Comisia Europeana a anuntat oficial castigatorul concursului de design pentru logo-ul ecologic al UE. De la 1 iulie 2010, logo-ul ecologic al UE va figura obligatoriu pe toate produsele ecologice preambalate produse in statele membre si care respecta standardele necesare. Pentru produsele de import, noul simbol va fi facultativ.

Pe langa „Euro-frunza", se vor putea aplica si alte logo-uri ecologice ale diferitelor intreprinderi private ori folosite la nivel regional sau national. In urmatoarele saptamani, regulamentul cu privire la agricultura ecologica va fi modificat pentru inserarea noului logo intr-o anexa.

„Sunt incantata ca avem un proaspat logo ecologic al UE”, a declarat Mariann Fischer Boel, comisarul pentru agricultura si dezvoltare rurala, careia ii apartine si initiativa organizarii acestui concurs. „Competitia a marit vizibilitatea alimentelor ecologice si avem acum un logo cu care ne vom putea toti identifica. Are un design frumos si elegant si abia astept sa cumpar produse cu acest logo incepand din iulie."

Noul logo este rezultatul unui concurs deschis tuturor studentilor la arte plastice si design din Uniunea Europeana. S-au primit aproape 3 500 de proiecte care au fost analizate de un juriu format din specialisti de renume international. Cele trei proiecte finaliste selectate de ei au fost incarcate pe site-ul web al competitiei ( www.ec.europa.eu/organic-logo ) si puse la vot online pana la 31 ianuarie 2010.

In ultimele doua luni, circa 130 000 de votanti s-au pronuntat online, alegand noul simbol ecologic dintre cele trei proiecte finaliste. Invingatorul este un student din Germania, Dusan Milenkovic, a carui „Euro-frunza” a intrunit 63% din sufragii.

Proiectul laureat reprezinta stelele Uniunii Europene alcatuind conturul unei frunze pe un fond verde. Este un simbol foarte simplu care imbina doua mesaje clare: natura si Europa.

Sursa: CE