Primul magazin din Romania al celebrului producator suedez de mobilier si accesorii pentru casa isi va deschide portile pe 21 martie 2007, cu o gama de 7000 de produse. Preturile din Romania vor fi similare cu cele de peste tot in lume, cu mici diferente (de la 2 pana la 45%) impuse de cheltuielile logistice, asigura reprezentantii IKEA.

Catalogul IKEA a fost lansat pe 21 februarie, cu exact o luna inaintea deschiderii oficiale a magazinului situat in zona comerciala Baneasa.
“Incepand cu 26 februarie, familiile din Bucuresti si imprejurimi vor primi catalogul IKEA personal, daca sunt acasa, sau il vor gasi la intoarcere, agatat in clanta usii sau in poarta, dupa caz”, a spus Mihaela Muresan, Marketing Manager IKEA.

Preturile produselor din catalog reprezinta un prag maxim ce nu poate fi depasit in perioada de valabilitate a catalogului. Unele preturi pot sa scada in tot acest timp, daca apar inovatii in procesul de productie sau scad cheltuielile logistice. Produsele Ikea din Romania sunt aduse preponderant din Polonia, spune Mihaela Muresan, unele fiind fabricate chiar in Romania.
Pentru cele 860.000 de cataloage, IKEA Romania a cheltuit 1,3 milioane euro, iar de la 1 martie va exista si un site operational IKEA pentru prezentare de produse, insa nu si pentru cumparaturi online, a specificat Cornel Oprisan, retail managerul IKEA Romania, care incurajeaza vizitarea magazinului si cumpararea directa.

Pentru anul 2006, magazinele IKEA au realizat, la nivel global, o cifra de afaceri de peste 17 miliarde de euro.

Daca primul catalog va fi valabil pana pe 31 august, la 1 Septembrie va fi lansat urmatorul catalog IKEA, care va fi valabil pana in luna august 2008.

[EurActiv.ro]