La Telefonul Copilului s-au înregistrat, anul trecut, 4.565 de situații de abuz asupra copiilor, abuz de tip bullying, violență în familie și discriminare, în creștere cu 45,24% față de 2015.

Forma de abuz preponderent întâlnită este agresiunea fizică, prezentă în 1.877 de cazuri, cu 46,75% mai multe față de anul 2015, conform bilanțului pe anul trecut al Asociației Telefonul Copilului.

Cea mai sesizată formă de abuz a fost molestarea fizică - 37,32% dintre cazuri, urmată de abuzul emoţional - 25,93% şi neglijarea - 24,11%.

Cele mai multe cazuri de abuz - 65,71% - au fost în familie, 17,39% s-au petrecut în familie extinsă, în asistenţă maternală sau în centrul de plasament, 11,05% în spaţiul public şi 5,85% în mediul şcolar.

Părinţii au fost agresorii copiilor în 72,96% dintre cazuri. 

Față de 2015, la 116111 - Telefonul Copilului au crescut, anul trecut, cu 33,71% numărul de apeluri. 


"Numărul cazurilor de abuz înregistrate la Telefonul Copilului a crescut constant, iar acest lucru nu face decât să oglindească problemele în continuă creştere în societatea românească. Faptul că din ce în ce mai multe persoane au încredere să apeleze 116 111 şi să raporteze abuzuri asupra copiilor este de bun augur şi semnifică faptul că mentalităţile s-au schimbat şi că nu mai trăim aceeaşi resemnare în faţa suferinţei, mai ales din partea copiilor”, a declarat Cătălina Surcel, directorul executiv al Asociaţiei Telefonul Copilului.

”Totuşi, luna aceasta se împlinesc 10 ani de la aderarea României la Uniunea Europeană, moment în care constatăm că aderarea a condus mai mult la alinierea legislaţiei naţionale la cea europeană şi mai puţin, însă, la modalităţi concrete de aplicare a acesteia. Mai mult decât atât, la nivel social, abuzurile la adresa oricărei persoane, copil sau nu, ar trebui să se lovească de toleranţă zero", a subliniat Cătălina Surcel.