Imbunatatirea navigatiei pe segmentul romanesc al Dunarii, reabilitarea intregului tronson de cale ferata Arad - Constanta si realizarea conexiunilor intre porturi, aeroporturi si retelele feroviare si rutiere sunt prioritatile pentru Romania identificate de Comisia Europeana intr-o serie de studii privind dezvoltarea si finantarea retelei TEN-T pana in anul 2030 - potrivit unui comunicat de presa al Reprezentantei in Romania.

Doua dintre aceste studii, care privesc coridoarele Rin - Dunare si Orient - Mediterana de est, prezinta un portofoliu de proiecte de pe teritoriul  Romaniei eligibile pentru finantare. Proiectele identificate au ca obiect infrastructura feroviara (tronsonul Arad - Constanta, inclusiv podurile peste Dunare de la Cernavoda si Fetesti; tronsonul Timisoara - Drobeta Turnu Severin - Craiova / Calafat - Bucuresti), infrastructurafluviala (segmentul romanesc al Dunarii, inclusiv canalul Dunare - Marea Neagra) si conexiunile dintre retele (conectarea aeroporturilor (Otopeni si Traian Vuia) si a porturilor (Drobeta Turnu Severin, Calafat, Giurgiu, Cernavoda, Galati si Constanta) cu infrastructura feroviara si rutiera).

Violeta Bulc, comisarul european pentru transport, a declarat: Trebuie sa intensificam eforturile pentru a ne asigura ca reteaua centrala, esentiala pentru fluxurile de marfuri si pasageri in intreaga UE, va fi complet operationala pana in anul 2030. Acum este momentul sa investim in proiectele TEN-T, maximizand beneficiile facilitatii "Conectarea Europei" si ale Planului de investitii recent lansat de Comisie. Reteaua TEN-T este esentiala pentru o Uniune care lupta pentru dezvoltare, noi locuri de munca si competitivitate. Pe masura ce Europa iese incet din criza economica, avem nevoie de o Uniune conectata, fara bariere, pentru ca piata unica sa prospere.

Citeste comunicatul integral si vezi linkuri directe la studiile integrale, pe site-ul Reprezentantei Comisiei Europene in Romania.