Comisia Europeana a propus actualizarea normelor UE in materie de TVA pentru a asigura uniformizarea, in toate statele membre, a tratamentului fiscal aplicat tuturor tipurilor de cupoane valorice. Cupoanele valorice reprezinta o piata de peste 52 de miliarde EUR pe an in Uniunea Europeana.

Telecomunicatiile preplatite reprezinta aproape 70% din piata cupoanelor valorice, fiind urmate de cupoanele-cadou si de cupoanele de reducere. Cu toate acestea, diferentele dintre normele nationale in materie de TVA duc la aparitia unor deficiente grave ale pietei.

In loc sa poata beneficia cu adevarat de piata unica, societatile se confrunta cu probleme legate de dubla impunere si cu dificultati in ceea ce priveste extinderea activitatii lor comerciale in strainatate. Noile norme vizeaza remedierea acestei situatii, informeaza site-ul Reprezentantei CE la Bucuresti

Algirdas Semeta, comisarul pentru impozitare si uniune vamala, audit si antifrauda, a declarat: "In fiecare saptamana se vand si se cumpara milioane de cupoane valorice, ceea ce reprezinta o activitate in plina expansiune in Europa. Nu exista niciun motiv ca aceasta piata in continua expansiune sa nu poata functiona din cauza incertitudinii si a complexitatii normelor fiscale. Noile norme in materie de TVA propuse astazi ne permit sa progresam catre o piata unica autentica a cupoanelor valorice, in beneficiul intreprinderilor, al cetatenilor si al administratiilor fiscale".

de I.B.