Bulgaria va cere oficial Comisiei Europene sa verifice daca companiile multinationale vand produse alimentare "de calitate inferioara" pe pietele noilor state membre UE, in comparatie cu cele vandute in Europa de Vest, a declarat ministrul agriculturii Miroslav Naydenov. O ancheta demarata de Asociatia consumatorilor din Slovacia sustine ca multinationalele care comercializeaza alimente si bauturi ambaleaza produse de calitate distincta pentru diferite tari europene, sub acelasi nume.

  • Produsele Coca-Cola, Jacobs si Nescafe, de "calitate inferioara" pentru piata din Europa de Est?

  • Coca Cola reactioneaza la ancheta din Slovacia: Avem aceleasi standarde peste tot in lume. Vom investiga cauza acestei confuzii
  • Naydenov a declarat ca va cere Autoritatii europene pentru siguranta alimentara (EFSA) sa verifice daca companiile multinationale comercializeaza intr-adevar  produse alimentare de calitate diferita sau inferioara in noile state membre ale UE, relateaza EurActiv.com.

    O ancheta demarata de Asociatia consumatorilor din Slovacia sustine ca multinationalele care comercializeaza alimente si bauturi ambaleaza produse de calitate distincta pentru diferite tari europene, sub acelasi nume. Asociatia a testat o serie de produse alimentare achizitionate din supermarketuri din opt state membre ale UE: Germania, Austria, Republica Ceha, Polonia, Slovacia, Ungaria, Romania si Bulgaria. 

    Produsele monitorizate au fost Coca-Cola, ciocolata Milka, piper negru si rosu Kotanyi, cafea instant Nescafe Gold, boabe de cafea Jacobs Kronung si cafea Tchibo Espresso. Ele au fost testate in laboratoare acreditate de catre Institutul National Veterinar si Alimentar Slovac.

    In ceea ce priveste Coca Cola, testele au confirmat ca versiunile de bauturi racoritoare vandute in Slovacia, Ungaria, Bulgaria si Romania contin izoglucoza facuta din porumb, care este mult mai ieftina decat
    zaharul traditional (zaharoza), folosit pentru bauturile din Germania, Austria, Polonia si Republica Ceha.

    Compania Coca Cola a reactionat, vinerea trecuta, la ancheta realizata de Asociatia consumatorilor din Slovacia, potrivit careia produsele sale ar avea o calitate diferita in functie de tara in care sunt comercializate, sustinand ca produsele sale au aceleasi "standarde superioare de calitate peste tot in Europa si in lume". Reprezentantii companiei recunosc ca in unele tari, se folosesc diferite tipuri de indulcitori, "dar acest lucru nu afecteaza in nici un fel calitatea produsului".

    de Catalina Ciociltan