Al doilea cel mai lung tunel din lume va lega Berlin de Palermo. Ambitiosul proiect european de infrastructura a intrat in prima faza a constructiei, dupa 25 de ani de negocieri intre Roma si Viena, scrie RFI. Posibilitati si imposibilitati in Libia. In vreme ce luptele continua in aceasta parte a Libiei, NATO a recunoscut ca intampina dificultati in incercarea de neutralizare a trupelor fidele liderului libian Muammar Gaddafi, potrivit Deutsche Welle. Operatorii de internet, luati in vizor de Comisia Europeana, anunta Capital.

Al doilea cel mai lung tunel din lume va lega Berlin de Palermo. Ambitiosul proiect european de infrastructura a intrat in prima faza a constructiei, dupa 25 de ani de negocieri intre Roma si Viena. Tunelul alpin de 55 de kilometri va lega capitala Tyrolului, Innsbruck, de cea a provinciei italiene germanofone, Alto Adige, Bolzano. Odata finalizat, va fi al doilea tunel cel mai lung din lume, dupa tunelul Saint Gothard din Elvetia si va permite realizarea unei linii feroviare de mare viteza Berlin-Palermo, dublarea cantitatii de marfa transportate si rezolvarea unor probleme de mediu, scrie RFI.

Posibilitati si imposibilitati in Libia. In vreme ce luptele continua in aceasta parte a Libiei, NATO a recunoscut ca intampina dificultati in incercarea de neutralizare a trupelor fidele liderului libian Muammar Gaddafi. In vreme ce NATO se chinuie, fara succes, sa puna capat violentelor si haosului, Misrata a devenit scena unor lupte sangeroase. Sub ochii neputinciosi ai aliatilor, trupele coloneului Gaddafi au inceput sa depoziteze armamentul in scoli. Mai mult, conform generalului Bouchard, cel care conduce operatiunile NATO din Libia, luptatori loiali lui Gaddafi, imbracati in haine civile, se ascund in apropierea spitalelor, facand extrem de dificila atacarea lor, scrie Deutsche Welle.

Tarile cu cel mai mare potential agricol si cat costa un hectar de pamant in fiecare. Romania, Rusia, SUA, Zambia si Ucraina sunt doar cateva dintre tarile lumii care au un potential ridicat in ce priveste dezvoltarea agricola. Preturile unui hectar de teren aici pot ajunge la cateva zeci de mii de dolari.Cresterile de preturi la terenurile agricole au crescut datorita cererii in crestere a investitorilor care vor sa-si diversifice portofoliile dar si pentru ca tot mai multe tari vor sa creasca suplimentele de alimente, scrie Business Insider.com. Spre exemplu, preturile terenurilor pentru agricultura din Marea Britanie au crescut cu 13% anul trecut, potrivit Business Magazin.

Operatorii de internet, luati in vizor de Comisia Europeana. Furnizorii de servicii de telecomunicatii vor avea obligatia, incepand de la 25 mai 2011, sa informeze consumatorii " inainte de semnarea unui contract " cu privire la natura exacta a serviciilor la care se aboneaza, inclusiv in ceea ce priveste tehnicile de gestionare a traficului. Comisia a solicitat Organismului Autoritatilor Europene de Reglementare in domeniul Comunicatiilor Electronice (OAERCE) sa intreprinda o ancheta amanuntita in ceea ce priveste aspecte esentiale pentru asigurarea unui internet deschis si neutru, cum ar fi barierele in calea schimbarii operatorilor, blocarea sau strangularea traficului pe internet (de exemplu, in cazul serviciilor de telefonie prin internet - VoIP), transparenta si calitatea serviciilor, precizeaza Capital.

Rusia vrea sa depaseasca Franta si Italia. Premierul rus, Vladimir Putin a tinut miercuri, 20 aprilie, discursul anual de bilant al activitatii Guvernului. El a laudat in fata Parlamentului lupta dusa de Cabinetul sau impotriva crizei mondiale, dupa care a cerut un deceniu de continuitate in Rusia, care intra intr-o perioada pre-electorala cheie. Putin vrea ca pana in 2020 tara lui sa devina una dintre principalele cinci puteri economice ale lumii si sa depaseasca astfel nivelul actual al Frantei sau Italiei."Criza este in recul pe toate fronturile", a declarat Vladimir Putin, care a subliniat in special ca Rusia nu a fost obligata sa apeleze la ajutor international, spre deosebire de Grecia sau Portugalia, potrivit RFI.

Piata auto din UE a scazut cu 2,3% in T1 2011. Cea romaneasca a crescut cu 9,8%. Producatorul auto italian Fiat a pierdut in T1 2011, 19,2% din cota de piata inregistrata in UE in aceeasi perioada a anului trecut ajungand de la 8,8% la 7,3%. Pe lista pierzatorilor s-a inscris si Ford, care a vandut cu 13,5 mai putine automobile, Renault cu o diminuare de 7,4% si PSA cu 5,4%. BMW, cu 11,2% in plus a avut cea mai mare crestere europeana, iar Volkswagen continua marsul catre postura de cel mai mare producator mondial, dominand deocamdata Europa, cu o cota de piata de 21,8% in T1 2011, mai mare cu 5,6% fata de T1 2010, informeaza Business Cover.

Impozitele unitare in UE. N-ar fi oare mai bine daca ar exista impozite speciale la nivelul UE? Ideea a incoltit de ceva vreme in mintile catorva parlamentari europeni. Acestia vor sa schimbe actualul sistem al "tocmelii", care stabileste ce stat membru vireaza bani la bugetul european, cat vireaza si, mai ales, cat primeste inapoi din aceasta suma. Expertii insa se tem in schimb de o posibila explozie a cheltuielilor. Intr-o noapte geroasa de decembrie, dupa 30 de ore de negocieri, tocmeli si compromisuri, sefii de stat si de guvern din UE stabileau regulile de functionare a sistemului financiar al Uniunii pentru perioada 2007-2013, transmite Deutsche Welle.

Cosul cu scumpiri. De ce avem cea mai mare inflatie din UE. Ideile heirupiste de acum un an, doi ca putem iesi din criza "dand drumul la inflatie" au disparut, luate de valul realitatii: la momentul actual a devenit limpede probabil si pentru ultimii adepti ai teoriei ca principala amenintare la adresa relansarii economice vine tocmai de la inflatie.Poate am iesit dintr-o criza, cea financiara si economica, dar "avem de-a face acum cu riscuri noi si cu provocari teribile: preturile mari si volatile ale alimentelor, preturile mari ale combustibililor, cresterea inflatiei in pietele emergente, problema datoriilor suverane in Europa", declara saptamana trecuta presedintele Bancii Mondiale, Robert Zoellick, relateaza Business Magazin.

Cum vrea Donald Trump sa reduca pretul benzinei. Omul de afaceri american crede ca pretul benzinei din Statele Unite va inregistra o crestere in perioada urmatoare, motiv pentru care si-a pregatit o strategie de a reduce pretul acesteia. Care este aceasta? Trump a facut declaratii care i-au socat si pe jurnalistii de la ABC News. In prezent, un galon de benzina costa in unelele state din America aproximativ 4,7 dolari, iar Trump spune ca acesta va ajunge sa coste 5,6 sau chiar 7 dolari. Solutia acestuia? Sa ia petrol pentru America din Irak, argumentul suprem adus fiind acela ca Statele Unite au cheltuit 1.500 de miliarde de dolari acolo, fapt pentru care sunt indreptatite sa ia de acolo petrol in valoare de aceasta suma, scrie Capital.