Parlamentul European lanseaza marti, 10 septembrie, campania de informare care va continua si dupa alegerile propriu-zise, pana cand noul Parlament va alege urmatorul Presedinte al Comisiei Europene. Campania va avea patru etape, dintre care prima, care incepe acum, are ca slogan: "ACTIONEAZA. REACTIONEAZA. DECIDE"

Parlamentul European anunta, printr-un comunicat de presa, detalii ale campaniei de informare privind alegerile din 22-25 mai 2014.

Detalii din comunicat:

"Singurul mod de a legitima si influenta procesul de luare a deciziilor in UE este prin intermediul Parlamentului European", subliniaza Anni Podimata (S&D, EL), unul dintre cei doi vicepresedinti ai Parlamentului European responsabili de comunicare. "Exista perceptia ca procesul de luare a deciziilor politice la nivelul UE pe durata crizei economice actuale nu a avut o legitimitate clara. Oamenii, alegatorii europeni, au posibilitatea de a determina majoritatile politice din Parlament, stabilind tendintele pentru elaborarea legislatiei, pentru punerea sub semnul intrebarii a politicilor gresite si pentru influentarea dezbaterii, in viitorii cinci ani dupa alegeri".

 "Parlamentul European este Camera cetatenilor europeni - noi suntem vocea cetatenilor in procesul de luare a deciziilor la nivel UE", spune Othmar Karas (PPE, AT), celalalt vicepresedinte responsabil pentru comunicare. "Dar de data aceasta este diferit. Aceasta campanie pregateste alegerile europene din 22-25 mai 2014, dar merge si mai departe, pana cand Parlamentul alege Presedintele Comisiei Europene si aproba agenda politica a noii Comisii".

Cele mai multe legi sunt create la nivel UE, ceea ce face ca Parlamentul European sa fie cel putin la fel de puternic ca orice parlament national. Votantii trebuie sa stie ce decizii se iau la "Bruxelles" (sau Strasbourg) si cum pot influenta ei aceste decizii. Campania va avea patru etape. Prima etapa incepe acum, cu prezentarea sloganului ACTIONEAZA. REACTIONEAZA. DECIDE.

Aceasta faza isi propune sa explice noile puteri ale Parlamentului European si modul in care acestea ii influenteaza locuitorii din UE. Faza a doua, derulata din octombrie pana in februarie 2014, se va axa pe cinci teme principale - economia, calitatea vietii, locurile de munca, banii si UE in lume - prin intermediul unor serii de evenimente interactive in orasele europene.

Faza a treia, campania electorala propriu-zisa, va incepe in februarie si se va concentra pe datele alegerilor, 22-25 mai. Aceste date vor fi adaugate pe logo pe masura ce se vor apropia alegerile. Dupa alegeri, faza finala se va concentra pe nou alesul Parlament European, pe alegerea noului Presedinte al Comisiei Europene si pe inaugurarea noii Comisii. Logoul si sloganul ACTIONEAZA.REACTIONEAZA.DECIDE subliniaza ideea ca alegatorii europeni pot sa isi exercite puterea prin buletinul de vot pentru a determina viitorul Europei.

Vezi clipul oficial al campaniei PE aici