Guvernele europene au amânat cu șase ani aplicarea unor teste stricte de emisii pentru automobile și nu au făcut destul pentru a scoate la iveală metodele prin care producătorii auto au păcălit testele, arată un raport al Parlamentului European.

Deputatii europeni cer o adoptare rapida a procedurii de testare a emisiilor in timp real, care asigura reducerea discrepantelor dintre emisiile NOX masurate in laborator si pe strada.

Investigatia PE arata cu degetul si Comisia Europeana care nu a presat suficient guvernele europene pentru a aplica interdictiile legale care ar trebui sa se aplice mecanismelor utilizate pentru a pacali testele de emisii.

Autoritatile de reglementare din tarile UE au fost criticate din momentul aparitiei scandalului Volkswagen, in septembrie 2015, pe motiv ca nu au facut mai nimic pentru a implementa teste stricte si relevante pentru detectarea emisiilor poluante/ Diverse teste au aratat ca in trafic unele modele emit si de 15 ori mai multe noxe decat au aratat testele de laborator.

PE noteaza intr-un comunicat ca dupa un an de munca intena, Comisia de ancheta privind masurarea emisiilor in sectorul autovehiculelor voteaza raportul sau de ancheta si o propunere de recomandare care cere controale mai stricte si implementarea regulilor la nivel european. "Am invatat lectiile trecutului si acum ne vom face temele, astfel incat acest scandal sa nu se repete", a spus coraportorul Jens Gieseke (PPE, Germania).

Comisia de ancheta privind masurarea emisiilor in sectorul autovehiculelor (EMIS) a fost creata de Parlamentul European in decembrie 2015 cu un mandat de 12 luni, in urma descoperirii diferentelor dintre emisiile testate in laborator si cele din conditiile reale de condus. Obiectivul comisiei a fost de a investiga in detaliu acuzatiile de contraventie si administrare defectuoasa in masurarea emisiilor din sectorul autovehiculelor.

Continuare pe HotNews.ro.