9 companii se angajeaza sa nu faca publicitate la produsele alimentare catre copiii sub 12 ani pe cai media, si nici direct in scolile primare. Acestea urmeaza sa semneze Codul etic pentru publicitatea adresata copiilor, un document lansat de europarlamentarul liberal Magor Csibi si prezentant, joi, la Palatul Parlamentului. Propunerea a fost initiata ca reactie la cresterea gradului de obezitate in randul copiilor europeni, la nivelul UE existand aproximativ 22 de milioane de copii supraponderali, dintre acestia 5 milioane fiind obezi.

Principalele masuri incluse in Codul etic au in vedere urmatoarele:
- companiile semnatare ale codului etic nu vor face publicitate catre copii sub 12 ani la produsele alimentare, exceptand produsele care indeplinesc criterii nutritionale specifice bazate pe dovezi stiintifice acceptate si/sau ghiduri nutritionale nationale si internationale;
- companiile semnatare ale documentului nu vor efectua comunicari referitoare la produse in scoli primare, exceptand cazul in care li se cere in mod specific sau se stabileste cu administratia scolii in scopuri educative.

Codul a fost acceptat si urmeaza sa fie semnat de catre: Burger King, Coca-Cola, Ferrero, General Mills, Kellogg's, Kraft, Mars, Nestle, Star Foods - o companie a PepsiCo si Unilever. Codul este deschis tuturor companiilor si institutiilor interesate.

Demersul completeaza o serie de initiative ale europarlamentarului Magor Csibi, in calitate de Vicepresedinte al Comisiei de Mediu si Sanatate Publica din PE, precum instituirea de noi reguli privind etichetarea alimentelor si interzicerea clonarii animalelor pentru productia de alimente.

"Astazi Romania devine prima tara din Europa care adopta un astfel de Cod etic. Ma bucura faptul ca am ajuns la un compromis cu toate partile interesante, intr-un timp relativ scurt. Astfel, am aratat ca suntem cu totii preocupati de viitorul copiilor nostri si suntem capabili sa cream un dialog constructiv pentru a ne atinge scopul", a declarat, ieri, europarlamentarul liberal Magor Csibi.

„Acesta este un exemplu al modului in care industria poate sprijini promovarea unei diete echilibrate si a unui stil de viata sanatos. Industria alimentara din Romania si-a asumat rolul de coordonator la nivel european al luptei impotriva obezitatii”, a spus si Will Gilroy de la World Federation of Adverisers.