Reprezentanța Comisiei Europene lansează concursul pentru un logo cu tema "România – 10 ani în Uniunea Europeană", pentru a marca momentul aderării la Uniunea Europeană.

Logo-ul câștigător va fi folosit, în 2017, de Președinția României, Guvern și Reprezentanța Comisiei Europene în România pentru a marca cei 10 ani de când România a aderat la UE.

Competiția este deschisă tuturor românilor cu vârsta peste 18 ani și se adresează, cu precădere, celor care studiază sau lucrează în domeniul artelor plastice sau arhitecturii.

Premiul constă într-o tabletă grafică și suma de 700 de euro brut, ca remunerație pentru cesiunea drepturilor de autor, anunță Reprezentanța Comisiei Europene la București.

Care este tema concursului?

În 2017 România marchează 10 ani de la aderarea la Uniunea Europeană, pe 1 ianuarie 2007. 

Președinția României, Guvernul și Reprezentanța Comisiei Europene în România vor coordona în parteneriat o campanie națională de comunicare dedicată marcării momentului și evaluării acestei decade de apartenență a României la Uniunea Europeană.

Ce presupune concursul?

Alegerea unui logo de campanie, care să asigure identitatea vizuală unitară a campaniei, și care va fi folosit pe materialele campaniei, pe diferite canale de comunicare utilizate de către cele trei instituții.

Ce se așteaptă de la logo?

”Logo-ul trebuie să fie un element unitar și recognoscibil, care să sublinieze apartenența României la Uniunea Europeană și împărtășirea unui set de valori comune cu aceasta, să fie memorabil, creativ, lizibil și relevant. Logo-ul ales va fi unul versatil, pentru a putea fi folosit pe variate medii de comunicare, de la semnătura electronică și până la panouri de afișaj public”, explicată Reprezentanța Comisiei Europene.

Cine poate participa?

Toți românii peste 18 ani.

Concursul se adresează cu precădere studenților la arte plastice și la arhitectură, artiștilor plastici, designerilor, arhitecților (în nume propriu, nu ca angajați ai unor societăți comerciale și nu în nume colectiv), precum și tuturor cetățenilor români în vârstă de minimum 18 ani la data înscrierii în concurs, cu domiciliul în România sau în orice alt stat.

Care este miza concursului?

Câștigătorul va primi o tabletă grafică și un cec în valoare de 700 de euro brut (contravaloarea în lei), reprezentând contravaloarea drepturilor de utilizare a logo-ului.

Care sunt pașii concursului?

Fiecare concurent va trimite pe adresa de e-mail concurs@spatiuleuropa.eu o singură propunere de logo.

Înscrierea va consta în două fișiere: 

  • Un fișier în format .jpg sau .png sau .pdf care conține propunerea sa de logo, în două versiuni: versiunea color și versiunea monocromă (pentru utilizare alb-negru).
  • Un fișier text care va conține informații privind concurentul, o scurtă descriere/ argumentare a propunerii grafice și o declarație pe proprie răspundere semnată și datată.
Organizatorii vor pre-selecționa, cu ajutorul unui grup de experți alcătuit din Aneta Bogdan (Brandient), Șerban Alexandrescu (Headvertising) și Teodor Frolu (DC Communication), primele 10 cele mai valoroase lucrări, care vor intra în competiția finală.

Criteriile pre-selecției: 

  • relevanță pentru temă;
  • atractivitate;
  • originalitate;
  • funcționalitate (vizibilitate și lizibilitate)
  • adaptabilitate pentru diferite medii și produse.
Pentru alegerea câștigătorului, juriul alcătuit de organizatori va acorda celor 10 lucrări finaliste note după trei criterii:
  • relevanța pentru temă;
  • atractivitate;
  • originalitate.  
Cele 10 lucrări vor fi evaluate și de public, pe pagina de facebook a Reprezentanței CE, iar votul acordat de public va conta în proporție de 25% în alegerea logo-ului câștigător.

Care este calendarul concursului?

18 noiembrie 2016: lansarea proiectului și startul înscrierilor în concurs.

5 decembrie 2016, ora 23:00 (ora României): ultima zi de înscriere și de depunere a propunerilor.

6 – 8 decembrie 2016: preselecția celor 10 propuneri care intră în finală.

9 decembrie 2016: începe votul public, pe Facebook, pentru alegerea câștigătorului.

18 decembrie 2016, ora 23:00 (ora României): data limită de vot pagina de Facebook a RCE.

19 decembrie 2016: anunțarea câștigătorului Concursul presupune alegerea unui logo pentru campania națională de comunicare ce urmează a fi desfășurată, în 2017, în parteneriat cu autoritățile naționale.

Mai multe detalii, aici.