Macovei in redactia EurActiv: 'Comisia Europeana nu poate fi pacalita - vede si aude tot ce se intampla in Romania'
"Dincolo de modalitatea de adoptare a codurilor este important ca textele sa duca la procese scurte transparente si drepte. Cred ca in acest moment trebuie sa se faca simulari de procese penale si civile pentru a se vedea concret cum sunt noile coduri," spune Monica Macovei. Candidatul PD-L la alegerile europarlamentare a raspuns miercuri intrebarilor legate de lupta anti-coruptie, situatia din justitia din Romania in context european si pozitia legata de subiectele de dezbatere publica din UE.
Iata punctele esentiale atinse in timpul intalnirii:
"In acest moment justitia din Romania se auto-guverneaza prin Consiliul Superior al Magistraturii care protejeaza deficientele din sistem."
Care este cea mai eficienta metoda de a combate coruptia in Romania?
"Confiscarea averilor nejustificate a celor care lucreaza in domeniul public, pedepse severe aplicate pentru coruptie, ruperea legaturilor ilegale dintre afaceri si politica, control strict si imediat al finantarii partidelor si campaniilor si aplicarea unor sanctiuni descurajante."
"Nu am aservit justitia nimanui, nu am dat niciun telefon si nu am influentat in niciun fel initierea ori mersul anchetelor si nici nu am primit niciodata vreo solicitare de la presedintele Basescu in acest sens. Va reamintesc ca intre mine si presedinte nu a existat o relatie anterioara momentului in care am fost numita ministru al Justitiei. Iar asta a fost si este o garantie a lipsei de interventie in justitie. Pentru ca daca vrei sa influentezi dosare atunci iti pui un prieten la acest minister si nu o persoana care nu-ti datoreaza nimic si careia nu-i datorezi nimic. "
"Comunicarea este foarte importanta si din pacate cel mai mult "au comunicat" politicienii anchetati sustinand in mod mincinos si facil ca dosarele lor sunt politice.
Mesajul corect este ca exista anchete privind coruptia si multe dintre acestea au fost finalizate prin trimiterea in judecata. Din pacate in multe dintre ele nu avem condamnari ori solutii definitive pentru ca judecatorii amana aceste procese, pentru ca majoritatea parlamentara le blocheaza sau intarzie, dar din pacate aceste motive reale ale lipsei solutiilor definitive nu sunt clar aratate cu degetul. Cred si eu ca la aceasta comunicare eronata contribuie faptul ca exista proprietari media care au avut/au dosare penale si au interesul discreditarii anchetatorilor si justitiei in general."
Comisia nu poate fi pacalita
"Comisia Europeana nu poate fi pacalita, vede si aude tot ce se intampla in Romania. Dincolo de modalitatea de adoptare a codurilor este important ca textele sa duca la procese scurte transparente si drepte. Cred ca in acest moment trebuie sa se faca simulari de procese penale si civile pentru a se vedea concret cum sunt noile coduri."
Ne trebuie o noua Constitutie
"Da, ne trebuie o noua Constitutie si acest lucru va fi posibil prin presiune publica continua pentru a determina formarea unei majoritati politice care sa faca o constitutie pentru noi si nu pentru ei."
"Justitia trebuia curatata inainte de a i se da toate garantiile independentei. Nu s-a intamplat asa pentru ca nu a existat vointa politica la inceputul anilor 90 cand aceasta reforma trebuia facuta. In acest moment curatarea justitiei este atributul CSM, adica a celor din sistem. Daca ne uitam la activitatea din ultimii 4 ani a acestei institutii, constatam ca a esuat. Iar salariul, care nu este mic in justitie, nu este singura garantie a integritatii."
"Si de la Bruxelles se poate influenta finalizarea reformei in justitie. Voi incerca sa lucrez cu cei din Bucuresti."
"In mare masura responsabilitatea pentru neindeplinirea unora din masurile prevazute in mecanismul de cooperare si verificare, revine celor care au constribuit la lipsa unor solutii pe fond in dosarele de coruptie si frauda la nivel inalt, iar acestia se regasesc intre politicienii care au blocat dosarele in parlament pentru lungi perioade de timp, intre acei judecatori mai ales de la ICCJ care au tot amanat procesele. De asemenea trebuie sa ne uitam si spre CSM care nu si-a rezolvat conflictele de etica, nu a curatat sistemul judiciar, nu a impus un management in justitie. "
-----
Urmariti, mai jos, discutia integrala:
1. ccr
alexandru (27 Mai 2009 16:05)
puteti sa ne explicati, va rog, pe intelesul tuturor ce inseamna decizia de astazi a Curtii constitutionale privind conflictul juridic dintre puterile statului, ce efecte/consecinte are?
Raspuns Monica Macovei
Efectul acestei decizii consta in interdictia pentru instantele de judecata de a modifica, prin interpretarea judecatorilor legi sau de a crea legi. Asa cum s-a intamplat in cazul unei decizii a ICCJ care a readus la viata o norma legala abrogata.
Diana (27 Mai 2009 15:08)
Stimata Doamna Macovei,
- Cum va explicati faptul ca "justitia" noastra este la fel de corupta ca intotdeauna si functioneaza la fel de defectuos, cu toate cresterile de salarii din ultimul timp?
- Este normal ca unele procese sa se intinda pe ani de zile?
- Considerati ca este bine ca in noul cod penal unele pedepse - de exemplu pentru luare de mita sau delapidare... - sa fie reduse sau chiar sa "dispara"?
Va mutumesc...
1. Cresterile de salarii nu au schimbat obiceiurile. In acest moment justitia din Romania se auto-guverneaza prin Consiliul Superior al Magistraturii care protejeaza deficientele din sistem.
2. Nu categoric nu. Din nou, numai CSM poate sa controleze asta si nu o face.
3. Nu trebuie reduse pedepsele pt infractiuni de coruptie sau frauda. Iar judecatorii trebuie sa aplice pedepse serioase pt fraude si luare de mita.
Theodor (27 Mai 2009 14:32)
Stimata Doamna Macovei,
Avand in vedere ca ati fost printre initiatorii asumarii in parlament a raspunderii pe pachetul legislativ privind reforma in justitie si legile proprietatii, as dori sa va intreb din pespectiva prezenta, ca si reprezentant politic al PD-L, care este determinarea politica a formatiunii din care faceti acum parte pentru ca reforma proprietatii sa devina realitate in Romania?
Care sunt sansele de a determina aceasta vointa politica?
Care sunt sansele ca activitatea ANRP, blocata politic incepand cu anul 2007 de colaitia PSD-PNL sa fie deblocata in vederea finalizarii dosarelor de despagubire?
Care sunt sansele ca sa existe o vointa politica asemanatoare celei din momentul adoptarii L247/2005 astfel incat legislatia sa fie modificata si acest proces sa se fluidizeze?
Multumesc
Theodor NICOLAU
Raspuns Monica Macovei
4. RE: Contributia dumneavastra la viitorul tarii
Care este situatia, din pt. dvs. de vedere, al elitelor politice: sunt minoritatile proportional reprezentate in \"volumul\" elitei politice actuale sau ar trebui modificat acest raport. Daca da, in ce sens? Dar in cel al elitelor cu caracter \"economic\"? Dar in cel al elitelor din \"justitie\" si \"massmedia\" ? Aceeasi intrebare cu privire la elita de natura \"feminina\", va rog ?Cu multumiri anticipate.
Raspuns Monica Macovei
Cezar (27 Mai 2009 14:26)
Stimata Doamna,
din experienta Dvs. care este cea mai eficienta metoda de a combate coruptia in Romania?
Va multumesc anticipat.
Raspuns Monica Macovei
xy (27 Mai 2009 14:06)
Este adevarat ce scrie azi Financiarul, ca exista posibilitatea ca Romania sa ajunga in decembrie primul stat caruia i se taie fondurile post-aderare?
Raspuns Monica Macovei
Theodor (27 Mai 2009 13:47)
Stimata Doamna Macovei,
Avand in vedere ca ati fost printre initiatorii asumarii in parlament a raspunderii pe pachetul legislativ privind reforma in justitie si legile proprietatii, as dori sa va intreb din pespectiva prezenta, ca si reprezentant politic al PD-L, care este determinarea politica a formatiunii din care faceti acum parte pentru ca reforma proprietatii sa devina realitate in Romania?
Care sunt sansele de a determina aceasta vointa politica?
Care sunt sansele ca activitatea ANRP, blocata politic incepand cu anul 2007 de colaitia PSD-PNL sa fie deblocata in vederea finalizarii dosarelor de despagubire?
Care sunt sansele ca sa existe o vointa politica asemanatoare celei din momentul adoptarii L247/2005 astfel incat legislatia sa fie modificata si acest proces sa se fluidizeze?
Multumesc
Theodor NICOLAU
Raspuns Monica Macovei
ducu (27 Mai 2009 13:07)
Stimata doamna,
Considerati ca ati aservit justitia domnului Basescu si PDL-ului sau ca i-ati redat independenta?
De exemplu cazul Petromidia a parut o rafuiala a lui Basescu contra liberalilor.
Raspuns Monica Macovei
roxana (27 Mai 2009 12:06)
Dna Monica Macovei, ce ne puteti spune despre starea justitiei din Macedonia, comparativ cu cea din Romania? Probleme, solutii, rezultate.
Raspuns Monica Macovei
Justitia din Macedonia este in curs de transformare. Oricum pot sa va spun ca in Macedonia procesele cu inculpati politicieni dureaza mult mai putin, de pilda in decurs de aproximativ un an procesele a doi fosti prim-ministri s-au incheiat.
Sile (27 Mai 2009 11:17)
Intrebari. 1 In ce tari UE exista dubleul cod + cod de procedura si lege+instructiuni de aplicare a legii?
2. Ce semnificatie are conceptul juridic lex sccelerata?Cu toate ca poate parea tendentioasa pun si intrebarea no3: Se poate construi o societate normala pe o constitutie gaunoasa si legi rele?.M-ar bucura sa primesc raspuns pe adresa de e.mail pusa la dispozitie.
Raspuns Monica Macovei
1az9 (27 Mai 2009 11:17)
Daca se poate , sa va rog sa explicati aici ce inseamna "asumarea raspunderii Guvernului"...Eu vad ca aceasta "metoda "este folosita cat se poate de des in asa numita democratie . Eu nu inteleg ce presupune exact acest lucru . Eu nu inteleg ce patesc cei care isi asuma "raspunderea" si in ce situatii pedeapsa se abate asupra " guvernului " si direct asupra celor care au decis acesta "asumare"... Cine decide in mod normal ca trebuie folosita aceasta "metoda" ?Dvstra ati folosit aceasta "metoda" in trecut ? Aceasta metoda consolideaza democratia?Va rog de asemena sa explicati , daca se poate , simplu ca sa intelegem toti muritorii de rand. Va multumesc...
Raspuns Monica Macovei
Asumarea raspunderii guvernului este prevazuta de constitutie. Ea presupune ca pentru a adopta o lege pe care guvernul o considera foarte importanta, acesta risca propria demitere in cazul in care legea nu este adoptata de Parlament. Guvernul in bloc poate sa cada atunci in cazul in care legea pentru care isi asuma raspunderea nu este adoptata. O astfel de metoda nu trebuie folosita des ci in situatii exceptionale. In 2005 guvernul din care faceam parte si-a asumat raspunderea pentru modificarea legilor proprietatii si justitiei.
1az9 (27 Mai 2009 10:51)
Daca se poate , cu aceasta ocazie, sa va adresez si eu ,cu respect , cateva intrebari : Aveti persoane cu care va sfatuiti in cea ce faceti? Va ganditi vreodata cu vreun regret la fapte petrecute in care ati fost implicata cumva? Va este frica de ceva? Folositi "energizante" in situatii dificile? Sunt barbatii "o provocare" permanenta? Se supun ei complet deciziilor Dvstra ? Aveti incredere si camarederie in femei? Care sunt tentati sa comploteze mai mult: barbatii sau femeile? Ati citit sau cititi carti de ezoterism ?Va multumesc...
Raspuns Monica Macovei
Exista persoane cu care ma sfatuiesc, dar decizia o iau conform principiilor mele si pe baza unei analize a variantelor posibile cu beneficiile si riscurile fiecareia. Sigur ca sunt imprejurari pe care le regret si poate ca acum as proceda diferit, dar nu ma refer la perioada 2005-2007. Nu imi este frica de nimic. Nu folosesc "energizante".
Andra (27 Mai 2009 10:07)
1. Se poate face Reforma in Justitie daca toata comunicarea este controlata tocmai de catre cei anchetati de justitie?
In acest moment se intampla un fenomen paradoxal: Comisia Europeana lauda DNA de 4 ani incontinuu, indiferent de regimul POLITIC (PDL-PNL, PSD-PNL, PDL-PSD), in timp ce in Romania, cetatenii obisnuiti nu stiu nimic despre DNA, confunda DNA cu judecatorii sau si mai rau, cred ca DNA trebuie sa prinda gastile de cartier.
Comunicarea schimbarilor si a Reformelor este foarte importanta - si tocmai aici accesul in media al vectorilor de reforma a fost blocat total din 2004 si pana astazi.
Datorita acestui blocaj, presa transmite incontinuu un mesaj monocord, cum ca "romanii nu cor anti-coruptie" - ceea ce nu e adevarat.
Insa, datorita acestui mesaj monocord si monoton, oamenii au abandonat si nu mai pierd timpul astazi sa caute, sa citeasca singuri, ca sa se informeze si sa discearna.
Credeti ca se poate face ceva in acest sens?
2. Eu va voi vota neconditionat.
Dupa toata munca pe care ati depus-o in 2005 si 2006, si pentru care ati fost supusa aici in romania la o campanie mediatica profund nedreapta si umilitoare, am crezut ca, vazand ce vi s-a intamplat dumneavoastra, nimeni nu va mai avea curajul sa se inhame la o munca atat de grea.
Si iata ca chiar dumneavoastra dati prima exemplu, revenind in tara si candidand pentru PDL.
Pentru asta va multumesc si numai pentru acest singur lucru va voi vota.
Raspuns Monica Macovei
1. Aveti dreptate, comunicarea este foarte importanta si din pacate cel mai mult "au comunicat" politicienii anchetati sustinand in mod mincinos si facil ca dosarele lor sunt politice.
Mesajul corect este ca exista anchete privind coruptia si multe dintre acestea au fost finalizate prin trimiterea in judecata. Din pacate in multe dintre ele nu avem condamnari ori solutii definitive pentru ca judecatorii amana aceste procese, pentru ca majoritatea parlamentara le blocheaza sau intarzie, dar din pacate aceste motive reale ale lipsei solutiilor definitive nu sunt clar aratate cu degetul. Cred si eu ca la aceasta comunicare eronata contribuie faptul ca exista proprietari media care au avut/au dosare penale si au interesul discreditarii anchetatorilor si justitiei in general.
2. Multumesc. Eu sunt incapatanata, rezistenta si nu ma las. Si da, cred ca trebuie sa continuam si in paralel sa ii ajutam pe oameni sa vada realitatea.
Roman (27 Mai 2009 10:02)
Stimata Doamna,
V-am urmarit cu atentie si cred ca Romanii sprijina persoane ca Dumneavoastra.
Justitia desi se spune ca este oarba, din pacate nu este. Ochii ei nu vad mafiotii care se plimba in masini de lux , cei care au vandut bunurile acestui neam (mentionez doar industria privatizata pe nimic, petrolul, rafinarea, bancile devalizate) si ..face curat in...footbal sau aresteaza batrani ca si-au mutat hotarul in cearta cu rudele!
Cum comentati ca cei mici fac puscarie -care nu sunt centre de reeducare ci de exterminare morala - pentru un cartof -fiindca le era foame si nu au educatie - iar barosanii zburda liberi in bolizi de lux.
Cu stima.
un Roman.
Raspuns Monica Macovei
Am un singur comentariu, realitatea pe care o descrieti nu este justitie. Si eu am incercat si voi incerca sa schimb diferenta dintre justitia bogatilor si justitia saracilor si sa facem una singura egala pentru toti.
Tiberiu C. (27 Mai 2009 09:46)
Buna ziua, Am inteles la un moment dat ca aveati un plan de a infiinta un partid politic. Legat de acest plan, as dori sa stiu cum pot intra in contact cu d-voastra.
Cu respect,
T.C.
MIHAI MARIAN EFTIMESCU (27 Mai 2009 09:32)
1. Cat de onesta este adoptarea prin asumarea raspunderii Guvernului a unor Coduri ? Nu contest necesitatetea acelor Coduri si nici constitutionalitatea respectivei proceduri parlamentare. Ma intreb numai daca nu cumva avem DIN NOU de-a face cu o manevra menita sa-i pacaleasca pe cei de la Comisia Europeana, sau mai degraba pe aceia critica Comisia pentru lipsa de progres a Romaniei. Spun DIN NOU pentru ca o reteta similara am folosit-o cu succes la adoptarea Legii 247/2005 privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, precum si unele masuri adiacente. Cat de eficienta a fost acea lege rezulta in parte din intrebarile formulate de alti cititori.
2. Ati fi dispusa sa sustineti in Parlamentul Europeana o initiativa de omogenizare a statutului social al magistratilor ? De exemplu in sensul instituirii unor baremuri salariale cat de cat unitare in intreaga Uniune Europeana, dat fiind ca procurorii si judecatorii din Romania se confrunta cu exact aceleasi tipuri de litigii ca si omologii lor europeni, doar ca un pic mai numeroase. Nu ar fi echitabil ca un cetatean german, parte intr-un proces aflat pe rol la Bucuresti, sa stie ca este judecat de judecatori platiti aproape la fel de bine ca aceia din Berlin ? Bafta !
Raspuns Monica Macovei
1. Comisia Europeana nu poate fi pacalita, vede si aude tot ce se intampla in Romania. Dincolo de modalitatea de adoptare a codurilor este important ca textele sa duca la procese scurte transparente si drepte. Cred ca in acest moment trebuie sa se faca simulari de procese penale si civile pentru a se vedea concret cum sunt noile coduri.
2. Aceasta ar fi o solutie ideala. Avand in vedere diferentele care exista astazi intre salariile medii din statele europene cred ca solutia corecta este ca salariile magistratilor sa se raporteze la salariul mediu din tara respectiva. Procentul de raportare la salariul mediu poate fi acelasi in statele UE. In plus, coruptia sau ineficienta nu depind numai de nivelul de salarizare ci si de valorile personale ale fiecarui magistrat.
Sorin (27 Mai 2009 08:41)
Sunt functionar public in cadrul unei institutii publice din Brasov.Credeti ca este normal ca institutia angajatoare, sa refuze in mod expres, punerea in executare a unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile prin care a fost obligata la plata unor drepturi banesti? A se avea in vedere ca Romania a fost condamnata de instantele europene, pentru chiar problema susmentionata si pentru inconsecventa legislativa.
Raspuns Monica Macovei
Intr-un stat de drept hotararile definitive si irevocabile trebuie executate. Pe de alta parte, politica salariala a unei tari este facuta de executiv si legislativ si nu de puterea judecatoreasca.
In ceea ce priveste condamnarea Romaniei la CEDO, aceasta s-a datorat nu numai inconsecventei legislative dar si inconsecventei practice judecatoresti. Va reamintesc ca in 2005 am cerut instantelor de judecata sa isi unifice practica pentru a avea o justitie previzibila si nu una de loterie.
Bacanu Teodor (27 Mai 2009 08:11)
Stimata doamna Macovei,
In ce masura autoritatile administrative locale, cele care de regula impiedeca aplicarea SC definitive si irevocabile, abuzand de carentele legislatiei romanesti pot fi responsabilizate, poate cobori raspunderea pana la nivelul functionarului, incepand cu primarul ?
avem o deosebita consideratie pentru atitudinea si activitatea Dvs.
Cu consideratie,
Raspuns Monica Macovei
Duiliu (27 Mai 2009 06:04)
Stimata Doamna,
De ce atata dezinteres pentru alegeri manifestat de toate partidele ? PDL-ul ma car ne "infunda" cutiile postale cu pliante. Dar in rest ? Ma credeti ca nu stiu cine ma reprezinta la Bruxelles ?
Oare este totul aranjat dinainte si nu conteaza daca mergem sau nu la vot ?
Multumesc.
Si eu am constatat ca PSD si PNL sunt numai in campanie pentru alegerile prezidentiale. Poate ca dorinta unora ca oamenii sa nu mearga la vot este "aranjamentul". Sigur! Conteaza sa mergem la vot. Am vrut in UE, am intrat, vrem fondurile UE si trebuie sa avem onoarea ca odata la 5 ani sa votam in alegerile europene. Va multumesc ca veti merge la vot.
Dan (27 Mai 2009 01:01)
Stimata doamna Macovei,
Credeti ca raportul Comisiei Europene pe justitie din iulie va recomanda incetarea monitorizarii Romaniei? Va multumesc.
Raspuns Monica Macovei
Nu fac presupuneri in legatura cu recomandarile Comisiei Europene pe justitie. Dar in opinia mea monitorizarea trebuie sa inceteze atunci cand se indeplinesc masurile si promisiunile asumate in momentul intrarii in UE.
Peter Badesco (26 Mai 2009 22:30)
Va multumim pentru intreaga dumneavoastra activitate, Va admiram si ne punem speranta ca veti continua munca enorma deja depusa. Stim cu totii ce fel de Constitutie avem si cat de prost a fost scrisa. Stimata doamna , ce putem face in continuare ca sa putem schimba aceasta Constitutie intr-una buna , functionala si unde ne putem regasi cu totii si noi cei din Diaspora,..?
Raspuns Monica Macovei
Si eu va multumesc. Da, ne trebuie o noua constitutie si acest lucru va fi posibil prin presiune publica continua pentru a determina formarea unei majoritati politice care sa faca o constitutie pentru noi si nu pentru ei.
Sato (26 Mai 2009 22:23)
Acum 10-12 ani, aparati drepturile gaylor si lesbienelor. Acum, taceti. Mai mult - candidati in numele PDL-ului, ai carui parlamentari se intrec in declaratii sau initiative homofobe (Raluca Turcan, Ioan Oltean, Iulian Urban, Daniel Buda). De ce? Nu sesizati o problema de integritate?
Raspuns Monica Macovei
Voi apara intotdeauna drepturile oricarei minoritati.
Adrian (26 Mai 2009 21:43)
Stimata doamna Macovei,
Vedeti posibila candidatura dumneavoastra la Presedentie, peste 5 ani?
Cu multa stima,
Adrian
Comanescu (26 Mai 2009 20:52)
De ce inainte sa fie acordata autonomia justitiei nu s-a incercat curatarea ei macar la nivelele de sus? Degeaba oferi autonomie unei institutii imbatranite fara dorinta de performanta si imbunatatire.
De ce judecatorii nu raspund penal si mult mai drastic pentru greselile pe care le fac avand in vedere cat de mult rau pot face printr-o decizie gresita?
Nu este mai eficient un sistem in care promovarea se face in functie de deciziile care au ramas neschimbate la instantele superioare?
Iar salariul mic nu este un argument pentru necinste deoarece un om necinstit va fi astfel indiferent de castig.
Raspuns Monica Macovei
Sunt total de acord cu dumneavoastra. Justitia trebuia curatata inainte de a i se da toate garantiile independentei. Nu s-a intamplat asa pentru ca nu a existat vointa politica la inceputul anilor 90 cand aceasta reforma trebuia facuta. In acest moment curatarea justitiei este atributul CSM, adica a celor din sistem. Daca ne uitam la activitatea din ultimii 4 ani a acestei institutii, constatam ca a esuat. Iar salariul, care nu este mic in justitie, nu este singura garantie a integritatii.
sandu oprea (26 Mai 2009 20:49)
Stimata Doamna Macovei.
In primul rind felicitari pentru ceea ce faceti si reprezentati in viata publica din Romania.
CEDO continua sa condamne Romania pentru legislatia deficienta de restituire a proprietatilor nationalizate. Situatia a fost agravata si mai mult de legea Voiculescu, care interzice vechilor proprietari sa-si recapete casele vindute chiriasilor, care e considerata anti-europeana, care distruge jurisprudenta de pina atunci. Va rog sa precizati opinia dvs in legatura cu necesitatea anularii acestei legi si ceea ce veti face concret dvs pentru anularea sau modificarea ei. Va multumesc anticipat pentru raspuns.
Raspuns Monica Macovei
CEDO a condamnat Romania in aceste cazuri atat pentru inconsecventa legislatiei dar si pentru inconsecventa judecatorilor care au interpretat diferit acelasi text de lege.
Iacob (26 Mai 2009 20:09)
Doamna Macovei,
Apreciez activitatea dvs si sincer imi pare rau ca in prezent nu detineti nici o functie din care sa influentati lucrurile cu adevarat.
1. Daca ati fi ministrul justitiei si ati avea totala libertate de actiune care ar fi primele 3 decizii luate pentru reforma sistemului judiciar?
2. Cred ca de la Bruxelles puteti influenta si contribui mai putin decit dintr-o functie in Romania. Asa e?
3. Nu sint sigur ca decizia dvs de a va inscrie in PDL (de fapt in orice partid) se va dovedi buna pe termen lung. Sint convins ca puteati ajunge la Bruxelles si ca independent. Va rog comentati.
Numai bine si putere de munca.
Raspuns Monica Macovei
1. Testarea profesionala si de integritate, verificarea averilor magistratilor si a conflictelor de interese din sistem + sanctionare, adoptarea si aplicarea codurilor noi.
2. Si de la Bruxelles se poate influenta finalizarea reformei in justitie. Voi incerca sa lucrez cu cei din Bucuresti.
3. Exista si varianta unei candidaturi independente. Dar am decis sa merg intr-o echipa si a contat faptul ca PDL este cel mai puternic grup politic european (PPE). Iar in ceea ce priveste partidul, este evident ca nu puteam intra decat in partidul care m-a sustinut, care a sustinut masurile anti-coruptie (chiar daca i-au deranjat pe unii din partid) si care s-a deschis spre oameni din afara sistemului politic. (exemplu Traian Ungureanu, Cristian Preda)
zgaia mihai (26 Mai 2009 19:22)
stimata d-na macovei va stimez foarte mult si va voi vota impreuna cu familia mea vreau sa aflu parerea dvs despre retrocedarea bunurilor bisericii greco catolice unite cu roma va multumesc
Raspuns Monica Macovei
Aceste bunuri trebuie retrocedate, iar procedurile si procesele greoaie si lungi au negat practic accesul in justitie la proprietate si la exercitarea credintei a credinciosilor greco-catolici.
lkoimju (26 Mai 2009 18:15)
1. Ce reforme a realizat actualul ministru al Justitiei? Stiti vreun exemplu?
2. Ce parere aveti despre dl. Predoiu?
3. Credeti ca d. Predoiu merita sa ramana minstru dupa raportul de tara?
4. Cum vedeti rezolvata criza sporurilor salariale ale magistratilor datorate conform unor hotarari judecatoresti si neplatite inca?
Raspuns Monica Macovei
Ma voi limita sa raspund la intrebarea nr 3. In mare masura responsabilitatea pentru neindeplinirea unora din masurile prevazute in mecanismul de cooperare si verificare, revine celor care au constribuit la lipsa unor solutii pe fond in dosarele de coruptie si frauda la nivel inalt, iar acestia se regasesc intre politicienii care au blocat dosarele in parlament pentru lungi perioade de timp, intre acei judecatori mai ales de la ICCJ care au tot amanat procesele. De asemenea trebuie sa ne uitam si spre CSM care nu si-a rezolvat conflictele de etica, nu a curatat sistemul judiciar, nu a impus un management in justitie.
Octavian Marinescu (26 Mai 2009 18:04)
Stimata doamna Macovei,
Tot mai multe tari din Vestul Europei sustin casatoria sau uniunile civile intre persoanele de acelasi sex. Dumneavoastra sunteti pentru introducerea lor si in Romania?
Va multumesc,
Octavian
Cristian Dragnea (26 Mai 2009 17:20)
Stimata Doamna,
V-ati gindit vreodata sa creati o platforma de comunicare pentru cei care va sustin ideile politice si initiativele? Ma gindesc in special la cei care ar dori poate sa faca un pas spre dificila lume politica romaneasca, sa incerce sa intervina intr-un domeniu care se presupune ca e public, insa care a fost confiscat de interese de alt tip. Si dvs. sinteti printre foarte putinii care au reusit acest lucru.
Multa energie va doresc!
Raspuns Monica Macovei
Multumesc, ma voi stradui sa creez o astfel de platforma de comunicare, pentru ca trebuie sa recastigam spatiul public.
alexandru gota (26 Mai 2009 17:15)
Stimata Doamna Macovei
as dori foarte mult sa imi spuneti care este pozitia dumneavoastra fata de controversatul proiect de la Rosia Montana, avand in vedere faptul ca PD-L este un sustinator al proiectului.
va multumesc si va doresc succes
cu stima
alexandru gota
sighisoara
Raspuns Monica Macovei
Nu am urmarit in mod special acest subiect.
Marius (26 Mai 2009 16:57)
Stimata dna Macovei,
1. lupta anticoruptie in Romania a disparut brusc din agenda tutoror partidelor dupa aderare. Ce credeti ca se poate face ptr a o aduce inapoi? Infiintam alt partid?
2. Activitatea dvs ca ministru a fost foarte apreciata de multi romani. Intr-o tara normala, ar trebui ca partidele sa isi doreasca sa se foloseasca de acest lucru. De ce credeti ca PDL nu v-a mai sustinut ptr pozitia de Ministru al Justitiei nici in campanie, nici dupa aceea?
Raspuns Monica Macovei
1. In primul rand, eu readuc in agenda publica lupta anti-coruptie. Si deja mi s-au alaturat si altii.
2. In timpul campaniei electorale PDL m-a sustinut, dar aritmetica electorala si aversiunea PSD fata de mine si-au spus cuvantul. Oricum nu as fi acceptat sa stau la masa cu un partid al carui obiectiv principal este sa-si apere anchetatii si inculpatii si sa impiedice infaptuirea justitiei.
====
Pana la alegerile europarlamentare, EurActiv Romania va organiza in fiecare saptamana intalniri online cu candidatii cu cele mai mari sanse la alegerile din 7 iunie.
Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
de Marius 26 Mai 2009 16:57
Stimata dna Macovei,
1. lupta anticoruptie in Romania a disparut brusc din agenda tutoror partidelor dupa aderare. Ce credeti ca se poate face ptr a o aduce inapoi? Infiintam alt partid?
2. Activitatea dvs ca ministru a fost foarte apreciata de multi romani. Intr-o tara normala, ar trebui ca partidele sa isi doreasca sa se foloseasca de acest lucru. De ce credeti ca PDL nu v-a mai sustinut ptr pozitia de Ministru al Justitiei nici in campanie, nici dupa aceea?
de cittizen 27 Mai 2009 16:30
de alexandru gota 26 Mai 2009 17:15
Stimata Doamna Macovei
as dori foarte mult sa imi spuneti care este pozitia dumneavoastra fata de controversatul proiect de la Rosia Montana, avand in vedere faptul ca PD-L este un sustinator al proiectului.
va multumesc si va doresc succes
cu stima
alexandru gota
sighisoara
de Cristian Dragnea 26 Mai 2009 17:20
Stimata Doamna,
V-ati gindit vreodata sa creati o platforma de comunicare pentru cei care va sustin ideile politice si initiativele? Ma gindesc in special la cei care ar dori poate sa faca un pas spre dificila lume politica romaneasca, sa incerce sa intervina intr-un domeniu care se presupune ca e public, insa care a fost confiscat de interese de alt tip. Si dvs. sinteti printre foarte putinii care au reusit acest lucru.
Multa energie va doresc!
de Octavian Marinescu 26 Mai 2009 18:04
Stimata doamna Macovei,
Tot mai multe tari din Vestul Europei sustin casatoria sau uniunile civile intre persoanele de acelasi sex. Dumneavoastra sunteti pentru introducerea lor si in Romania?
Va multumesc,
Octavian
de lkoimju 26 Mai 2009 18:15
1. Ce reforme a realizat actualul ministru al Justitiei? STiti vreun exemplu?
2. Ce parere aveti despre dl. Predoiu?
3. Credeti ca d. Predoiu merita sa ramana minstru dupa raportul de tara?
4. Cum vedeti rezolvata criza sporurilor salariale ale magistratilor datorate conform unor hotarari judecatoresti si neplatite inca?
de zgaia mihai 26 Mai 2009 19:22
stimata d-na macovei va stimez foarte mult si va voi vota impreuna cu familia mea vreau sa aflu parerea dvs despre retrocedarea bunurilor bisericii greco catolice unite cu roma va multumesc
de Iacob 26 Mai 2009 20:09
Doamna Macovei,
Apreciez activitatea dvs si sincer imi pare rau ca in prezent nu detineti nici o functie din care sa influentati lucrurile cu adevarat.
1. Daca ati fi ministrul justitiei si ati avea totala libertate de actiune care ar fi primele 3 decizii luate pentru reforma sistemului judiciar?
2. Cred ca de la Bruxelles puteti influenta si contribui mai putin decit dintr-o functie in Romania. Asa e?
3. Nu sint sigur ca decizia dvs de a va inscrie in PDL (de fapt in orice partid) se va dovedi buna pe termen lung. Sint convins ca puteati ajunge la Bruxelles si ca independent. Va rog comentati.
Numai bine si putere de munca.
de sandu oprea 26 Mai 2009 20:49
Stimata Domana Macovei.
In primul rind felicitari pentru ceea ce faceti si reprezentati in viata publica din Romania.
CEDO continua sa condamne Romania pentru legislatia deficienta de restituire a proprietatilor nationalizate. Situatia a fost agravata si mai mult de legea Voiculescu, care interzice vechilor proprietari sa-si recapete casele vindute chiriasilor, care e considerata anti-europeana, care distruge jurisprudenta de pina atunci. Va rog sa precizati opinia dvs in legatura cu necesitatea anularii acestei legi si ceea ce veti face concret dvs pentru anularea sau modificarea ei. Va multumesc anticipat pentru raspuns.
de Comanescu 26 Mai 2009 20:52
De ce înainte sã fie acordatã autonomia justiției nu s-a incercat curãțarea ei mãcar la nivelele de sus? Degeaba oferi autonomie unei instituții îmbãtrânite fãrã dorințã de performanțã și îmbunãtãțire.
De ce judecãtorii nu raspund penal și mult mai drastic pentru greșelile pe care le fac având în vedere cât de mult rãu pot face printr-o decizie greșitã?
Nu este mai eficient un sistem în care promovarea se face în funcție de deciziile care au râmas neschimbate la instanțele superioare?
Iar salariul mic nu este un argument pentru necinste deoarece un om necinstit va fi astfel indiferent de câștig.
de Adrian 26 Mai 2009 21:43
Stimata doamna Macovei,
Vedeti posibila candidatura dumneavoastra la Presedentie, peste 5 ani?
Cu multa stima,
Adrian
de Sato 26 Mai 2009 22:23
Acum 10-12 ani, aparati drepturile gaylor si lesbienelor. Acum, taceti. Mai mult - candidati in numele PDL-ului, ai carui parlamentari se intrec in declaratii sau initiative homofobe (Raluca Turcan, Ioan Oltean, Iulian Urban, Daniel Buda). De ce? Nu sesizati o problema de integritate?
de Peter Badesco 26 Mai 2009 22:30
Va multumim pentru intreaga dumneavoastra activitate, Va admiram si ne punem speranta ca veti continua munca enorma deja depusa. Stim cu totii ce fel de Constitutie avem si cat de prost a fost scrisa. Stimata doamna , ce putem face in continuare ca sa putem schimba aceasta Constitutie intr-una buna , functionala si unde ne putem regasi cu totii si noi cei din Diaspora,..?
de Badea Ioan 26 Mai 2009 23:46
D-na Macovei !
Va Felicit si v-a Urez Mult Suces in activitatea d-voastra !
Intrebare:
1- Cum credeti ca putem sa-i trimitem "in zeghe" pe HOTII CEI MAI MARI DIN ROMANIA ?? NASTASE-PATRICIU-VOICULESCU-ILIESCU-ETC.???????
2-Cum pot face sa m-i se auda vocea in Parlamentul Romaniei s-au macar in TVRI ?! Tov. SASU se pare ca nu-i interesat de opiniile ROMANILOR din afara tarii ! [Exceptind "Oale" -Chelteie" -Poezie -Muzica -Etc. =Orice in afara de LIVE TALK with Diaspora ! "ORICE" in afara discutiilor cu teme ca : HOTIE NATIONALA -Marca PSD !
PROSTITUTIE POLITICA -Marca PNL [Patriciu ] !!!!
CERSETORIE/BANDITISM -Marca [Vanghelie] !
MINERIADE MODERNE -GEN : ONG-URI-SINDICATE-ETC.
PERVERSITATI: GEN TOMA -TE !!!!!!!![CU SAU FARA MASCA !]-Apropo: !!! Mai sint INTELECTUALI in TARA ROMANILOR ?
Va Multumesc !
Cu respect ! Badea Ioan
de Dan 27 Mai 2009 01:01
Stimata doamna Macovei,
Credeti ca raportul Comisiei Europene pe justitie din iulie va recomanda incetarea monitorizarii Romaniei? Va multumesc.
de MIHAI MARIAN EFTIMESCU 27 Mai 2009 09:32
2. Ati fi dispusa sa sustineti in Parlamentul Europeana o initiativa de omogenizare a statutului social al magistratilor ? De exemplu in sensul instituirii unor baremuri salariale cat de cat unitare in intreaga Uniune Europeana, dat fiind ca procurorii si judecatorii din Romania se confrunta cu exact aceleaºi tipuri de litigii ca si omologii lor europeni, doar ca un pic mai numeroase. Nu ar fi echitabil ca un cetatean german, parte intr-un proces aflat pe rol la Bucuresti, sa stie ca este judecat de judecatori platiti aproape la fel de bine ca aceia din Berlin ? Bafta !
de 1az9 > MIHAI MARIAN EFTIMESCU 27 Mai 2009 11:17
de Dr.ing. Dan C. Badea 27 Mai 2009 04:06
România este o þarã cu o recunoscutã tradiþie de cercetare criminologicã ºi criminalisticã, cu o participare semnificativã la generarea ºi dezvoltarea domeniului. Prevenirea criminalitãþii reprezintã ansamblul de mãsuri noncoercitive destinate sã reducã sau sã contribuie la reducerea criminalitãþii ºi a sentimentului de insecuritate a cetãþenilor atât cantitativ, cât ºi calitativ fie prin reacþia socialã faþã de activitatea criminalã, fie prin politicile ºi intervenþiile create pentru a reduce potenþialul infracþional ºi cauzele infracþiunii. Aceasta include activitatea de cercetare ºtiinþificã, pe lângã cea a Guvernului, a instituþiilor competente, a organelor judiciare a autoritãþilor locale, a asociaþiilor specializate, a sectorului privat ºi voluntar ºi a sectorului public sprijinit de media. Prin HG nr. 1918 / 2006 pentru modificarea ºi completarea Hotãrârii Guvernului nr. 83 / 2005 privind organizarea ºi funcþionarea Ministerului Justitiei, publicatã în Monitorul Oficial nr. 13 din 9 ianuarie 2007 a fost dispusã desfiinþarea, la data de 31 ianuarie 2007, a Institutului Naþional de Criminologie din subordinea Ministerului Justiþiei.
de Duiliu 27 Mai 2009 06:04
Stimata Doamna,
De ce atata dezinteres pentru alegeri manifestat de toate partidele ? PDL-ul ma car ne "infunda" cutiile postale cu pliante. Dar in rest ? Ma credeti ca nu stiu cine ma reprezinta la Bruxelles ?
Oare este totul aranjat dinainte si nu conteaza daca mergem sau nu la vot ?
Multumesc.
de Bãcanu Teodor 27 Mai 2009 08:11
Stimatã doamnã Macovei,
În ce mãsurã autoritãțile administrative locale, cele care de regulã împiedecã aplicarea SC definitive și irevocabile, abuzând de carențele legislației românești pot fi responsabilizate, poate coborî rãspunderea pânã la nivelul funcționarului, începând cu primarul ?
avem o deosebitã considerație pentru atitudinea și activitatea Dvs.
Cu considerație,
T. Bãcanu
de Sorin 27 Mai 2009 08:41
Sunt functionar public in cadrul unei institutii publice din Brasov.Credeti ca este normal ca institutia angajatoare, sa refuze in mod expres, punerea in executare a unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile prin care a fost obligata la plata unor drepturi banesti? A se avea in vedere ca Romania a fost condamnata de instantele europene, pentru chiar problema susmentionata si pentru inconsecventa legislativa.
de Tiberiu C. 27 Mai 2009 09:46
Buna ziua, Am inteles la un moment dat ca aveati un plan de a infiinta un partid politic. Legat de acest plan, as dori sa stiu cum pot intra in contact cu d-voastra.
Cu respect,
T.C.
de Roman 27 Mai 2009 10:02
Stimata Doamna,
V-am urmarit cu atentie si cred ca Romanii sprijina persoane ca Dumneavoastra.
Justitia desi se spune ca este oarba, din pacate nu este. Ochii ei nu vad mafiotii care se plimba in masini de lux , cei care au vandut bunurile acestui neam (mentionez doar industria privatizata pe nimic, petrolul, rafinarea, bancile devalizate) si ..face curat in...footbal sau aresteaza batrani ca si-au mutat hotarul in cearta cu rudele!
Cum comentati ca cei mici fac puscarie -care nu sunt centre de reeducare ci de exterminare morala - pentru un cartof -fiindca le era foame si nu au educatie - iar barosanii zburda liberi in bolizi de lux.
Cu stima.
un Roman.
de Andra 27 Mai 2009 10:07
1. Se poate face Reforma in Justitie daca toata comunicarea este controlata tocmai de catre cei anchetati de justitie?
In acest moment se intampla un fenomen paradoxal: Comisia Europeana lauda DNA de 4 ani incontinuu, indiferent de regimul POLITIC (PDL-PNL, PSD-PNL, PDL-PSD), in timp ce in Romania, cetatenii obisnuiti nu stiu nimic despre DNA, confunda DNA cu judecatorii sau si mai rau, cred ca DNA trebuie sa prinda gastile de cartier.
Comunicarea schimbarilor si a Reformelor este foarte importanta - si tocmai aici accesul in media al vectorilor de reforma a fost blocat total din 2004 si pana astazi.
Datorita acestui blocaj, presa transmite incontinuu un mesaj monocord, cum ca "romanii nu cor anti-coruptie" - ceea ce nu e adevarat.
Insa, datorita acestui mesaj monocord si monoton, oamenii au abandonat si nu mai pierd timpul astazi sa caute, sa citeasca singuri, ca sa se informeze si sa discearna.
Credeti ca se poate face ceva in acest sens?
2. Eu va voi vota neconditionat.
Dupa toata munca pe care ati depus-o in 2005 si 2006, si pentru care ati fost supusa aici in romania la o campanie mediatica profund nedreapta si umilitoare, am crezut ca, vazand ce vi s-a intamplat dumneavoastra, nimeni nu va mai avea curajul sa se inhame la o munca atat de grea.
Si iata ca chiar dumneavoastra dati prima exemplu, revenind in tara si candidand pentru PDL.
Pentru asta va multumesc si numai pentru acest singur lucru va voi vota.
de 1az9 27 Mai 2009 10:51
Daca se poate , cu aceasta ocazie, sa va adresez si eu ,cu respect , cateva intrebari : Aveti persoane cu care va sfatuiti in cea ce faceti? Va ganditi vreodata cu vreun regret la fapte petrecute in care ati fost implicata cumva? Va este frica de ceva? Folositi "energizante" in situatii dificile? Sunt barbatii "o provocare" permanenta? Se supun ei complet deciziilor Dvstra ? Aveti incredere si camarederie in femei? Care sunt tentati sa comploteze mai mult: barbatii sau femeile? Ati citit sau cititi carti de ezoterism ?Va multumesc...
de Sile 27 Mai 2009 11:17
Intrebari. 1 In ce tari UE exista dubleul cod + cod de procedura si lege+instructiuni de aplicare a legii?
2. Ce semnificatie are conceptul juridic lex sccelerata?Cu toate ca poate parea tendentioasa pun si intrebarea no3: Se poate construi o societate normala pe o constitutie gaunoasa si legi rele?.M-ar bucura sa primesc raspuns pe adresa de e.mail pusa la dispozitie
de roxana 27 Mai 2009 12:06
Dna Monica Macovei, ce ne puteti spune despre starea justitiei din Macedonia, comparativ cu cea din Romania? Probleme, solutii, rezultate.
de ducu 27 Mai 2009 13:07
Stimata doamna,
Considerati ca ati aservit justitia domnului Basescu si PDL-ului sau ca i-ati redat independenta?
De exemplu cazul Petromidia a parut o rafuiala a lui Basescu contra liberalilor.
de Theodor 27 Mai 2009 13:47
Stimata Doamna Macovei,
Avand in vedere ca ati fost printre initiatorii asumarii in parlament a raspunderii pe pachetul legislativ privind reforma in justitie si legile proprietatii, as dori sa va intreb din pespectiva prezenta, ca si reprezentant politic al PD-L, care este determinarea politica a formatiunii din care faceti acum parte pentru ca reforma proprietatii sa devina realitate in Romania?
Care sunt sansele de a determina aceasta vointa politica?
Care sunt sansele ca activitatea ANRP, blocata politic incepand cu anul 2007 de colaitia PSD-PNL sa fie deblocata in vederea finalizarii dosarelor de despagubire?
Care sunt sansele ca sa existe o vointa politica asemanatoare celei din momentul adoptarii L247/2005 astfel incat legislatia sa fie modificata si acest proces sa se fluidizeze?
Multumesc
Theodor NICOLAU
de xy 27 Mai 2009 14:06
Este adevarat ce scrie azi Financiarul, ca exista posibilitatea ca Romania sa ajunga in decembrie primul stat caruia i se taie fondurile post-aderare?
de Cezar 27 Mai 2009 14:26
Stimata Doamna,
din experienta Dvs. care este cea mai eficienta metoda de a combate coruptia in Romania?
Va multumesc anticipat.
de unitateINdiversitate 27 Mai 2009 14:27
Care este situatia, din pt. dvs. de vedere, al elitelor politice: sunt minoritatile proportional reprezentate in \"volumul\" elitei politice actuale sau ar trebui modificat acest raport. Daca da, in ce sens? Dar in cel al elitelor cu caracter \"economic\"? Dar in cel al elitelor din \"justitie\" si \"massmedia\" ? Aceeasi intrebare cu privire la elita de natura \"feminina\", va rog ?Cu multumiri anticipate.
de Theodor 27 Mai 2009 14:32
Stimata Doamna Macovei,
Avand in vedere ca ati fost printre initiatorii asumarii in parlament a raspunderii pe pachetul legislativ privind reforma in justitie si legile proprietatii, as dori sa va intreb din pespectiva prezenta, ca si reprezentant politic al PD-L, care este determinarea politica a formatiunii din care faceti acum parte pentru ca reforma proprietatii sa devina realitate in Romania?
Care sunt sansele de a determina aceasta vointa politica?
Care sunt sansele ca activitatea ANRP, blocata politic incepand cu anul 2007 de colaitia PSD-PNL sa fie deblocata in vederea finalizarii dosarelor de despagubire?
Care sunt sansele ca sa existe o vointa politica asemanatoare celei din momentul adoptarii L247/2005 astfel incat legislatia sa fie modificata si acest proces sa se fluidizeze?
Multumesc
Theodor NICOLAU
de Diana 27 Mai 2009 15:08
Stimata Doamna Macovei,
- Cum va explicati faptul ca "justitia" noastra este la fel de corupta ca intotdeauna si functioneaza la fel de defectuos, cu toate cresterile de salarii din ultimul timp?
- Este normal ca unele procese sa se intinda pe ani de zile?
- Considerati ca este bine ca in noul cod penal unele pedepse - de exemplu pentru luare de mita sau delapidare... - sa fie reduse sau chiar sa "dispara"?
Va mutumesc...
de O.Brega 27 Mai 2009 15:54
Dl Bãsescu e foarte generos la declaraþii despre frãþia cu românii din afara graniþelor, mai ales cu basarabenii, dar Dvs se pare cã aþi fãcut cel mai mult rãu cauzei prin blocarea procesului de redobândire a cetãþeniei române de cãtre cei care au pierdut-o fãrã voia lor. Nici mãcar în campania electoralã, de ochii alegãtorilor nu spuneþi ceva de bine?
de alexandru 27 Mai 2009 16:05
puteti sa ne explicati, va rog, pe intelesul tuturor ce inseamna decizia de astazi a Curtii constitutionale privind conflictul juridic dintre puterile statului, ce efecte/consecinte are?
de Alexandru 27 Mai 2009 16:49
Buna ziua !
La chemarea in judecata la Judecatoria Sectorului 3 S-A CERUT FARA CHELTUIELI DE JUDECATA .
Prin Apel judecatorii Tribunalului Bucuresti m-au obligat la cheltuieli de judecata .
La Recursul de la Curtea De Apel Bucuresti fara a se mai judeca fondul s-a dat aceeasi hotarare de la Apel .
Am cerut Revizuirea-la Curtea de Apel Bucuresti in baza articolului 322 (2) -"s-a dat mai mult decat s-a cerut" si mi-a fost respinsa cererea de Revizuire ca inadmisibila .
Am facut Contestatie in Anulare conform art.317 alin.1 CPCv motiv 2 pentru "calcarea dispozitilor de ordine publica privitoare la competenta" date de instanta de Apel .
DACA LA CHEMAREA IN JUDECATA DE LA JUDECATORIA SECTORULUI 3 S-A CERUT FARA CHELTUIELI DE JUDECATA, ERA COMPETENT TRIBUNALUL BUCURESTI -prin judecatorii de la TRIBUNALUL BUCURESTI- SA DEA MAI MULT DECAT S-A CERUT IN CHEMAREA IN JUDECATA DE LA JUDECATORIA SECTORULUI 3 BUCURESTI ???
CREDETI CA IN LUMINA FAPTELOR RELATATE CEREREA DE REVIZUIRE DE LA CURTEA DE APEL BUCURESTI ERA INADMISIBILA ???
Daca doriti detalii aveti emailul meu . Oricum eu sunt hotarat sa aduc la cunostinta si forurilor europene modalitatea in care se judeca procesele in Romania .
Succes la Europarlamentare !
Vad ca nu doriti sa afisati un comentariu care se refera la fapte concrete care se intampla in justitia romana si care pune niste intrebari concrete si pertinente .
Asa cum am spus ma voi adresa si forurilor europene sa nu se lase duse de nas cu adoptarea Codurilor in Romania !
de cristian sima 27 Mai 2009 16:58
Stimata Doamna,
Sa presupunem ca miine ati avea in miinile dvstra si puterea legislativa si cea executiva si cea judecatoreasca cum ati scapa Romania de coruptie?
Sistemul american cu jurati nu ar scurta oare procesele si ar da mai multa credibilitate?
c sima
de Danut 27 Mai 2009 17:09
buna ziua,
as avea si eu cateva intrebari pt dumneavoastra:
1. De ce este atata plangere cand un demnitar este cercetat si toti se imbolnavesc brusc cand sunt arestati preventiv? (de ce demnitarii si toti bogatanii sunt tratati altfel decat cetateanul de rand ... la urma urmei singura diferenta dintre ei si noi este ca ei au mai multi bani sau ar trebuii sa fie).
2 de ce pentru cercetarea unui parlamentar (pentru fapte de alta natura decat cele de politica cum ar fi economic etc)trebuie acordul parlamentului, normal ar fi sa fie direct cercetat pentru ca trebe sa raspunda si el in fata legii ca un alt cetatean de rand. Suntem egali in fata legii nu?
3. De ce nu se dau legi clare in romania si trebe sa se bata cap in cap pentru aceiasi chestie cate 2 legi care duc probabil in cazul bogatasilor la tot felul de invcari de proceduri etc?
4 de ce nu se institue o lege sau mai multe care sa dea pedepse graduale ex
furi 100 lei ai 1 an inchisore
furi 200 lei 2 ani
furi un milion de euro ai inchisoare 20 de ani
furi 5 milioane ai inchisoare pe viataza ca sa nu se mai ajunga la pedepse jenante de 5 ani ca in cazul Bivolaru care a furat vreo 10 milioane euro (si eu as sta in inchisoare 5 ani de zile stiind ca apoi o sa traiesc ca boieru toata viatza) daca nu ma insel.
5 de ce nu se schimba legea cu amenzile pentru aruncarea resturilor pe jos in orase de la amenzi la munca in folosul comunitatii. Pentru ca un bogatas care e nesimtit plateste 500 ron si-l doare drept in spate si te mai si sfideaza pe cand unu sarac i-ai mancat painea pe 1/2 luni. Facand munca in folosul comunitatii inveti sa respecti vezi cat de greu este sa faci curat sa pui lucrurile asa cum trebuie si atunci este cu totul atceva. Eu cred ca poporul trebuie educat.
Va multumesc,
Danut
de viki 27 Mai 2009 17:15
Buna ziua Doamna Monica Macovei,
o intrebare scurta , va rog: credeti ca justitia romana are vreo sansa in viitor sau macar in ultimii 20 de ani?
de Florin Ioan Penciuc 27 Mai 2009 17:26
Stimata doamna Macovei,
Ca urmare a mediatizarii pe larg a cazului meu de catre presa din Romania cat si a corespondentelor oficiale purtate intre Ministerul Justitiei [in perioada cand dv erati ministrul Justitiei – unele documente oficiale fiind semnate chiar de catre dv] si ambasada romana din Londra [care primea instructiuni de la acest minister] in ceia ce privea pozitia oficiala a guvernului roman fata de cererea de extradare pe care acesta a formulat-o impotriva mea apreciez ca va este cunoscut cazul. Am afirmat de la inceput, imi mentin aceasta afirmatie si am si probe indubitabile care demonstreaza ceia ce spun si anume ca serviciile secrete romanesti respective SRI si DGIPI au fost adanc implicate in cazul meu, fabricandu-mi probe care ulterior au si dus in absenta mea la condamnarea mea in Romania. Desi cererea de extradarea facuta de catre guvernul Romaniei a fost respinsa abuzurile si ilegalitatile pe care aceste persoane le-au comis impotriva mea continua eu fiind condamnat in continuare in Romania si lipsit total de orice drepturi cetatenesti
In loc sa se ia masuri împotriva instigatorilor care au manipulat Justitia si se fac vinovati de aceste ilegalitati si abuzuri (cat si de esecul statului roman) macar pe linie de serviciu, acestia au fost recompensati cu functii, pozitii cheie prin administratii sau chiar avansati
Aceste persone au atras statul roman într-o aventura în care statul roman nu trebuia implicat si în urma careia statul roman a iesit cu o imagine sifonata iar in ceia ce ma priveste pe mine mi-am obtinut doar o mica parte din dreptate darn u in tara unde se pare ca este imposibil ca adevarul sa iasa la suprafata. Parintii mei sunt foarte batrani sunt extrem de bolnavi – nu se pot deplasa ca sa poata sa ma viziteze iar eu datorita problemelor create de catre cei mai sus mentionati nu pot calatori in Romania ca sa-i vad si sa pot sa le fiu de folos, sa ai ajut asa cum ar face sau si-ar dori cred ca orice copil cu dragoste fata de parintii sai.
Intrebarile mele ar fi:
1. Cum va explicati ca desi s-au comis abuzuri si ilegalitati acestea se mentin iar sentintele date inca se mentin?
2. Nu era in interesul ministerului Justitiei ca statul roman sa nu piarda cazul de extradare si daca era asa de ce atunci cand dv ati fost la conducerea ministerului Justitiei nu ati luat in considerere si pozitia mea fata de cele doua servicii secrete pomenite anterior si nu ati ordonat o ancheta in Romania care sa elucideze veridicitatea acuzatiilor pe care le-am facut? Nu era in interesul Justitiei ca sa se afle tot adevarul si nu doar punctul de vedere subiectiv al autoritatilor (care este total contestat de mine) in baza caruia am fost condamnat?
3. Ce trebuie sa fac pentru a obtine anularea condamnarilor? Care este procedura pe care ar trebui sa o urmez si care sa determine statul roman sa ia masuri drastice nu doar impotriva mea asa cum a facut-o in trecut dar si impotriva celor care se fac vinovati de abuzuri si ilegalitati in cazul meu?
4. De ce credeti ca autoritatile nu se autosesizeaza si nu deschid o ancheta privitoare la acuzatiile pe care le-am facut asupra celor doua servicii secrete?
Va atasez mai jos un fapt - datorita numarului oficial de pe care sa facut transmiterea poate fi foarte usor verificat. De asemenea interviul contine detalii complete.
In data de 14 sept. 1999, capitanul Antohe a sunat direct ambasadorul României din Montevideo, pe dl. Vasile Macovei, si i-a cerut acestuia sa primeasca în audienta pe cineva în regim de urgenta. Pentru oamenii de rând, ambasadorul este aproape imposibil de contactat, nu însa si pentru UM 0215. Pe data de 15 sept. la ora 9:24am, la nici 24 de ore, ambasadorul României îi raspunde. Transmisia s-a facut de pe nr. de fax original al ambasadei - 00598 2
620135 -, iar datorita caracterului special al acestui numar, informatiile pot fi foarte usor verificate, tocmai de aceea va dau aceste date. Detin în original atât faxul care contine corespondenta UM 0215 cu dl. Vasile Macovei cât si cazierul fostului capitan Antohe eliberat de catre Inspectoratul General al Politiei Hunedoara în data de 10 august 1999, cu seria 86129 pentru plecari în strainatate. Conform reconstituirii facute de mine, planul era ca Antohe sa-si dea demisia din UM 0215, si sa se disocieze de unitatea unde lucrase si sa mimeze ca este persecutat de fostul sau sef col Nicolae Branisteanu, si se \\\"refugieze\\\" din România si sa ajunga la mine prin intermediul unei persoane forte apropiate mie dar pe care au manipulat-o grosolan. Am descoperit ca UM 0215 a fost implicata ilegal în aceasta operatiune si am facut aceasta public pentru ca nu am alta cale de comunicare. Va atasez aici si link-ul care contin o parte din aceste informatii http://www.valeajiuluipress.com/arhiva/466.pdf . Autoritatile însa refuza sa se autosesizeze desi am facut apel la ei sa se autosesizeze si dupa cum bine stiti eu nu sunt in tara. Trebuie sa accept ca pentru mine în România nu va exista justitie? Parca îmi vine greu sa cred aceasta pentru ca stiu ca în România mai sunt si oameni cinstiti.
Astept cu nerabdare raspunsul dumneavoastra.
Cu multa stima,
Va multumesc,
Florin Ioan Penciuc
eudrepturireale@yahoo.com
de gheorghe 27 Mai 2009 18:08
La intrebarile f. pertinente ale oamenilor se raspunde foarte frumos, ca din carte, dar absolut ce se intimpla in lumea reala este exact pe dos !!!
Bullshit cu interviul vostru cu tot !