Valoarea totală a cumpărăturilor făcute online în România anul trecut a depășit 1,4 miliarde de euro, față de 1,1 miliarde de euro în 2014, potrivit estimărilor principalilor companii din domeniu centralizate de GpeC.

„Unele companii din domeniu consideră chiar că valoarea se apropie mai mult de pragul de 1,5 miliarde de euro. Cifra face referire exclusiv la produsele fizice comercializate online (indiferent de natura lor) și nu la servicii, plăți de facturi la utilități, bilete de avion, rezervări hoteliere sau de vacanțe și călătorii, bilete la spectacole etc.”, se arată într-un comunicat remis de GPeC, cel mai important eveniment de e-commerce din România.

Potrivit ultimelor date disponibile, România are în prezent aproximativ 19,8 milioane de locuitori din care 11 milioane sunt utilizatori de internet. Potrivit datelor GpeC, din totalul utilizatorilor de internet, 6,7 milioane au făcut cumpărături online măcar o singură dată.

Chiar dacă majoritatea utilizatorilor preferă să folosească încă un computer desktop când cumpără online, traficul mobil a crescut spectaculos în 2015, iar trend-ul se amplifică în decursul acestui an. Astfel, în ultimele luni ale anului 2015, peste 50% din traficul marilor magazine online a fost generat de dispozitive mobile. 1,4 milioane de români au cumpărat online prin intermediul unui dispozitiv mobil, iar aprox. 850.000 prin intermediul unei aplicații mobile. 

Un cumpărător online face, în medie, 8,2 achiziții pe an – în ușoară creștere față de anul 2014 când media era de 8,1 și față de anul 2013 când cifra era de 7,9 achiziții/an.

În schimb, cumpărătorii online români preferă în continuare și într-o majoritate covârșitoare de aproximativ 90%, să plătească ramburs (în numerar, la livrarea produselor). Deși procentele au mai crescut ușor, doar 6-7% sunt plăți online prin card și 3-4% plăți prin alte metode decât numerar sau card, cum ar fi: online banking, micro-plăți prin sms etc, potrivit studiului citat.

În România, operează aproximativ 5.000 de magazine online, dar există peste 20.000 de website-uri pe domeniu .ro care au funcție de „adaugă în coș”. Dintre acestea, aproximativ 200 depășesc pragul de 1 milion de euro cifră de afaceri anuală.

Din punct de vedere al plăților online prin card, volumul total înregistrat în 2015 depășește cu mult bilanțul pe 2014, respectiv: 514 milioane de euro au fost generate de plăți online prin card în 2015 (e-tail, dar și servicii, travel, plăți utilități etc.), comparativ cu 337 milioane de euro înregistrate în 2014.