Gabriel Resources a avut pierderi de 22,7 milioane dolari canadieni (16,9 milioane euro) anul trecut, cauzate de un rezultat negativ de 15,9 milioane dolari canadieni (11,8 milioane euro) din evolutia cursului de schimb, si a anuntat totodata ca proiectul Rosia Montana ar putea produce aur din 2014. Pentru a-si imbunatati imaginea cei de la Rosia Montana au facut un lobby puternic in presa din SUA unde si-au asigurat interviuri si reportaje favorabile pentru nu mai putin de ...191.000 de dolari.

Compania canadiana detine 80,4% din capitalul social al Rosia Montana Gold Corporation (RMGC), care dezvolta proiectul minier de la Rosia Montana, in timp ce statul roman detine 19,3% din actiuni, prin Minvest Deva.

Gabriel Resources a beneficiat anul trecut de returnari de taxe din partea statului roman de 6,9 milioane de dolari canadieni, se arata intr-un comunicat al companiei, potrivit Mediafax.

In ultimul trimestru al anului, compania a avut o pierdere de noua milioane de dolari canadieni (6,7 milioane de euro), din care 5,8 milioane de dolari canadieni (4,3 milioane de euro) din cauza impactului curs. Totodata, compania a obtinut, pana in prezent, zece din cele 12 aprobari necesare acordului final al Consiliului Local Rosia Montana.

Astfel, conducerea Gabriel Resources considera ca dupa aprobarea de catre Guvern a autorizatiei de mediu si a noului certificat de descarcare arheologica pentru zona Carnic, in absenta unor evenimente neprevazute, va dura aproximativ un an pentru a finaliza majoritatea achizitiilor pentru terenurile de suprafata, respectiv pentru a obtine cea mai mare parte a celorlalte permise si aprobari, inclusiv permise de constructie pentru faza initiala. Constructia minei ar putea dura 30 de luni de la pornirea lucrarilor. In absenta unor intarzieri neprevazute, proiectul Rosia Montana ar putea incepe sa produca aur pana la sfarsitul anului 2014, estimeaza Gabriel Resources.

Rosia Montana Gold Corporation- Un proiect extrem de controversat

Lobby direct la jurnalistii din SUA

Pentru a-si imbunatati imaginea cei de la Rosia Montana au facut un lobby puternic in presa din SUA unde si-au asigurat interviuri si reportaje favorabile pentru nu mai putin de ...191.000 de dolari, potrivit Kamikaze

La sfirsitul anului 2009, Rosia Montana Gold Corporation (RMGC) a incheiat un contract pentru servicii de lobby cu Public Strategies Inc., companie de profil din Statele Unite ale Americii. Durata contractului a fost de sase luni, iar suma achitata de RMGC pentru serviciile de lobby a fost de 191.000 de dolari. Pentru aceasta suma, Public Strategies s-a angajat sa contacteze jurnalisti din SUA si Europa pentru a-i informa despre progresul proiectului minier de la Rosia Montana. Listele cu jurnalisti erau intocmite de firma de lobby in urma unor documentari realizate de angajatii acesteia. Anexele contractului specifica ce jurnalisti a contactat Public Strategies pentru RMGC, de la ce institutii media erau acestia si care a fost modalitatea prin care s-a luat legatura cu ei. Pe lista se afla angajati ai unora dintre cele mai prestigioase publicatii, agentii de presa si televiziuni din Europa si SUA. Este vorba despre The Economist (saptaminal), The Sunday Times (saptaminal), Wall Street Journal (cotidian), International Herald Tribune (editia internationala a lui New York Times), Bloomberg (agentie de presa) si Fox News Channel (televiziune din SUA).

de Ionut Baias