirma Andrei Caramitru, managing partner al filialei locale a McKinsey, cea mai mare companie de consultanta in strategie din lume.

Cei mai multi dintre clientii gigantului american de consultanta, care asista, in deciziile de business, peste 800 de firme dintre cele mai mari 1.000 de companii din lume, vad Romania ca fiind una dintre primele patru-cinci tari la nivel global, ca interes de a investi, in momentul actual. “Avantajele Romaniei tin de costurile fortei de munca si de piata de desfacere, insa pierde intotdeauna la capitolul infrastructura.

Costurile logistice sunt atat de mari, incat devine mai ieftin pentru investitorii din anumite industrii sa produca in Polonia sau in Cehia, desi mana de lucru este de doua ori mai scumpa. Asa se explica si concentrarea investitiilor la granita cu Ungaria”, a declarat seful McKinsey Romania, cel mai bine pozitionat roman in cadrul gigantului de consultanta. Cea mai recenta investitie straina pierduta de Romania, din motive de infrastructura, a fost cea a grupului german Daimler, care a ales Ungaria pentru fabrica sa Mercedez-Benz, de 800 mil. euro.

Articol integral Business Standard