Mai mulți cetățeni cer Primăriei Capitalei ca pe benzile rezervate pentru RATB să fie permisă circulația bicicletelor, până când se vor amenaja piste speciale pentru ele, scrie Hotnews.

Marian Ivan, membru fondator al Organizatiei pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania, a initiat o petitie online prin care cere Primariei Capitalei ca pe toate benzile rezervate transportului public de persoane, aflate pe prima banda de circulatie, realizate sau in curs de avizare sau realizare, sa fie permisa circulatia bicicletelor, pana cand pe strazile respective se vor amenaja trasee pentru biciclete separate de traficul general.

"Aceasta solicitare este sustinuta de obligativitatea Primariei si Politiei, in calitate de administrator al drumului public, respectiv autoritate competenta in avizarea lucrarilor executate in zona drumului public, de a asigura conditii de siguranta pentru toti participantii la trafic, ocrotirea vietii, integritatii corporale si a sanatatii persoanelor participante la trafic sau aflate in zona drumului public, precum si protectia drepturilor si intereselor legitime ale persoanelor respective", se arata in petitia online, care poate fi semnata aici.


Primaria Capitalei vrea sa instituie banda unica pentru RATB pe traseul care leaga Piata Presei Libere de Piata Dorobanti: b-dul Kiseleff- b-dul Maresal Prezan-Calea Dorobanti, potrivit unui comunicat emis de municipalitate. Proiectul urmeaza sa fie supus aprobarii Comisiei Tehnice de Circulatie. La nivelul Municipiului Bucuresti sunt in analiza alte 29 de trasee pe care ar putea fi trasate benzi unice pentru autobuz si troleibuz si 11 trasee pe care s-ar putea implementa cale unica de rulare pentru tramvai. 

Hotnews.ro a scris despre acest subiect aici.

In prezent, Bucurestiul are circa 7 km de piste pentru biciclete. Si asta desi in perioada 2008 si 2010 Primaria Capitalei a platit 11 milioane de euro pentru amenajarea a 122 km de piste pentru biciclete. Acestea au fost amenajate pe trotuar, prin vopsirea asfaltului, insa fara ca bordurile sa fie aduse la nivel si avand tot felul de obstacole pe traseu (chioscuri de ziare, florarii, stalpi, pomi, tomberoane), iar Politia Rutiera le-a inchis pentru ca nu erau sigure.

Ministerul Mediului a dat inca din 2014 suma de 10 milioane de euro pentru realizarea a 100 de km de piste noi pentru biciclete, insa Primaria nu a facut nimic pana acum.

Parlamentul European a adoptat, la 2 decembrie 2015, o rezolutie referitoare la "mobilitatea urbana durabila". Prin acest document, deputatii incurajau statele membre si orasele sa elaboreze planuri de mobilitate urbana durabila acordand prioritate modalitatilor de transport cu emisii scazute, vehiculelor propulsate de carburanti alternativi si care folosesc sisteme de transport inteligente, tinand seama totodata de nevoile specifice ale persoanelor cu mobilitate redusa.

De asemenea, acestia s-au exprimat in favoarea unei politici in materie de parcare (spatii de parcare, utilizarea unor sisteme inteligente de parcare, tarifare adaptata) care sa se poata fi incadrata intr-o politica urbana integrata, dar si in favoarea reducerii zgomotelor legate de trafic din orase.

Rezolutia PE poate fi citita aici.

Articolul complet poate fi citit pe Hotnews.ro.