Piata estimata de comert online in Romania este de 1 miliard de euro pe an, cu numai 2 milioane de utilizatori de internet care fac achizitii, iar magazinele si procesatorii de plati vizeaza dublarea acestui volum, potrivit datelor prezentate de PayU Romania miercuri, 14 iunie. In acest scop a fost demarat proiectul "e-Romaneste", menit sa promoveze experienta e-cumparaturilor si sa ofere 2 zile de facilitati suplimentare pentru clienti.

Comparativ cu Romania, cu 10 milioane de utilizatori de internet, in alte tari apropiate precum Polonia sau Cehia piata de comert online este mult mai dezvoltata. Spre exemplu in Cehia se ridica la 1,7 miliarde euro, desi numarul utilizatorilor de internet este mai mic - 8,4 milioane, potrivit unor date centralizate si prelucrate de PayU, valabile pentru anul 2013. De asemenea, Polonia are o piata de e-commerce de 5 miliarde de euro. Cea mai dezvoltata tara din punct de vedere al cumparaturilor online este Marea Britanie, in care 82% din populatie plaseaza comenzi pe internet.

 La nivelul Uniunii Europene, piata se ridica la circa 135 miliarde euro.

De asemenea, valoarea medie pe care un utilizator o cheltuie pentru achizitii online este 100 euro in Romania, comparativ cu 202 euro in Cehia si peste 800 euro, Marea Britanie.

Mai multe date despre prognozele privind comertul online in UE si, detaliat, pe cele mai relevante 8 tari - pe site-ul Centre for Retail Research (Marea Britanie)

"e-Romaneste" - un proiect comun al magazinelor, procesatorilor de plati si firmelor de curierat

"Avem o oportunitate imediata - de a dubla piata de comert online din Romania. Magazinele sunt pregatite sa adreseze aceasta piata", a declarat Daniel Nicolescu, Country Manager PayU Romania.

e-Romaneste isi propune sa creasca numarul romanilor care utilizeaza Internetul pentru efectuarea cumparaturilor online. Experienta de cumparare in acest moment nu numai ca poate fi comparata cu cea oferita de magazinele internationale ci, mai mult, vine cu foarte multe beneficii aditionale: viteza de livrare, suport pentru clieni localizat, metode de plata locale si servicii post-vanzare”, a declarat Daniel Nicolescu, Country Manager PayU Romania.

In cadrul proiectului, in perioada 9-10 iunie, magazinele online vor oferi o serie de beneficii, printre care livrarea gratuita a produselor, indiferent de valoarea totala a comenzii. Cumparatorii vor fi informati despre faptul ca au la dispozitie multiple modalitati de a plati pentru produsele achizitionate.

Detalii suplimentare despre desfasurarea campaniei se pot gasi pe site-ul dedicat www.e-romaneste.ro.

Dezvoltarea comertului online, o prioritate si pentru Ministerul pentru Societatea Informationala. Astfel, Ministrul Razvan Cotovelea a declarat recent, intr-un interviu acordat EurActiv.ro :

"Cel mai important este sa se asiguram calitatea si securitatea tranzactiilor financiare si, de asemenea, o protectie mai mare a cumparatorilor in cazul in care acestia doresc sa returneze produsele sau sa le fie returnati banii.
Lucrurile acestea au intrat deja in obisnuinta la unii comercianti de mari dimensiuni, nu sunt probleme, exista insa un segment important de piata care se confrunta cu reale probleme si exista foarte multe plangeri la Oficiul pentru Protectia Consumatorilor .
Am verificat de curand statisticile si, intr-adevar, in afara de cativa mari comercianti piata romaneasca, este dominata de neseriozitate. Aici trebuie lucrat impreuna cu OPC-ul si trebuie convinsi acesti comercianti ca este in avantajul lor sa-si imbunatateasca serviciile, sa respecte legislatia europeana pentru ca deja nu mai vorbim de legislatie nationala, ci de legislatie europeana si, nu in ultimul rand, sa fie promovate acest tipuri de servicii."

Vezi interviul integral VIDEO & TEXT aici.