Pentru doua luni, oportunitatile de afaceri din Romania sunt aduse in atentia investitorilor straini prin campania publicitara 'A fresh Look at Romania' realizata de publicatiile Financial Times si The Economist, cu sprijin informational de la Ministerul Integrarii Europene si aproximativ 100 de mii de euro capital privat.

Campania se desfasoara in perioada martie-aprilie 2007 si ii tinteste pe liderii de opinie din domeniul afacerilor din Europa. In paginile Financial Times si The Economist vor fi publicate articole de informare despre situatia economica a Romaniei, dar si despre oportunitatile de investitii din tara noastra. Initiatorii campaniei vor ca investitorii straini sa aiba o imagine reala a Romaniei si sa ia in calcul si aceasta regiune in planurile lor de afaceri. In plus, campania va include si cateva editoriale cu experienta de pana acum ale unor companii de top care au investit cu succes in Romania.

De asemenea, Ministerul Integrarii Europene este cel care le va furniza celor doua publicatii informatiile necesare pentru redactarea materialelor.
“Vrem sa aratam si o alta fata a dezvoltarii Romaniei, o tara dinamica, pregatita sa primeasca din ce in ce mai multi investitori si care are nevoie de acesti investitori pentru a putea reduce decalajele fata de statele membre”, a spus Anca Boagiu, ministrul integrarii europene.

Potrivit lui Cristoph Gerth, director pe Europa al Financial Times, “informatiile Financial Times ajung la 46% din principalii decidenti din domeniul financiar”. Publicatia are 1, 4 milioane de cititori zilnici, in timp ce The Economist are peste 1 milion de exemplare in intreaga lume.

Dupa incheierea campaniei, The Economist si Financial Times vor realiza un studiu de piata prin care se va masura gradul de influenta a opiniei cititorilor si beneficiile de imagine pentru participantii la acest proiect.

“Nu suntem singurii care am initiat un asemenea proiect”, spune Emil Nuta, reprezentantul in Romania al The Economist Business si Financial Times Business. Tari precum Cehia, Ungaria, Austria si Franta au obtinut o imbuntatire a imaginii de pe urma unor campanii similare.

EurActiv.ro